تولید محتوا

  • ۰
تولید محتوا

آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا – سپیدتک

آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا

تیم تحقیق (CMI (Content Marketing Institiute به بررسی نقش تولید محتوا در حوزه تکنولوژی پراخته است. طبق یافته‌های این موسسه: در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی(Technology marketers)، اظهار دارند که تمرکز اصلیشان بر تولید محتوای استاندارد برای شخص درست در زمان درست می‌باشد.

ابتدا این را در نظر داشته باشید که بازاریابان تکنولوژی نسبت به گذشته در بازاریابی محتوا بیشتر به موفقیت رسیده‌اند. سی و یک درصد از آنان اعلام کردند که رویکرد کلی سازمانشان به بازاریابی محتوا بسیار موفق است. این رقم نسبت به سال گذشته که ۲۴%  بود، ۷ درصد بیشتر شده است.

تولید محتوا

تولید محتوا

به علاوه، ۵۰% دیگر از بازاریابان حوزه‌ی فناوری امسال موفقیت “در حد متوسط” داشته‌اند.

و مانند سال گذشته، نزدیک به ۷۰% معتقدند که رویکرد کلی شرکت‌شان به بازاریابی محتوا نسبت به یک سال پیش بسیار موفق‌تر بوده است.

آن طور که در گزارش مشاهده می‌شود، پاسخ دهندگان در زمینه‌ی تولید محتوا و توسعه یا تنظیم استراتژی، در بیشتر جنبه‌ها بهتر شده‌اند – فاکتورهایی که سال گذشته نیز به آنها اشاره شده بود.

تولید محتوا

تولید محتوا

از زمانی که این تحقیق سالانه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۰ آغاز شده است، بازاریابان حوزه‌ی فناوری استفاده بیشتر از بازاریابی محتوا و نیز بالاترین سطوح بازدهی و موفقیت آن را گزارش کرده‌اند.

اغلب آنان همه کار را “بیش از پیش” انجام داده اند – انواع بیشتری از بازاریابی محتوا را تجربه کرده‌اند، برای اولین بار استراتژی بازاریابی محتوای خود را مستند کرده‌اند و از بسترهای شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوای خود بهره برده‌اند. بنابراین می‌توان گفت بازاریابان تکنولوژی خیلی سریع خود را با شرایط وفق داده‌اند.

در نتیجه، هنگامی که تغییری در پاسخ‌هایشان به نظرسنجی سالانه رخ می‌دهد، باید به اینکه این پاسخ‌ها نمایانگر چه نکاتی هستند دقت نمود. در این باره ۳ نکته قابل تامل است:

 

تاکید بیشتر بر تولید محتوای هدفمند، مرتبط و به موقع

در طول سال‌های گذشته به طور ثابت ۷۸% از بازاریابان با عملکرد عالی در حوزه‌ی فناوری، بیان کرده‌اند که تولید محتوای هدفمند و به موقع برای آنها در اولویت است. این رقم در سال گذشته ۴۹ درصد بوده است که این خود نشانگر جهش بزرگ اهمیت تولید محتوای استاندارد می‌باشد.

رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی و مدیر تعاملات CMI در این باره می‌گوید: “.امروزه چیزی که به وضوح قابل درک است،  تمرکز و تاکید بر “شخصی‌سازی” و استفاده “هدفگیری شده” و “به موقع”  از داده‌ها برای بهینه‌تر ساختن محتوا ست. و قطعا در این زمینه یک منحنی یادگیری نیز وجود دارد”.

درک این نکته برای ما چه سودی دارد؟

نمایش محتوای درست، به شخص درست، در زمان درست نیازمند شناختی عمیق از مخاطبتان است.  اما شناخت مخاطبان، اگر خلاصه بیان کنیم، نه یکباره ما را به یک پیشنهاد قطعی می‌رسانند و نه حرف نهایی را درباره‌ی درک نیازهای مخاطبان میزنند.

بازاریابان پیشرو عموما به اینکه مخاطب یا خصوصیات شخصیتی مورد هدفشان، در هر لحظه‌ی به خصوص، به چه چیزی نیاز دارد توجه بیشتری می‌کنند.

و همان طور که رابرت رز می گوید، آنان داده ها و تکنولوژی را برای رساندن محتوا در زمانی که بیشترین نیاز به آن وجود دارد، استفاده می‌کنند.

