من در مورد تجربه کاربری با بسیاری از سازمان‌های مختلف صحبت‌های زیادی کردم. یک موضوع تکراری وجود دارد که در آن یکی از سوالات “چه چیزی را اندازه بگیریم؟ ” و “چقدر سرمایه‌گذاری کنیم؟” مطرح می‌شود. کلید هر دو تا سوال، فقط  و فقط  با مهمترین معیار قابل دستیابی است و آن چیزی نیست جز تجربه کاربری :

تجربه کاربری : نسبت طراح به توسعه‌دهنده

این نسبت چیست؟ با سادگی، می توانید ببینید که چه تعداد مردم تجربه کاربری در مقابل چند تعداد توسعه دهنده اختصاص داده شده است. این به شما یک نسبت می دهد- یک نسبت که برای پاسخ دادن به سوالاتی مثل سوالات زیر بسیار مناسب است:

  • توان فعلی سازمان شما چقدر است؟
  • سهامداران از سرمایه گذاری خود چه انتظاری دارند؟
  • روی چه فعالیت هایی باید تمرکز کنید؟
  • برای رسیدن به اهدافمان چقدر باید سرمایه گذاری کنیم؟

وقتی نسبت خود را پیدا می کنید، ممکن است به دانستن چگونگی جمع شدن آن علاقه‌مند باشید هم‌چنین با نگاه به این نسبت در صنایع مختلف، می‌توانید طبقه‌بندی‌های گسترده ای ایجاد کنید.

Average Gartner Client نسبت خودش را ۱:۱۷ گزارش کرده است، که این خیلی بد است.

Enterprise Software Vendors نسبت را بین ۱:۱۰ تا ۱:۸ گزارش کرده است، این یک بخش پر از راه حل های میانه است.

شرکت های خدمات دیجیتال، مانند Netflix, Google یا  Facebook نسبت های ۱:۵ و ۱:۴ دارند، این بخشی است که در آن با کیفیت یا تجربه کاربر زندگی می کنند یا میمرند! جای تعجب نیست که آن ها نسبت خیلی خوبی هستند.

آژانس های UX، افرادی که هنگام نیازهای مربوط به طراحی و توسعه وب سایت و یا اپلیکیشن تلفن همراه را برطرف می‌کنند، نسبت ۱:۴ تا ۱:۳ دارند.

مسئله این است که بهترین شیوه در تجربه کاربر در محیط های ۱:۵ نوشته شده است.

منبع:

: blogs.gartner.com – october 3,2017