ساعت کاری 09:00-20:00

تهران، بالاتر از میدان شیخ بهایی، نبش اوستا، ساختمان اوستا

021-88065817

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان

منطق باشگاه مشتریان، ساده است. یک مشتری وفادار که اکثر کالا و خدمات یک سازمان یا بنگاه اقتصادی را مصرف می‌کند، باید از توجه و امتیازات اقتصادی داده شده توسط آن بنگاه و سازمان سهم بیشتری را داشته باشد. در واقع محلی برای اجتماع و شناسایی مشتریان وفادار برای ارائه پاداش‌ها و امتیازات اقتصادی است. البته کارکرد دیگر این باشگاه، تشویق به مصرف بیشتر است؛ چون به طور منطقی، مصرف بیشتر باعث تشویق بیشتر و بهره مندی از توجه بیشتر است.

باشگاه مشتریان سپیدتک

هدف این باشگاه چیست؟

هدف باشگاه مشتریان، تبدیل مشتریان بالفعل یک بنگاه اقتصادی به مشتریان وفادار و همیشگی است؛ به نحوی که سایر برندها در حوزه مشابه کسب و کار، نتوانند به سادگی تمایل مشتری به تغییر و مصرف کالاهایشان را برانگیزانند.

مکانیزم عملکردی

مکانیزم عملکردی این مجموعه، مبتنی بر تحلیل رفتار مشتریان و سوق دادن رفتار مشتری به سوی هدف مطلوب بنگاه اقتصادی با شیوه شرطی‌سازی از طریق پاداش است. به زبان ساده: باشگاه مشتریان رفتار مشتری را آنالیز می‌کند، به رفتارهای مطلوب وی امتیاز می‌دهد و به امتیازهای جمع آوری شده‌‌ی او پاداش می‌دهد. هدف از این ساز و کار، تحریک مشتری به تکرار رفتار و ایجاد رفتار وفادارانه است.

انواع باشگاه مشتریان

باشگاه‌های مشتریان، به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • باشگاه مشتریان باز (Open Club)
  • باشگاه مشتریان بسته (Limited Club)

باشگاه مشتریان باز (Open Club)، ضمن اینکه توجه اصلی خود را بر روی مشتریان قبلی متمرکز کرده است؛ اما با هدف جذب مشتریان جدید، امکان عضویت مشتریان جدید و مشتریان سایر برندها را نیز فراهم کرده است. در این نوع باشگاه، مشتریان جدید به محض عضویت در باشگاه، از امتیازات اولیه‌ای جهت دریافت خدمات بهره‌مند می‌شوند. اما هم‌چنان مشتریان قبلی برای دریافت خدمات و امتیازات اولویت بیشتری دارند. در نمونه‌های داخلی و به عنوان نمونه از باشگاه مشتریان بانک ملت، می‌توان به عنوان یک نمونه باشگاه مشتریان باز نام برد.

باشگاه مشتریان  (Limited Club) بسته، همان‌طور که از نام آن پیداست؛ صرفا ارائه‌دهنده خدمات به مشتریان قبلی است و مشتریان بالقوه تا زمان تبدیل به مشتریان بالفعل، امکان عضویت در باشگاه و استفاده از خدمات آن را نخواهند داشت. سیاست باشگاه بسته به توجه و تمرکز بیشتر بر روی مشتریان قبلی، به عنوان عامل اصلی سود آوری بنگاه است. باشگاه مشتریان پاسارگاد، در نمونه‌های وطنی به عنوان یک باشگاه مشتریان بسته، نمونه خوبی برای ذکر مثال است.

سپیدتک از معدود شرکت‌هایی در ایران است که توان:

  • آنالیز مشتریان
  • طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان اختصاصی را دارد. باشگاه مشتریان، صرفا یک نرم افزار نیست؛ بلکه در کنار طراحی فنی، گردش محتوا و به روزرسانی آن به‌نحوی باید باشد که مشتریان را به استفاده از خدمات و محصولات فروشنده علاقه مند نگه دارد.

 

 

برای طراحی، پیاده سازی، به روز رسانی، تولید محتوا و نگهداری باشگاه مشتریان خود با ما مشورت کنید.