چگونه کسب و کاری در زمینه پوشاک راه بیاندازیم؟ – سپیدتک

  • ۰

چگونه کسب و کاری در زمینه پوشاک راه بیاندازیم؟ – سپیدتک

امروزه صنعت و تجارت‌های وابسته به پوشاک در سرتاسر جهان بسیار فعال و سودآور هستند. تنها در کشور آمریکا در سال گذشته ارزش این بازار ۳۸۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. بنابراین اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کاری در زمینه پوشاک هستید، با فناوران سپید همراه باشید تا شما را با آخرین ترفندهای موفق این بازار آشنا کنیم.

سپیدتک

چگونه کسب و کاری در زمینه پوشاک راه بیاندازیم؟

کمبود‌های بازار پوشاک را بیابید

اگر شما به دنبال راه‌اندازی تجارتی آزاد یا مستقل در زمینه پوشاک هستید، بایستی کمبودهای این بازار را شناسایی کنید. زمانی که جای خالی و یا کمبودی را یافتید، در مورد آن تحقیق کنید. زیرا رقیبان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این وجود همواره امکان بهبود محصولات و اعمال خلاقیت‌ها برای شما موجود است. برای مثال شلوارهایی مخصوص افراد قد بلند، یا لباس‌هایی مخصوص افراد خیلی ریز نقش معمولا دور از چشم برندهای معتبر قرار می‌گیرند. هر زیرمجموعه‌ای که کمبودی در آن مشاهده می‌شود، برای شروع کار شما مناسب است. فاکتورهایی چون جنسیت، سن و روش زندگی را نیز از قلم نیندازید.

بودجه‌ای را برای کسب و کار خود در زمینه پوشاک تعیین کنید

دانستن میزان دقیق بودجه لازم برای راه‌اندازی و اداره فروشگاه، از اولین و مهم‌ترین اقدام‌ها می‌باشد. مشخصا برای این امر به یک برنامه تجاری مکتوب مطمئن نیاز خواهید داشت. در این حالت تمامی اعداد و ارقام را یادداشت کرده، تا درصورت نیاز به آنها رجوع کنید. استارت‌آپی در حوزه پوشاک به بودجه‌ای معمولی که به صورت ماهانه تا حداقل یک سال تنظیم شده است، نیاز خواهد داشت.

لباس‌های خود را طراحی کنید

داشتن تعداد مناسبی از طراحی‌های متنوع برای شروع استارت‌آپ شما در زمینه پوشاک ضروری است. ۱۰ طراحی متنوع در اولین کالکشن شما، برای شروع کافی است. در طراحی لباس‌ها عجله نکنید زیرا همانطور که می‌دانید امر طراحی پرهزینه است. برای شروع بهتر است با تعدادی طرح شروع کرده و بعد از اینکه گرایش‌های بازار دستتان آمد، طراحی‌ها را تغییر داده یا بهبود ببخشید.

همواره باید از فعالیت‌های رقیبان خود آگاه باشید. سعی کنید اولین طرح خود را بر اساس طرحی پرفروش با یک تفاوت چشم‌گیر تولید کنید. این تفاوت چشم‌گیر همان جنبه‌ از تجارت شما است، که شما را از دیگر رقیبانتان متمایز کرده و برند شما را می‌سازد.

فروشگاه خود را سازمان‌دهی کنید

اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاهی بزرگ حاوی چندین برند متفاوت هستید به موارد متفاوتی برای ویترین خود نیاز دارید. مواردی چون: مانکن‌های ایستاده، ویترین‌های بزرگ، آویز‌ها و غیره.  فراموش نکنید که برای فروشگاه‌های فیزیکی پوشاک، طراحی ویترین به خلاقانه‌ترین و زیبا‌ترین شکل بهترین روش بازاریابی برای یک فروشگاه است. امروزه همسانی و هماهنگی محصولات نمایش داده شده در ویترین و در تن مانکن‌ها بسیار جلب توجه می‌کند. برای مثال در یک طرف ویترین فقط ست لباس‌های اسپرت با یک رنگ مشخص و در طرف دیگر ست لباس‌های رسمی را قرار دهید. معمولا بخش لباس‌های بیرونی در جلوی فروشگاه و بخش لباس‌های زیر در قسمت انتهایی فروشگاه‌ها جای می‌گیرند.

سپیدتک

چگونه کسب و کاری در زمینه پوشاک راه بیاندازیم؟

اگر امکان فروش آنلاین را نیز دارید، قدرت شبکه‌های اجتمایی را دست کم نگیرید. یک صفجه فیس‌بوک یا اینستاگرام برای کسب و کارهای در زمینه پوشاک بسیار مناسب هستند.

برای محصول خود بازاریابی کنید

زمانی که طراحی لباس‌ها و راه‌اندازی فروشگاه تمام شد، زمان بازاریابی محصولاتتان رسیده است. چه فروشگاهی لباس آنلاین باشید یا فروشگاهی فیزیکی، اینترنت روش‌های مفید بازاریابی متنوعی را در اختیارتان می‌گذارد.

اگر قدم‌های اولیه تجارت خود را شروع کرده‌اید، یافتن برندی دیگر برای همکاری می‌تواند در توسعه کسب و کار شما مفید واقع شود. اما برای تحقق این امر بیش از حد بلندپروازی نکنید. برندهایی چون نایک یا لیوایز به سختی ریسک همکاری با استارت‌آپ‌های جدید را می‌پذیرند. برای یافتن برندی برای همکاری، بهتر است محصولاتی که مکمل محصولات شما هستند را بیابید. مثلا برند دیگری که شلوار جین مناسب با تی‌شرت‌های شما را ارائه می‌دهد بیابید. در این حالت، هزینه‌های بازاریابی هر دو تجارت تقسیم می‌شود.

فراموش نکنید که اشانتیون‌ها بسیار وسوسه برانگیز هستند. روش دادن اشانتیون برای آزمایش محصول، روشی مفید جهت یافتن ایرادات کارتان می‌باشد. از طرفی دیگر بازاریابی بدین شکل، منجر به یافتن مخاطبان جدید نیز خواهد شد. در صفحه فیس‌بوک یا اینستاگرام خود مخاطبان را از وجود چنین پیشنهاداتی آگاه کنید. مطمئن باشید که آنها این نوع پست‌ها را با دوستانشان به اشتراک میگذارند. در این حالت شما بدون صرف هزینه و یا زمان زیادی برای برندینگ تجارت خود، قدمی بزرگ برداشته‌اید.

مطالب بیشتر را از اینجا کلیک نموده و مطالعه نمایید

منبع:

Starr, Rob 2018: How to Start a Clothing Business

www.smallbiztrends.com on May 16, 2018


پاسخ