این اطلاعات حاوی نکته ی جالبی درباره ی فرایند خرید برای شماست.

 

تاکید کمتر بر تولید محتوا برای فرایند خرید

اخیرا در تحقیقی بر بازاریابان B2B  آمریکای شمالی، یافتیم که در بازاریابی  B2B به طور کلی کاهشی در میزان تولید محتوا برای مراحل متفاوت در فرایند خرید مشتری گزارش نموده‌اند. (۵۳% در ۲۰۱۷ و ۴۱% در۲۰۱۸).

این کاهش سالانه، در تمرکز بر تولید محتوا برای فرایند خرید در مورد بازاریابان حوزه‌ی فناوری نیز مشاهده می‌شود. چه در میان بازاریابان با عملکرد عالی و چه آنان که خود می‌گویند کمترین موفقیت را داشته‌اند.

  • بازاریابان با بهترین عملکرد: در سال ۲۰۱۷، ۸۱% از بهترین بازاریابان اظهار کردند که “همیشه” یا “اغلب اوقات” برای مراحل متفاوت فرایند خرید، محتوا تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ فقط ۶۷% چنین پاسخی دادند.
  • بازاریابان با کمترین موفقیت: تنها ۳۹% این بازاریابان در سال ۲۰۱۷ برفرایند خرید تمرکز داشته‌اند، و این رقم فقط ۲۴% برای سال ۲۰۱۸ ثبت شده است.
  • تمامی بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی: در سال ۲۰۱۷، ۶۰% پاسخ دهندگان همیشه یا اکثر مواقع روی تولید محتوا برای فرایند خرید تمرکز داشتند. این عدد در ۲۰۱۸ به ۵۰% کاهش یافت.

اما چرا به نظر می‌رسد که بازاریابان B2B  (و بازاریابان حوزه‌ی فناوری به طور خاص) در هنگام تولید محتوا توجه کمتری به فرایند خرید مشتری دارند؟ اول اینکه، فقط یک نسخه ثابت با مراحلی ثابت از فرایند خرید وجود ندارد. بعضی می‌گویند این فرایند سه فاز یا مرحله دارد، در حالی که برخی دیگر پنج  مرحله یا بیشتر را ترجیح میدهند . در واقع بسته به طبیعت محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید متنوع است – و فرایند خریدی که مخاطبان یا مشتریان می‌پیمایند هیچگاه به صورت خطی نیست.

رابرت رز در این باره،  پیشنهادی ارائه داده است “تا حدودی تفاوت معنایی در روندهای خرید متفاوت وجود دارد، اما امروزه شاهد تمرکزی بر ارائه‌ی محتوا کلی و نه صرفا برای روند خرید به شکل پویا هستیم – فارغ از اینکه او در چه مرحله یا موقعیتی باشد.”

پشتیبانی بیشتر مدیران

در طول سال‌های گذشته پشتیبانی هیئت مدیره از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی افزایش یافته است. و این فارغ از میزان موفقیتی است که بازاریابی محتوا برایشان به ارمغان آورده است:

  • میزان بازاریابانی که معتقدند مدیرانشان با آنان بیشتر همکاری می‌کنند، از ۵۱% به ۶۶% افزایش یافته است.
  • در میان بازاریابان تکنولوژی با عملکرد عالی در گروه، این عدد از ۸۱% به ۸۸% رسیده است.
  • حتی بازاریابان با کمترین موفقیت هم افزایش ۲۰ به ۴۰ درصدی پشتیبانی مدیران را گزارش دادند.

دانستن این آمار و ارقام چه اهمیتی دارد؟

زمان کافی چقدر است؟ این بستگی به عوامل زیادی دارد. از جمله مخاطب مورد هدف، سطح “اشباع محتوا” پیرامون موضوع (چه میزان محتوا در مورد آن موضوع وجود دارد)، کیفیت محتوا، دقت و صحت، زمان انتشار و بسیاری موارد بیشتر.

موسس CMI، جو پولیتزی در این رابطه می‌گوید از ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا نتایج بازاریابی محتوا آشکار شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تولید محتوا می توانید، به مطلب چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت دوم) مراجعه کنید

منبع : contentmarketinginstitute

 


  • ۰
محتوا

چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت دوم) – سپیدتک

چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟

در قسمت اول به این سوال که چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟، پرداخته و چند روش را معرفی کردیم. در این بخش نیز، سعی خواهیم داشت به بررسی ۴ روش برتر دیگر، جهت تولید محتوای خلاقانه بپردازیم.

