آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا – سپیدتک

  • ۰
تولید محتوا

آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا – سپیدتک

آخرین آمار از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی در خصوص تولید محتوا

تیم تحقیق (CMI (Content Marketing Institiute به بررسی نقش تولید محتوا در حوزه تکنولوژی پراخته است. طبق یافته‌های این موسسه: در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی(Technology marketers)، اظهار دارند که تمرکز اصلیشان بر تولید محتوای استاندارد برای شخص درست در زمان درست می‌باشد.

ابتدا این را در نظر داشته باشید که بازاریابان تکنولوژی نسبت به گذشته در بازاریابی محتوا بیشتر به موفقیت رسیده‌اند. سی و یک درصد از آنان اعلام کردند که رویکرد کلی سازمانشان به بازاریابی محتوا بسیار موفق است. این رقم نسبت به سال گذشته که ۲۴%  بود، ۷ درصد بیشتر شده است.

تولید محتوا

تولید محتوا

به علاوه، ۵۰% دیگر از بازاریابان حوزه‌ی فناوری امسال موفقیت “در حد متوسط” داشته‌اند.

و مانند سال گذشته، نزدیک به ۷۰% معتقدند که رویکرد کلی شرکت‌شان به بازاریابی محتوا نسبت به یک سال پیش بسیار موفق‌تر بوده است.

آن طور که در گزارش مشاهده می‌شود، پاسخ دهندگان در زمینه‌ی تولید محتوا و توسعه یا تنظیم استراتژی، در بیشتر جنبه‌ها بهتر شده‌اند – فاکتورهایی که سال گذشته نیز به آنها اشاره شده بود.

تولید محتوا

تولید محتوا

از زمانی که این تحقیق سالانه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۰ آغاز شده است، بازاریابان حوزه‌ی فناوری استفاده بیشتر از بازاریابی محتوا و نیز بالاترین سطوح بازدهی و موفقیت آن را گزارش کرده‌اند.

اغلب آنان همه کار را “بیش از پیش” انجام داده اند – انواع بیشتری از بازاریابی محتوا را تجربه کرده‌اند، برای اولین بار استراتژی بازاریابی محتوای خود را مستند کرده‌اند و از بسترهای شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوای خود بهره برده‌اند. بنابراین می‌توان گفت بازاریابان تکنولوژی خیلی سریع خود را با شرایط وفق داده‌اند.

در نتیجه، هنگامی که تغییری در پاسخ‌هایشان به نظرسنجی سالانه رخ می‌دهد، باید به اینکه این پاسخ‌ها نمایانگر چه نکاتی هستند دقت نمود. در این باره ۳ نکته قابل تامل است:

 

تاکید بیشتر بر تولید محتوای هدفمند، مرتبط و به موقع

در طول سال‌های گذشته به طور ثابت ۷۸% از بازاریابان با عملکرد عالی در حوزه‌ی فناوری، بیان کرده‌اند که تولید محتوای هدفمند و به موقع برای آنها در اولویت است. این رقم در سال گذشته ۴۹ درصد بوده است که این خود نشانگر جهش بزرگ اهمیت تولید محتوای استاندارد می‌باشد.

رابرت رز، مشاور ارشد استراتژی و مدیر تعاملات CMI در این باره می‌گوید: “.امروزه چیزی که به وضوح قابل درک است،  تمرکز و تاکید بر “شخصی‌سازی” و استفاده “هدفگیری شده” و “به موقع”  از داده‌ها برای بهینه‌تر ساختن محتوا ست. و قطعا در این زمینه یک منحنی یادگیری نیز وجود دارد”.

درک این نکته برای ما چه سودی دارد؟

نمایش محتوای درست، به شخص درست، در زمان درست نیازمند شناختی عمیق از مخاطبتان است.  اما شناخت مخاطبان، اگر خلاصه بیان کنیم، نه یکباره ما را به یک پیشنهاد قطعی می‌رسانند و نه حرف نهایی را درباره‌ی درک نیازهای مخاطبان میزنند.

بازاریابان پیشرو عموما به اینکه مخاطب یا خصوصیات شخصیتی مورد هدفشان، در هر لحظه‌ی به خصوص، به چه چیزی نیاز دارد توجه بیشتری می‌کنند.

و همان طور که رابرت رز می گوید، آنان داده ها و تکنولوژی را برای رساندن محتوا در زمانی که بیشترین نیاز به آن وجود دارد، استفاده می‌کنند.

