بر اساس تخقیقات گروه Aberdean شرکت های برتر در زمینه تولید محتوا، هشتاد و یک درصد بیشتر محتوای مرتبط در مقایسه با سایر شرکت ها برای خریداران تولید کرده اند.

بازاریابی محتوا در حال تغییر است، در گذشته ممکن بود شما هفته‌ای یک بار یک مقاله ۵۰۰ کلمه‌ای بر روی وبسایت خود منتشر کنید، اما این دیگر کافی نیست.

برای استفاده از محتوا در راستای معروف کردن برند و رقابت بر اساس حفظ مشتری، نیاز دارید: ترافیک زیادی در صفحات محصول خود ایجاد کنید.

برای افزایش فروش تجارت الکترونیک خود ، باید متفاوت از آنچه که در چند سال گذشته بودید رفتار کنید.

بازاریابی محتوا چگونه تغییر کرده است؟

نگرانی روزافزونی که اخیرا بسیاری از شرکت‌ها، مارکها و متخصصان بازاریابی درگیر کرده است،

این است که محتواها به مدت طولانی ارزش خود را حفظ نمی‌کنند. به نظر من این ارزیابیِ درستی است.

بیشتر چیزهایی که ۵ سال قبل، ۳ سال قبل و حتی ۱۲ ماه پیش استفاده می‌شدند دیگر قابل استفاده نیستند.

در گذشته، کلِ بازاریابی محتوا موارد زیر بود:

  • تولید محتوا
  • ساخت لینک‌ها
  • حفظ روند انتشار هفتگیِ ثابت
  • دوباره نویسی موضوعی که شخص دیگری قبلا درباره آن نوشته است.
  • به اشتراک گذاشتن پست‌های وبسایت با فالوورهای فیس بوک و توییتر
  • تلاش در راستای متقاعد کردن افراد برای عضویت در لیست ایمیلی اطلاع از جدیدترین به‌روزرسانی‌های سایت
  • تبلیغ محصول یا لینک دادن به آن در پست‌های وبسایت
  • نامطمئن بودن از میزان موفقیتی که به دست می‌آید.

اما این رویکرد دیگر موثر نیست و مسلما در سال ۲۰۱۸ اصلا موثر نخواهد بود.

بهترین و خلاق‌ترین برندها این موضوع را تشخیص داده‌اند، آن‌ها چندی است که شروع به تغییر در استراتژی‎های خود و نحوه‌ی فکر و رویکردشان نسب به محتوا، کرده‌اند.

برای آن‌ها بازاریابی محتوا به صورت زیر است:

  • داستان‌ها و تجربه‌ها را به اشتراک بگذارید، و بیش از پیش شفاف باشد.
  • محتوایی تولید کنید که خود رفرنس باشد و توسط فرد یا برند دیگری به راحتی قابل تقلید کردن نباشد.
  • بیشتر روی کیفیت و و ارزش واقعی تمرکز کنید تا کمیت و یا خروجی
  • نویسندگان و ژورنالیست‌های ماهری استخدام کنید.
  • تمرکز بیشتر بر روابط درست با شرکای بازاریابی و کسانی که تاثیرگذارند، و استفاده کمتر از تاکتیک‌های قدیمی برای ایجاد لینک.
  • برقراری روابط با مشتریان موثر در آینده، با تقسیم‌بندی، شخصی‌سازی و وعده دادن تدارک ارزش خاص برای آن‌ها
  • تمرکز بیشتر به کمک بیشتر به مردم، پشتیبانی و تمرکز کمتر به ارتقای محصول
  • تمرکز زیاد روی اندازه‍‌گیری عملکرد و موفقیت، تجزیه و تحلیل، گرفتن آزمون‌های a/b، تنظیم اهداف و ردیابی KPIها.