  • از آزمون و نظرسنجی استفاده کنید

امروزه موضوعات بحث برانگیز زیادی حول دنیای دیجیتال و به خصوص شبکه‌های اجتمای مطرح است. با راه‌اندازی یک نظرسنجی می توانید نظر مخاطبانتان را پیرامون یک موضوع جویا شوید. در این حالت با دیدگاه‌ها و طرز فکر مخاطبان تان بیشتر آشنا خواهید شد. برای مثال راجع به مسائل امنیتی فیس‌بوک نظرسنجی کنید. آیا آنها هنگام استفاده از این پلتفرم، نگران حریم شخصی خود هستند؟ آیا آنها زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتمایی دیگر صرف می‌کنند؟ اگر جواب مثبت است انتخاب بعدی آنها بین شبکه‌های اجتمایی دیگر کدام است؟ نتیجه نظرسنجی این چنین پستی یا تولید محتوایی جذاب خواهد بود.

محتوا

محتوا

برای پیاده‌سازی ایده‌های جدید ابتدا بهتر است از ترفند MindMapping یا ترسیم ایده‌ها بهره گیرید. همانطور که از اسمش پیداست، این ترفند به معنای ترسیم اید‌هایتان بر روی کاغذ است . برای نتیجه بهتر، می‌توانید از نرم‌افزار‌های آنلاین رایگان استفاده کنید یا به سادگی آنها را روی کاغذ با قلم و مداد ترسیم کنید. از نتیجه این ترفند ذهنی به شگفت خواهید آمد!

محتوا

محتوا

  • اطلاعات خود از مخاطبانتان را به‌روز کنید

آیا نیازهای امروز مخاطب شما با نیازهای سال گذشته او یکسان است؟ جواب در اکثر مواقع منفی خواهد بود. در این سیل عظیم دیجیتال مارکتینگ، برای توسعه کسب و کار خود الزاما باید اطلاعات خود از مخاطبانتان را، به‌روز کنید تا پیوسته یک قدم از رقیبان خود جلوتر باشید.

  • قالبی جدید را آزمایش کنید

قالبی جدید را آزمایش کنید، برای مثال اگر تا به امروز وبلاگ می‌نوشتید، امروز قالبی دیگر چون ویدئو و یا پادکست را امتحان کنید. کارآزموده شدن در یک قالب جدید، مشخصا زمان‌بر خواهد بود اما می‌تواند جذاب نیز باشد. علاوه بر این می‌توانید کاربران کاملا متفاوت دیگری را نیز جذب کنید!

مطالب مرتبط:

چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت اول)

آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا

منبع : business2community


  • ۰
تولید محتوای اینستاگرام

۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام – سپیدتک

۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های شماست. تعداد کاربران فعال اینستاگرام با رشدی قابل‌توجه، به ۸۰۰ میلیون نفر رسید. تنها طی ماه‌های جوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۷، این پلتفرم  ۲۰۰ میلیون کاربر جدید را به ثبت رساند. طبق آمار Social Media Today، کاربران بیشترین زمان را برای تبلیغات آنلاین، در صفحات تبلیغاتی در اینستاگرام، معادل ۱۹۲ ثانیه ، میگذرانند. این میزان تقریبا ۲ برابر زمان صرف شده برای تبلیغات فیس‌بوک  و ۳ برابر پینترست است.

اگر شما بازاریاب تیزبینی باشید، متوجه شده‌اید که تبلیغات به روش سنتی، دیگر جوابگوی بازار دیجیتال مارکتینگ نیست. روزانه به تعداد افراد فعال در زمینه بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی افزوده شده و نقش شبکه‌های اجتمایی در این حوزه  همواره پررنگ‌تر می‌شود.

اما چه نوعی از محتوا در اینستاگرام جوابگو می‌باشد؟

با فناوران سپید همراه باشید تا از راز ۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر  در اینستاگرام، پرده برداریم.

