ادامه از : سفر با مخاطب های محتوا (قسمت دوم)

گام ۷: یک رویکرد جدید پیش‌رو بگیرید

مخاطب شما آماده است که اطلاعات شما را بپذیرد، او ممکن است به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد و یا هنوز در مورد اطلاعاتی که گرفته است شک داشته باشد. شما می‌توانید مخاطب را دوباره هدف‌گذاری کنید.
با یک محتویات مرتبط و مفیدتر براساس مصرف محتویات قبلی خود این کار را انجام دهید.

مثال :

تفکر مخاطب- من معتقدم که این برند، متبع معتبری است، اما مطمئن نیستم که راهنمایی‌های آن‌ها برای حل مسئله غذای سالم کودکان در دراز مدت کافی باشد.

پاسخ برند: محتوای جدید برای مخاطبان فراهم می‌کند، مانند دانلود برای بازی بینگو گیاهی.

گام هشتم: به تلاش مرکزی ادامه دهید

مخاطب شما در یک لحظه از سفر محتوا می‌ایستد.
همان‌طور که در قدم قبلی ذکر شد، مخاطبان شما هنوز متقاعد نشدند و نیاز به دلیل دیگری برای اعتماد به برند شما و دوست داشتن آن دارند.

مثال:

تفکر مخاطب – من اطلاعات زیادی در مورد تغذیه سالم خانواد‌ه‌ی خودم دارم، اما نمی‌توانم بگویم که یقینا این واقعا همان چیزی است که من برای کمک به خانواده نیاز دارم.

پاسخ برند: بازخورد واقعی از مشتریانی ارائه دهید، که چگونه والدین و بچه‌ها برند شما را دوست داشته‌اند.
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان از جوایز و پاداش‌های مرتبطی که به دست آورده‌اید باخبر می‌شوند.

گام نهم: پاداش دهید.

در نهایت زمان پاداش است. مراقب باشید. در سفر مخاطب، پاداش لزوما فروش نیست ( این پاداشِ برند است).
پاداش مخاطب اغلب با محتوا مرتبط است.
چیزی که شما از مخاطبان می‌خواهید این است که بعد از استفاده از محتوای شما فکر کنند :
“من این برند را دوست دارم” یا مثلا ” من کاملا مطمئن هستم که این برند محتویاتی که من نیاز دارم، فراهم می‌کند.” البته این فکر به فروش نیز می‌انجامد.

مثال :

تفکر مخاطب- من متقاعد شده‌ام. می‌توانم به این برند درمورد بچه‌ها وتغذیه اعتماد کنم.

پاسخ برند – دعوت از مخاطبان برای درگیر شدن با برند شما از طریق “لایک” ، اشتراک‌گذاری، کامنت‌ها و غیره.

گام دهم : جاده‌ی برگشت را درک کنید و ان را بپیمایید.

در این مرحله و در مرحله‌ی بعد، نفوذ برند شما افول پیدا می‌کند. نیازهای مخاطب شما برآورده شده است.
ماشه‌ای که با آن سفر را آغاز کرده‌اید، اثر خود را از دست می‌دهد. شما تنها چند فرصت محدود برای وفادار و متعهد کردن مخاطبان دارید. از آن‌ها بخواهید که در کانال‌های متعلق به شما عضو شوند.

تفکر مخاطب – این برند واقعا به من کمک کرد که در شلوغ‌ترین روزها، غذاهای سالمی را برای خانواده‌ام تدارک ببینم.

پاسخ برند- ارائه‌ی یک راه برای ادامه روابط دوجانبه مفید مانند یک برنامه راهنمایی روزانه در مورد برنامه‌ریزی، خرید و تغذیه کودکان.

گام یازدهم: رابطه را احیا کنید.

مخاطبان شما احساس می‌کنند با اطلاعاتی که شما در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید، غنی شده‌اند.
اگر هنوز تبدیل به یک مخاطب وفادار نشده‌اند، سریع دست به کار شوید. یک محرک جدید برای این مخاطب پیدا کنید.

نفکر مخاطب – من در مورد این برند زیاد فکر نمی‌کنم. اطلاعاتی را که دنبالش بودم از آن گرفتم و تمام شد.

پاسخ برند: ایجاد محتوایی که والدین به بچه‌های بزرگترشان آموزش می‎دهند که چگونه در آشپزی کمک کنند.
( پاسخ به محرک و ماشه اولیه یعنی- زمان مشکلیست که به راحتی حل نمی‌شود.)

گام دوازدهم: با یک اکسیر بازگردید

مخاطب شما سلامتی و صلح و صفاست. به دنیای عادی و بدون مشکل خود بازگشته‌اند و به الهام گرفتن یا مشاوره‌ نیا ندارند. یا برای این مخاطب چیز جدیدی وجود دارد؟ با سوال دیگری سرگردان نشده است؟ اطلاعات مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و خبرها و مطالب جدید در راستای حل مشکلات و مسائل جدبد ارائه دهید.

مثال:

تفکر مخاطب – هنگامی که به این برند فکر می‌کنم، به یاد می‌آورم که آن‌ها چگونه به من کمک کردند تا تغذیه بچه‌هایم سالم باشد.
شاید آن‌ها بتوانند در مشکل جدیدم نیز به من کمک کنند :
در شرایطی که اعضای خانواده‌ام به خاطر تمرینات ورزشی و کار در ساعات مختلفی شام می‌خورند، چگونه می‌توانم وعده‌های غذایی سالم را حفظ کنم؟

پاسخ برند – برنامه محتوای ما ۱۰ چالش را با تمرکز بر خانواده‌های پرمشغله طرح‌ریزی کرده است.
با این هدف که هر زمان احساس نیاز شد، مطالب مورد نظر را برای پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان داشته باشیم.

منبع : contentmarketinginstitute.com – OCTOBER 15, 2017