تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست؟ – سپیدتک

  • ۰
بازاریابی

تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست؟ – سپیدتک

تا به حال با این سوال که تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی چیست مواجه شده اید ؟‌سوالی که ممکن است ذهن خیلی از افرادی که کسب و کاری دارند را مشغول کرده است. امروز در سپید تک به این سوال پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه شوید.

تفاوت بین این دو روش، این است که برای تبلیغات یک هزینه رسانه ای پرداخت می شود تا کسب و کار شما را ارتقا دهد، به عبارت دیگر می شود نامش را خرید یک آگهی گذاشت. در واقع تبلیغات روشی خاص و یک بخش از بازاریابی است. بازاریابی در کسب و کار کوچک مجموعه ای وسیع تر از فعالیت ها برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است.

تبلیغات ممکن است یک تبلیغات تلویزیونی، یک آگهی رادیویی، یک آگهی مجله چهار جانبه، یک روزنامه، یک بیلبورد یا آگهی تبلیغاتی اینترنتی باشد.
بازاریابی در کسب و کار کوچک شامل رسانه های اجتماعی، لیست های کسب و کار رایگان، قیمت گذاری استراتژیک محصول، تبلیغات، بازاریابی ایمیل، بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتور جستجو و غیره است. همان طور که گفته شد بازاریابی شامل تبلیغات نیز می شود.

در حالی که تبلیغات دارای شباهتی با برخی دیگر از ترویج ها است، تبلیغات معمولا بیشتر در کنترل شماست. تبلیغات کسب و کارهای کوچک ممکن است نتایج مورد نیاز شما را بهبود دهد. تبلیغات کسب و کارهای کوچک همچنین تاثیر انواع دیگر بازاریابی را تقویت می کند، به این دلیل که افراد بیشتری پیام های شما را مشاهده می کنند.

بازاریابی

بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی

تعاریف زیر تفاوت بین تبلیغات تجاری و بازاریابی در یک کسب و کار کوچک را نشان می دهند:

  • تبلیغات:

شما تبلیغ خلاقانه در مورد محصول جدید خود را می سازید. سپس مبلغی را برای میزانی که مایلید تبلیغ تان به نمایش گذاشته شود، پرداخت می کنید. شما کنترل پیام کامل تبلیغات خود را دارید. شما همچنین می توانید کنترل کنید که به نظر می رسد.

  • PR (روابط عمومی) و شهرت :

روابط عمومی، یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط دو جانبه بین سازمان ها و مردم را ایجاد می کند. شما محصول جدید خود را ارائه می دهید. رسانه ها آن را پوشش می دهند و بر خلاف تبلیغاتی که خودتان انجام داده اید، شما هیچ کنترلی روی این پوشش رسانه ای و عکس العمل آن ها نخواهید داشت.

  • یک رویداد فروش:

رویداد فروش یعنی  شما یک تبلیغ ویژه خاص در فروشگاه خود برای محصول جدید اجرا می کنید. شما ارتقاء و قیمت گذاری مناسبی را در نظر می گیرید تا شرکت در آن برای همگان یک معامله به صرفه و خوب به نظر برسد. در این مرحله برای بهتر شدن نتایج، تبلیغات تجاری به کار می آیند. بنابراین شما تبلیغاتی را ایجاد می کنید تا افراد را به فروشگاه بفرستد و آن ها محصول شما را ببینند. بدون تبلیغات در جهت برجسته کردن رویداد ویژه شما، ممکن است موفقیتی حاصل نشود.

  • رسانه های اجتماعی:

محصول جدید خود را در کانال های اجتماعی خود مانند فیس بوک، نمایش مشخصات عمومی و توییتر قرار دهید. با این حال، تنها پدنبال کننده های شما و تعداد محدودی از افراد دیگر به روز رسانی های شبکه های اجتماعی شما را می بینند.

  • بازاریابی محتوا:

به عنوان یروشی برای ایجاد یک نام تجاری شخصی، برجسته کردن نام تجاری شرکت خود، بهبود موقعیت خود در موتورهای جستجو و ایجاد گفتگو با مشتریان، مطالب خود را در وبلاگ یا سایت های دیگر بنویسید و منتشر کنید.

بازاریابی در کسب و کارهای کوچک

پنج سناریوی فوق هر کدام بخشی از بازاریابی در کسب و کارهای کوچک هستند.

در اینجا نمونه ای از نحوه بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی می آوریم که اگر با تبلیغات ترکیب شود تاثیر بیشتری دارد. یک پست وبلاگ عالی بنویسید و در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید تا دیده شود. اما متأسفانه، فقط تعداد انگشت شماری به روز رسانی رسانه های اجتماعی یا پست وبلاگ شما را مشاهده می کنند. بنابراین شما تصمیم می گیرید که پست رسانه های اجتماعی خود را ارتقا دهید. به روز رسانی خود را ارتقا دهید(به عنوان مثال، یک آگهی رسانه ای اجتماعی قرار دهید)، پیامتان توسط هزاران نفر مشاهده شود، دنبال کننده های شبکه های اجتماعیتان افزایش می یابد و فروش بیشتری خواهید داشت.

بازاریابی

بازاریابی

تبلیغات کسب و کارهای کوچک

بعضی به ترکیب تبلیغات با سایر تکنیک های بازاریابی محتوا که با نام POEM شناخته می شوند، اشاره می کنند. POEM برای رسانه های آزاد، شخصی و پولی وجود دارد. در تنظیمات بازاریابی محتوا، رسانه های شخصی  وبلاگی است که پست های شما در آن نوشته می شوند. رسانه پولی به عنوان تقویت کننده ای برای پست رسانه های اجتماعی است. رسانه های آزاد اشاره به اشتراک گذاری دیگران دارد که کاملا رایگان است. نمونه های بیشتری از استفاده از رسانه های پرداخت شده، درآمد و مالک را ببینید.
آیا اکنون تفاوت بین تبلیغات و بازاریابی در کسب و کار کوچک را می بینید؟ می بینید که چگونه تبلیغات کسب و کارهای کوچک می تواند تکنیک های بازاریابی دیگر را تقویت کند؟

منبع : smallbiztrends


پاسخ