نکته: اولین قدم برای یک استراتژی اینستاگرام موفق، شناخت کافی از مخاطب جهت تولید محتوای مناسب او، می‌باشد.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

  • قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران(User-generated content)

محتوایی تولید کنید که خود کاربران را به تبلیغ برای شما در پست‌های دیگر، ترغیب کند. امروزه قدرت و نفوذ محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران با پیدایش اینفلوئنسرها، انکار نشدنی است.

یکی از موفق‌ترین مثال‌های این روش، کمپین تبلیغاتی، برای یک برند محصولات زیبایی استرالیایی به نام Frank Body است. این برند برای تبلیغ محصول جدید خود، ماسک صورت قهوه، تیمی از اینفلوئنسرها را استخدام کرد. در قدم بعدی، این کمپین هشتگ‌هایی مانند #Let’sBeFrank را، برای تشویق کاربران به اشتراگ‌گذاری عکس‌های خود با این محصول، به کار گرفت.  کاربران از این چالش استقبال کرده و ۲۵٫۰۰۰ عکس با از این محصول در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد. به بیان دیگر ۲۵٫۰۰۰ محتوای تبلیغاتی جدید و بدون هزینه برای این برند تولید شد؛ که این نشانی است از  قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

  • کاربران را به چالش بکشید

شرکت در مسابقه یا چالشی در اینستاگرام، برای کاربران همیشه وسوسه‌انگیز است. می‌توانید ترفند بالا، یعنی استفاده از قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران را، با این ترفند ادغام کنید تا بیشترین بهره را ببرید. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که در عین حال مؤثر  بوده و به بهترین شکل انتقال دهنده‌ی پیام برند شما باشند. احتمالا تا به حال با چنین چالش‌هایی در اینستاگرام برخورد کرده‌اید. معمولا به بهترین عکس از آن محصول، جایزه‌ای تعلق می‌گیرد. برای مثال برند محصولات زیبایی The Body Shop، چالشی به راه انداخت که در آن کاربران می‌بایست از تجربه خود با محصول جدید این برند، عکسی منتشر می‌کردند. احتمالا خودتان می‌توانید نتیجه را حدس بزنید: ۵۰٫۰۰۰ لایک جدید و ۲۰۰ درصد تعامل بیشتر. پس از گذشت تنها یک روز ، ۲۲۵٫۰۰۰ کاربر در این چالش شرکت کردند.

  • نحوه استفاده محصول و یا سرویس خود را در اینستاگرام نشان دهید

برای تولید محتوایی مؤثر  در اینستاگرام، نحوه استفاده محصول و یا سرویس خود را نشان دهید. بدین صورت محصول شما  برای مصرف‌کنندگان ملموس‌تر و قابل تصورتر خواهد شد. مصرف‌کنندگان از دیدن چنین پست‌هایی ایده گرفته و مشخصا به آن مشتاق‌تر می‌شوند. برای مثال در پست‌های تبلیغاتی لباس، معولا عکسی از محصول مورد نظر با آیتم‌های دیگر چون کیف و کفش ست شده، منتشر می‌کنند. در این حالت، کاربر از عکس ایده گرفته و می‌تواند محصول را در موقعیت‌های متفاوت تصور کند. برای این ترفند، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

  • انتشار استوری در اینستاگرام

از لحظه پیدایش استوری، کاربران به طرز شگفت‌انگیزی از آن استقبال کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید از این ابزار برای توسعه کسب و کار خود بهترین نفع را ببرید. این ترفند برای تقریبا تمامی برندها و محصولات قابل اعمال است. با مخاطبان تان صادق باشید. حتی می‌توانید تاریخچه برند خود را، در استوری با آنها به اشتراک بگذارید. انتشار تصاویری از آنچه به اصطلاح در پشت صحنه اتفاق می‌افتاد نیز، برای کاربران در درک هرچه بیشتر ماهیت تجارت شما، مفید است.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

از آنجا که اینستاگرام کاربرانی از تقریبا تمام گروه‌های سنی با مشاغل متنوع را دارا می‌باشد، سعی کنید شما نیز محتواهای متنوع تولید کرده و هیچ گاه به یک نوع اکتفا نکنید. البته فاکتوری که برای موفقیت تمامی روش‌های دیجیتال مارکتینگ یکسان می‌باشد، تولید محتوایی با کیفیت است. تولید محتوایی غنی، مخاطبین بیشتر، اعتماد بیشتر و متعاقبا اعتبار بیشتر برای برند شما را به ارمغان می‌آورد.

