سرمایه گذاری فین تک SME : انقلاب یا تکامل ؟

بخش مالی نیز با ظهور فین تک به دنیای دیجیتال پیوسته است.

اگر چه اصطلاح فین تک در دوره اخیر و تنها به جدیدترین اپلیکیشن های مالی تلفن همراه اطلاق شده است، اما تکنولوژی در بخش مالی از اوایل دهه ۱۹۵۰، نقش مهمی را ایفا کرده است و از آن موقع به طور مداوم در حال رشد است.

فین تک پتانسیل بالایی برای مواجهه با کل صنعت مالی و متحول کردن آن دارد.

اصطلاح فین تک به شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی مالی فعالیت می کنند، اطلاق می شوند.

این شرکت ها غالبا، شرکت های کوچک استارت آپی هستند که راه حل های فنی خلاقانه در رابطه با موضوعاتی مثل:

داده های بزرگ، پرداخت های تلفن همراه، توسعه اپلیکیشن های مالی، مدیریت مالی و غیره ارائه می دهند.

فین تک – آمار و واقعیت

آمارها نشان می دهند که در مقیاس جهانی، ارزش سرمایه گذاری در تکنولوژی مالی، در سال ۲۰۱۳ حدود ۷ میلیارد دلار آمریکا بوده است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

فین تک
فین تک

در فوریه ۲۰۱۵، بانک آمریکای شمالی متجاوز از ۱۷ میلیارد دلار، صرف فناوری های ذکر شده کرده است و در سال ۲۰۱۷ این مقدار به ۹٫­۱۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

انقلاب یا تکامل؟؟

بسیاری از خدمات مانند کارت های اعتباری و دستگاه های خود پرداز، نتیجه تکاملِ فناوری مالی در دوران دهه های ۵۰ و ۶۰ می باشند.

همچنین در کارهای پشتیبانی دفتری نیز فناوری به طور گسترده کمک می کند؛

مانند بانک های مرکزی، خزانه داری، سیستم های تحلیل داده، مدیریت ریسک، نگه داری حساب و غیره.

همه این ها برای یک حمایت عالی در بخش مالی نیاز هستند.

شرکت های فین تک، قصدِ تخریب بانکداری سنتی را ندارند. در حقیقت، آنها محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که به آسانی توسط بانک های بزرگ ارائه نمی شود.

فین تک
فین تک

انقلاب فین تک، امور مالی را بر اساس سه روش زیر اصلاح خواهد کرد:

  1. مزایای فین تک موجب کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات مالی می شود.
  2. روش های مختلف هوشمندانه ای برای ارزیابی ریسک دارد.
  3. تازه واردانِ فین تک، یک چشم اندازِ منحصر به فرد ایجاد خواهند کرد و از این رو ماندگار خواهند شد.

در دوره ای هستیم که هر چیزی و هر بخش از جهان درحال دیجیتال شدن است.

درحالی که می بینیم بانک ها به سمت آنلاین شدن می روند و همچنین خدمات از طریق تلفن های همراه ارائه می شوند، خدمات مالی خرده فروشی بیشتر از طریق کیف پول های موبایل، اپلیکیشن های پرداخت مختلف، روبو-مشاور ها و همچنین پلتفرم های وام دهی آنلاین، در حال دیجیتالی شدن هستند.

این سطح از دیجیتال سازی تنها با ایجاد یک بهبود ساده در خدمات بانکی موجود راضی نخواهد شد، بلکه سیستمِ خدمات بانکی را به طور کل! مورد بازنویسی و بازطراحی قرار خواهد داد.

چرا انقلاب؟

فین تک
فین تک

در سیستم سنتی، برای اجرای هر یک از معاملات تجاری، نقل و انتقال بانکی و نگه داری سوابق، به طور کامل وابسته به واسطه هایی مثل بانک ها بودیم.

به طور کلی، واسطه ها وظایف بزرگی انجام داده اند، اما با پیشرفت تکنولوژی موضوعات عوض شدند.

بانک جهانی سنتی در طول زمان، با انجام تمام خدمات بانکی مانند قرض سرمایه در گردش، تغییر جریان نقدی و غیره، تا حدودی غیر مفید شده است.

برخی از مسائل دیگر در رابطه با خدمات بانکداری سنتی به شرح زیر است:

  • آن ها میلیاردها نفر را که حساب بانکی ندارند، در نظر نمی گیرند.
  • در مقدار زیاد اطلاعات مصرف کننده محدودیت دارند، بنابراین در حفظ حریم شخصی مشتریان خطر وجود دارد.
  • با متمرکز شدن، مستعد ِ حمله مزدورانه می شوند.
  • انتقال پول بین سیستم بانکی، زمان زیادی می برد.

فناوری هایی مانند رسانه های اجتماعی و محاسبات ابری، درخواست ها و انتظارات مشتری را شکل داده اند.

با در نظر گرفتن اینکه تمایلات مصرف کننده همواره در حال تغییر است، بخش مالی مجبور است که تجدید نظر جدی در مدل کسب و کار خود بکند.

و حرف آخر اینکه

در حالی که فین تک با گرفتن مشتری های بانک ها، فشار زیادی بر روی آن ها ایجاد می کند،

دیدن اینکه بانک ها از بین بروند یا حتی بی ثبات شوند، سخت است.

فین تک ها هنوز در مقایسه با بانک ها چیز کوچکی هستند و

در نهایت شما برای استفاده بیشتر از خدمات فین تک نیاز به یک حساب بانکی داری.

از دست ندهید: ایمیل مارکتینگ