ترفند‌های شناسایی و تصحیح اشکالات وبسایت – سپیدتک

  • ۰
وبسایت

ترفند‌های شناسایی و تصحیح اشکالات وبسایت – سپیدتک

حس شما به وبسایت تان احتمالا مانند حس والدین به فرزندان است. شما تصور می‌کنید که وب‌سایت شما بی نقص و بهترین است. روزها و هفته‌ها وقت صرف کرده‌اید، طراحی پایانی وبسایت را تمام کرده‌اید، تصاویر مرتبط را بارگزاری کرده و هم‌اکنون میخواهید با خیالت راحت بنشینید و به طور منظم پست‌های جدید بارگزاری کنید. اما همانند بچه، برای کسب نتایج  مطلوب، بیشتر از اینها باید وقت صرف کنید.

در اینجا سعی خواهیم داشت به ترفند‌های شناسایی و تصحیح اشکالات وب‌سایت، بپردازیم.

وبسایت

وبسایت

  • نظرات دیگران را جویا شوید.

زمانی که ساعات زیادی را صرف نگاه کردن به یک صفحه می‌کنید، بسیار محتمل است که مشکلات بزرگی از چشمتان پنهان بماند. مانند زمانی که جمله‌ای می‌نویسید و کلمه‌ای جا افتاده است. شما آن جمله را بارها خوانده و ناخودآگاه جای خالی را در ذهنتان با همان کلمه پر می‌کنید. بدون آنکه از غیبتش مطلع شوید. همین مشکل در طراحی وب‌سایت، تولید محتوا و غیره بسیار اتفاق می‌افتد.

بنابراین نظرات فرد دیگری را راجع به وب‌سایت خود جویا  شوید. از یکی از دوستان، همکاران و یا طراح وبسایت دیگری، نظر بگیرید. هرچه افراد بیشتری راجع به وب‌سایت شما نظر بدهند، به همان میزان اشکالات بیشتری را خواهید یافت. برای مثال، فردی اشکالات گرامری را به شما گوشزد کرده و دیگری لینک‌های خراب را شناسایی می‌کند.

  • تمامی گوشه و کنارهای وبسایت خود را چک کنید.

اگر وبسایتی با حجم بالا را مدیریت می‌کنید، مشخصا فقط به نظرت دیگران نمیتوانید کفایت کنید. خودتان تمامی صفحات را دوباره چک کنید. در ادامه به مواردی که نیاز به نظارت مرتب دارند را، بررسی خواهیم کرد.

  • لینک‌های خراب

برای شروع، بهتر است وبسایت خود را از لحاظ لینک‌های خراب بررسی کنید. لینک‌های خراب برای کاربران و همچنین برای استاندارد سئو شما بسیار مخرب است. بنابراین از شر آنها خلاص شوید. روشی آسان برای حل این مشکل، ابزارهای آنلاین هستند. ابزار آنلاین رایگان Check my links، برای این امر بسیار کارآمد است.

وبسایت

وبسایت

  • تگ‌های متا

مورد دیگری که معمولا باعث به بیراهه رفتن وب‌سایت شما‌ می‌شود. متا تگ‌های صفحات و یا متا دسکریپشن‌ها meta description ، هستند. اگر نمی‌دانید متا تگ چیست، بخش بسیار مهمی از استانداردهای سئو را نادیده گرفته‌اید. متا تگ‌ها در واقع اطلاعاتی هستند که برای موتور های جستجوگر نوشته شده، تا در هرچه بهتر ایندکس کردن صفحات، مورد استفاده قرار گیرند. در هر صفحه باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

  • تگ تیتر Title Tag
  • نشان تگ کلمات کلیدی Meta Keyword attribute
  • متا دسکریپشن Meta Description
  • نشان متا بات‌ها Meta robots attribute
وبسایت

وبسایت

  • اطلاعات قدیمی و یا به‌روز نشده

اگر مدت زمان زیادی است که از وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد اطلاعات قدیمی و یا به‌روز نشده‌ای در .برخی صفحات وجود دارند. برای مثال شاید مکان فیزیکی تجارت خود را عوض کرده، و یا کارمندان جدیدی را استخدام کرده‌اید . یا در قسمت مقالات، تیترهای برخی برای سال‌های پیشین است مثال : “بهترین ترفندهای تولید محتوا برای سال ۲۰۱۵”. این نوع اطلاعات به‌روز نشده برای وبسایت شما هیچ سودی ندارند.