مطالب بیشتر:

چگونه فروش خود را با اینستاگرام افزایش دهید؟

منبع : contentmarketinginstitute


  • ۰
تولید محتوا

چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت اول) – سپبدتک

چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟

شاید شما ماه ها یا سال هاست که محتوا تولید می کنید، و احساس می کنید مدام در حال تکرار ایده های خسته کننده مشابه هستید. اینکه بنشینید و مدام در حال نوشتن باشید، همیشه سرگرم کننده نیست. تخیل هم همیشه آن چنان همکاری نمی کند. به خصوص اگر تمام روز را در جلسات حضور داشته باشید و فکر نوشتن جذابیتش کمتر از خوابیدن باشد.

Repurposing، به این معنی که از یک محتوا چند بار استفاده کنید

به محتواهای خود نگاهی بیاندازید. آیا چیزی از یک پست وبلاگ تان وجود دارد که شما مدت ها پیش نوشته اید و می توانید دوباره آن را مرور کنید؟ این یکی از راه های repurposing است. با این ایده قدیمی شروع کنید. می توانید ویدیو، تصاویر، توییت ها یا نقل قول هایی برای تازه کردنش به آن اضافه کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا

یک عنوان جدید اضافه کنید

البته شما می خواهید عنوان های جدید نیز ایجاد کنید. در واقع، بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که شما باید نصف وقت خود را بر سر انتخاب سرفصل صرف کنید. در اینجا یک مقاله کامل در مورد عناوین از Hubspot است.

تولید محتوا

تولید محتوا

یک یا سه ایده را باهم ترکیب کنید

یکی از چیزهایی که من واقعا عاشق آن هستم این است که دو ایده کاملا متفاوت را برای ایجاد یک مفهوم جدید ترکیب کنم. بنابراین، به عنوان مثال، آنچه نیکولا تسلا درباره آیفون جدید چه گفته است ضربه ذهن شماست که یک دانشمند مرده را با آیفون جدید ترکیب می کند. من کاملا مطمئن هستم که هیچ کس این مقاله خاص را پیش از این ننوشته است! آن را کلید واژه خیلی خیلی طولانی بنامید.

تولید محتوا

تولید محتوا

مصاحبه با یکی از بزرگان عرصه کارتان

شما می توانید با کسی مصاحبه کنید و از آنها در مورد، چه چیزی کسب و کارشان را از دیگر کسب و کارها متفاوت کرده است، چه چیزی باعث موفقیت آنها شده است و غیره. مصاحبه به صورت شخصی انجام نمی شود؛ مصاحبه تلفنی ممکن است مناسب باشد. یک نکته خوب دیگر؟ از استفاده از کلمه مصاحبه اجتناب کنید، زیرا که ممکن است حس مصاحبه شغلی را به وجود آورد؛ که کمتر کسی از آن خوشش می آید.

تولید محتوا

تولید محتوا

اجازه دهید دیگران هم کاری بکنند – جمع سپاری

گاهی می توانید در طول یک چت توییتر جمع سپاری انجام دهید، سپس توییت ها را در قالب پست وبلاگ بیاورید. یا فقط یک توییت را بگیرید و در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری از آن برای شروع گفتگو استفاده کنید. لازم نیست برای شروع یک گفتگو یک موضوع بحث برانگیز داشته باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه با روش های خلاقانه محتوا ی خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت دوم)

منبع : business2community


  • ۰
بازاریابی محتوا

چگونه فرآیند یافتن و استخدام استعدادهای بازاریابی محتوا را تسریع کنیم؟ – سپیدتک

نیمی از نبرد برده می‌شود.

شما می‌خواهید که یک پوزیشن بازاریابی محتوا به تیم خود اضافه کنید. حالا، وقت آن است که که یک فرد مناسب پیدا کنید- در یک بازار داغ و از افرادی که مهارت‌های مناسب دارند- قبل از اینکه شرکت دیگری آن‌ها را بگیرد. این یک مشکل ساده نیست.

چرا؟ واقعا رقابت زیادی بر سر استعدادهای برتر وجود دارد؟ بله در یک نظرسنجی از Creative Group، حرفه‌ی بازاریابی و خلاقیت با نام “ایجاد مطالب و بازاریابی محتوا” به عنوان یکی از سه مهارت فنی است که تیم آن‌ها فاقد آن بوده است.