این اطلاعات حاوی نکته ی جالبی درباره ی فرایند خرید برای شماست.

 

تاکید کمتر بر تولید محتوا برای فرایند خرید

اخیرا در تحقیقی بر بازاریابان B2B  آمریکای شمالی، یافتیم که در بازاریابی  B2B به طور کلی کاهشی در میزان تولید محتوا برای مراحل متفاوت در فرایند خرید مشتری گزارش نموده‌اند. (۵۳% در ۲۰۱۷ و ۴۱% در۲۰۱۸).

این کاهش سالانه، در تمرکز بر تولید محتوا برای فرایند خرید در مورد بازاریابان حوزه‌ی فناوری نیز مشاهده می‌شود. چه در میان بازاریابان با عملکرد عالی و چه آنان که خود می‌گویند کمترین موفقیت را داشته‌اند.

  • بازاریابان با بهترین عملکرد: در سال ۲۰۱۷، ۸۱% از بهترین بازاریابان اظهار کردند که “همیشه” یا “اغلب اوقات” برای مراحل متفاوت فرایند خرید، محتوا تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ فقط ۶۷% چنین پاسخی دادند.
  • بازاریابان با کمترین موفقیت: تنها ۳۹% این بازاریابان در سال ۲۰۱۷ برفرایند خرید تمرکز داشته‌اند، و این رقم فقط ۲۴% برای سال ۲۰۱۸ ثبت شده است.
  • تمامی بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی: در سال ۲۰۱۷، ۶۰% پاسخ دهندگان همیشه یا اکثر مواقع روی تولید محتوا برای فرایند خرید تمرکز داشتند. این عدد در ۲۰۱۸ به ۵۰% کاهش یافت.

اما چرا به نظر می‌رسد که بازاریابان B2B  (و بازاریابان حوزه‌ی فناوری به طور خاص) در هنگام تولید محتوا توجه کمتری به فرایند خرید مشتری دارند؟ اول اینکه، فقط یک نسخه ثابت با مراحلی ثابت از فرایند خرید وجود ندارد. بعضی می‌گویند این فرایند سه فاز یا مرحله دارد، در حالی که برخی دیگر پنج  مرحله یا بیشتر را ترجیح میدهند . در واقع بسته به طبیعت محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید متنوع است – و فرایند خریدی که مخاطبان یا مشتریان می‌پیمایند هیچگاه به صورت خطی نیست.

رابرت رز در این باره،  پیشنهادی ارائه داده است “تا حدودی تفاوت معنایی در روندهای خرید متفاوت وجود دارد، اما امروزه شاهد تمرکزی بر ارائه‌ی محتوا کلی و نه صرفا برای روند خرید به شکل پویا هستیم – فارغ از اینکه او در چه مرحله یا موقعیتی باشد.”

پشتیبانی بیشتر مدیران

در طول سال‌های گذشته پشتیبانی هیئت مدیره از بازاریابان حوزه‌ی تکنولوژی افزایش یافته است. و این فارغ از میزان موفقیتی است که بازاریابی محتوا برایشان به ارمغان آورده است:

  • میزان بازاریابانی که معتقدند مدیرانشان با آنان بیشتر همکاری می‌کنند، از ۵۱% به ۶۶% افزایش یافته است.
  • در میان بازاریابان تکنولوژی با عملکرد عالی در گروه، این عدد از ۸۱% به ۸۸% رسیده است.
  • حتی بازاریابان با کمترین موفقیت هم افزایش ۲۰ به ۴۰ درصدی پشتیبانی مدیران را گزارش دادند.

دانستن این آمار و ارقام چه اهمیتی دارد؟

زمان کافی چقدر است؟ این بستگی به عوامل زیادی دارد. از جمله مخاطب مورد هدف، سطح “اشباع محتوا” پیرامون موضوع (چه میزان محتوا در مورد آن موضوع وجود دارد)، کیفیت محتوا، دقت و صحت، زمان انتشار و بسیاری موارد بیشتر.

موسس CMI، جو پولیتزی در این رابطه می‌گوید از ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا نتایج بازاریابی محتوا آشکار شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تولید محتوا می توانید، به مطلب چگونه با روش های خلاقانه محتوای خود را تازه نگه دارید؟ (قسمت دوم) مراجعه کنید

منبع : contentmarketinginstitute

 


پاسخ