در صفحات وبسایت یا وبلاگ وبسایت گشته و این نوع اطلاعات را بیابید. شاید محتوایی همیشه سبز یا Evergreen تولید کرده‌اید ولی تیتر آن مربوط به سال‌های قبل است. به آسانی با عوض کردن تیتر می‌توانید از آن مطلب دوباره بهره ببرید. راه حل دیگر این است که تگی به مقالات گذشته اضافه کنید که نشان‌دهنده‌ی قدیمی بودن آن است. سپس لینکی به مطالب جدیدتر در آنجا درج کنید. به هر روی، مطالب جدید برای بهبود سئو وبسایت شما بسیار مفید است.

  • مشکلات جدی وبسایت

هر مشکلی مانند موارد قبل، به آسانی قابل شناسایی نیست. مواردی چون اشکالات گرامی و لینک‌های خراب به آسانی به چشم می‌آیند. اما مشکلات جدی وبسایت در این دسته قرار نمی‌گیرند. برای مثال شاید طراحی وب‌سایت شما خوب و نه بی نقص باشد. و یا هوم‌پیج شما بسیار سنگین است و بنابراین سرعت وب‌سایت را کاهش داده است. بر طرف کردن مشکلات اینچنینی به زمان و تخصص بیشتری نیاز دارند. بهترین راه حل برای شما، استفاده از ابزارهای آنلاین آنالیزگر می‌باشد. ابزاری چون Woorank ، وبسایت شما را در ۸ بخش متفاوت بررسی می‌کند.

  • سیل عظیم طراحی‌های وبسایت

در این سیل عظیم طراحی‌های وبسایت، الزاما باید طراحی خود را به‌روز کنید تا از قافله عقب نمانید. امروزه به دلیل وجود انتخاب‌های بی‌شمار در سطح اینترنت، طراحی مناسب وبسایت برای کاربران بسیار مهم است. اگر متوجه کاهش ترافیک وبسایت خود شده‌اید، حتما به فکر به‌روز رسانی طراحی آن باشید. رنگی که برای برند خود انتخاب کرده‌اید نقشی مهم را در این امر ایفا می‌کند. با این وجود، امروزه رنگ‌های سال پانتون یا Pantone برای امور مارکتینگ بسیار مهم است. رنگ سال ۲۰۱۸ بنفش متمایل به آبی می‌باشد.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر بگیرید، نحوه اجرا شدن وبسایتتان بر روی گوشی‌های موبایل است. روزانه به تعداد کاربرانی که از گوشی خود برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. بنابراین نحوه صحیح عملکرد و اجرا شدن تمامی مطالب، ویدئوها و تصاویر بر روی گوشی‌های موبایل غیر قابل انکار است.

پروسه شناسایی و تصحیح اشکالات وب‌سایت شما، باید به امری منظم و برنامه‌ریزی شده تبدیل شود. همانطور که مشاهده می‌کنید رقابت‌های آنلاین روز به روز قوی‌تر شده و شدت می‌گیرند. پس در این میان تجارتی برنده است که پا به پای ترندهای جهانی پیشرفته و به‌روز باشد.

مطالب بیشتر:

ترفندهای برتر بازاریابی در لینکدین کدامند؟

ترفند‌های شناسایی و تصحیح اشکالات وبسایت

۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام

منبع : marketinginsidergroup


پاسخ