خب تعداد زیادی از مدیران استخدام به دنبال استعدادهایی هستند که شما هم می‌خواهید. خوشبختانه، یک راه ساده برای پیشی گرفتن شرکت شما وجود دارد و آن این است: سرعت پردازش استخدام خود را افزایش دهید.

استعدادها از انتظار خیلی متفرند!

کاندیداهای یک شغل با یک روند آهسته‌ی استخدام ناامید می‌شوند. در نظرسنجی که در رابرت هالف (شرکت والد Creative Group)، سی و نه درصد، از کارگران اظهار کردند که زمانی که پروسه استخدام طول می‌کشد، آن‌ها علاقه‌ی خود را از دست می‌دهند و دنیال فرصت‌های جدید می‌روند.

اما چقدر آهسته، خیلی آهسته است؟ این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از کارکنان گفتند که روند استخدام- از اولین مصاحبه تا زمانی که نتیجه مشخص شود- مدت ۷تا ۱۴ روز طول می‌کشد.

حتی بدتر از آن، ۳۲ درصد از کارکنان در همان نظرسنجی گفتند که روند آهسته‌ی استخدام باعث می‌شود که توانایی شرکت در تصمیم‌گیر‌های دیگر در نزد آن‌ها زیر سوال رود. حال، بهترین کاندیداها شگفت زده خواهند شد اگر شما از شرکت‌هایی باشید که توانایی تنظیم بازاریابی محتوا را بر اساس روند روز ندارند. یا اگر انتخاب یک ابزار رسانه‌ی اجتماعی جدید برای تیم را یک سال طول دهید.

فرآیند استخدامی را کاهش دهید

سما باید سریع‌تر حرکت کنید، اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ اولینن قدم ایجاد یک طرح استخدام مختصر است. بزرگترین بازاریابان محتوا، زمان را صرف تسلط و به دست آوردن جریان کار برای محتوای شرکت خود می‌کنند. و هنگام اضافه کردن نیروی جدید به تیم خود نیز باید این کار را انجام دهید. با مشخص کردن یک سیستم کلی و یا دستورالعمل‌های مربوط به استخدام شروع کنید. سپس آن را در یک جریان کاری گام‌به‌گام ترسیم کنید.

نقش‌ها و مسئولیت‌های هر مرحله را فهرست‌بندی کنید. برای باز کردن یک موقعیت شغلی چگونه جلب موافقت خواهید کرد؟ چه کسانی باید ثبت‌نام کنند؟ در مورد توصیف شغل چی؟ و دستمزد؟ چه کسی استخدام می‌کند؟ و چه کسی رزومه‌ها را مرتب می‌کند؟ تا زمانی که تمام پیشنهادات پذیرفته شده تایید شوند، ادامه دهید.

ایجاد این مراحل به شما کمک می‌کند تا مسیر را طی کنید. به طور خلاصه، استخدام کردن را مانند هر پروژه‌ی دیگری که از میز شما عبور می‌کند، اجرا کنید.

بین مصاحبه و ارائه نتیجه سریعتر حرکت کنید

در همان نظرسنجی رابرت هال، بیش از نیمی از کارکنان عنوان کردند که مضخرف‌ترین بخش استخدامی، سکوت دیوانه‌کننده‌ی بین مصاحبه و اعلام نتیجه است. تقریبا ۲۵ درصد از نامزدها گفتند که در عرض یک هفته پس از مصاحبه علاقه‌شان به ادامه همکاری را از دست می‌دهند و ۴۶ درصد از آن‌ها در طول یک تا دو هفته بعد از مصاحبه علاقه‌شان را از دست می‌دهند.
وقت خود را با برنامه‌ریزی دقیق فشرده کنید. طی یک دوره‌ی دو تا سه روزه به صورت زمان‌بندی مصاحبه کنید. پس از حصول اطمینان این‌که تصمیم نهایی با تماس بگیرید. پس از آنکه همه کارمندان آینده خود را ملاقات کردید، یک جلسه با آن‌ها ترتیب دهید.

خلاصه اینکه اگر می‌خواهید برنده‌ی مسابقه‌ی جذب استعدادهای بازاریابی محتوا باشید، در مسیر سریعی حرکت کنید.

منبع:

contentmarketinginstitute.com – OCTOBER 17, 2017

مطلب پیشنهادی: سفر با مخاطب‌های محتوا