۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام – سپیدتک

  • ۰
تولید محتوای اینستاگرام

۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام – سپیدتک

۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های شماست. تعداد کاربران فعال اینستاگرام با رشدی قابل‌توجه، به ۸۰۰ میلیون نفر رسید. تنها طی ماه‌های جوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۷، این پلتفرم  ۲۰۰ میلیون کاربر جدید را به ثبت رساند. طبق آمار Social Media Today، کاربران بیشترین زمان را برای تبلیغات آنلاین، در صفحات تبلیغاتی در اینستاگرام، معادل ۱۹۲ ثانیه ، میگذرانند. این میزان تقریبا ۲ برابر زمان صرف شده برای تبلیغات فیس‌بوک  و ۳ برابر پینترست است.

اگر شما بازاریاب تیزبینی باشید، متوجه شده‌اید که تبلیغات به روش سنتی، دیگر جوابگوی بازار دیجیتال مارکتینگ نیست. روزانه به تعداد افراد فعال در زمینه بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی افزوده شده و نقش شبکه‌های اجتمایی در این حوزه  همواره پررنگ‌تر می‌شود.

اما چه نوعی از محتوا در اینستاگرام جوابگو می‌باشد؟

با فناوران سپید همراه باشید تا از راز ۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر  در اینستاگرام، پرده برداریم.

نکته: اولین قدم برای یک استراتژی اینستاگرام موفق، شناخت کافی از مخاطب جهت تولید محتوای مناسب او، می‌باشد.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

  • قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران(User-generated content)

محتوایی تولید کنید که خود کاربران را به تبلیغ برای شما در پست‌های دیگر، ترغیب کند. امروزه قدرت و نفوذ محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران با پیدایش اینفلوئنسرها، انکار نشدنی است.

یکی از موفق‌ترین مثال‌های این روش، کمپین تبلیغاتی، برای یک برند محصولات زیبایی استرالیایی به نام Frank Body است. این برند برای تبلیغ محصول جدید خود، ماسک صورت قهوه، تیمی از اینفلوئنسرها را استخدام کرد. در قدم بعدی، این کمپین هشتگ‌هایی مانند #Let’sBeFrank را، برای تشویق کاربران به اشتراگ‌گذاری عکس‌های خود با این محصول، به کار گرفت.  کاربران از این چالش استقبال کرده و ۲۵٫۰۰۰ عکس با از این محصول در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد. به بیان دیگر ۲۵٫۰۰۰ محتوای تبلیغاتی جدید و بدون هزینه برای این برند تولید شد؛ که این نشانی است از  قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

  • کاربران را به چالش بکشید

شرکت در مسابقه یا چالشی در اینستاگرام، برای کاربران همیشه وسوسه‌انگیز است. می‌توانید ترفند بالا، یعنی استفاده از قدرت محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران را، با این ترفند ادغام کنید تا بیشترین بهره را ببرید. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که در عین حال مؤثر  بوده و به بهترین شکل انتقال دهنده‌ی پیام برند شما باشند. احتمالا تا به حال با چنین چالش‌هایی در اینستاگرام برخورد کرده‌اید. معمولا به بهترین عکس از آن محصول، جایزه‌ای تعلق می‌گیرد. برای مثال برند محصولات زیبایی The Body Shop، چالشی به راه انداخت که در آن کاربران می‌بایست از تجربه خود با محصول جدید این برند، عکسی منتشر می‌کردند. احتمالا خودتان می‌توانید نتیجه را حدس بزنید: ۵۰٫۰۰۰ لایک جدید و ۲۰۰ درصد تعامل بیشتر. پس از گذشت تنها یک روز ، ۲۲۵٫۰۰۰ کاربر در این چالش شرکت کردند.

  • نحوه استفاده محصول و یا سرویس خود را در اینستاگرام نشان دهید

برای تولید محتوایی مؤثر  در اینستاگرام، نحوه استفاده محصول و یا سرویس خود را نشان دهید. بدین صورت محصول شما  برای مصرف‌کنندگان ملموس‌تر و قابل تصورتر خواهد شد. مصرف‌کنندگان از دیدن چنین پست‌هایی ایده گرفته و مشخصا به آن مشتاق‌تر می‌شوند. برای مثال در پست‌های تبلیغاتی لباس، معولا عکسی از محصول مورد نظر با آیتم‌های دیگر چون کیف و کفش ست شده، منتشر می‌کنند. در این حالت، کاربر از عکس ایده گرفته و می‌تواند محصول را در موقعیت‌های متفاوت تصور کند. برای این ترفند، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

  • انتشار استوری در اینستاگرام

از لحظه پیدایش استوری، کاربران به طرز شگفت‌انگیزی از آن استقبال کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید از این ابزار برای توسعه کسب و کار خود بهترین نفع را ببرید. این ترفند برای تقریبا تمامی برندها و محصولات قابل اعمال است. با مخاطبان تان صادق باشید. حتی می‌توانید تاریخچه برند خود را، در استوری با آنها به اشتراک بگذارید. انتشار تصاویری از آنچه به اصطلاح در پشت صحنه اتفاق می‌افتاد نیز، برای کاربران در درک هرچه بیشتر ماهیت تجارت شما، مفید است.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

از آنجا که اینستاگرام کاربرانی از تقریبا تمام گروه‌های سنی با مشاغل متنوع را دارا می‌باشد، سعی کنید شما نیز محتواهای متنوع تولید کرده و هیچ گاه به یک نوع اکتفا نکنید. البته فاکتوری که برای موفقیت تمامی روش‌های دیجیتال مارکتینگ یکسان می‌باشد، تولید محتوایی با کیفیت است. تولید محتوایی غنی، مخاطبین بیشتر، اعتماد بیشتر و متعاقبا اعتبار بیشتر برای برند شما را به ارمغان می‌آورد.

مطالب بیشتر:

چگونه فروش خود را با اینستاگرام افزایش دهید؟

منبع : contentmarketinginstitute


پاسخ