نیمی از نبرد برده می‌شود.

شما می‌خواهید که یک پوزیشن بازاریابی محتوا به تیم خود اضافه کنید. حالا، وقت آن است که که یک فرد مناسب پیدا کنید- در یک بازار داغ و از افرادی که مهارت‌های مناسب دارند- قبل از اینکه شرکت دیگری آن‌ها را بگیرد. این یک مشکل ساده نیست.

چرا؟ واقعا رقابت زیادی بر سر استعدادهای برتر وجود دارد؟ بله در یک نظرسنجی از Creative Group، حرفه‌ی بازاریابی و خلاقیت با نام “ایجاد مطالب و بازاریابی محتوا” به عنوان یکی از سه مهارت فنی است که تیم آن‌ها فاقد آن بوده است.

خب تعداد زیادی از مدیران استخدام به دنبال استعدادهایی هستند که شما هم می‌خواهید. خوشبختانه، یک راه ساده برای پیشی گرفتن شرکت شما وجود دارد و آن این است: سرعت پردازش استخدام خود را افزایش دهید.

استعدادها از انتظار خیلی متفرند!

کاندیداهای یک شغل با یک روند آهسته‌ی استخدام ناامید می‌شوند. در نظرسنجی که در رابرت هالف (شرکت والد Creative Group)، سی و نه درصد، از کارگران اظهار کردند که زمانی که پروسه استخدام طول می‌کشد، آن‌ها علاقه‌ی خود را از دست می‌دهند و دنیال فرصت‌های جدید می‌روند.

اما چقدر آهسته، خیلی آهسته است؟ این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از کارکنان گفتند که روند استخدام- از اولین مصاحبه تا زمانی که نتیجه مشخص شود- مدت ۷تا ۱۴ روز طول می‌کشد.

حتی بدتر از آن، ۳۲ درصد از کارکنان در همان نظرسنجی گفتند که روند آهسته‌ی استخدام باعث می‌شود که توانایی شرکت در تصمیم‌گیر‌های دیگر در نزد آن‌ها زیر سوال رود. حال، بهترین کاندیداها شگفت زده خواهند شد اگر شما از شرکت‌هایی باشید که توانایی تنظیم بازاریابی محتوا را بر اساس روند روز ندارند. یا اگر انتخاب یک ابزار رسانه‌ی اجتماعی جدید برای تیم را یک سال طول دهید.

فرآیند استخدامی را کاهش دهید

سما باید سریع‌تر حرکت کنید، اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ اولینن قدم ایجاد یک طرح استخدام مختصر است. بزرگترین بازاریابان محتوا، زمان را صرف تسلط و به دست آوردن جریان کار برای محتوای شرکت خود می‌کنند. و هنگام اضافه کردن نیروی جدید به تیم خود نیز باید این کار را انجام دهید. با مشخص کردن یک سیستم کلی و یا دستورالعمل‌های مربوط به استخدام شروع کنید. سپس آن را در یک جریان کاری گام‌به‌گام ترسیم کنید.

نقش‌ها و مسئولیت‌های هر مرحله را فهرست‌بندی کنید. برای باز کردن یک موقعیت شغلی چگونه جلب موافقت خواهید کرد؟ چه کسانی باید ثبت‌نام کنند؟ در مورد توصیف شغل چی؟ و دستمزد؟ چه کسی استخدام می‌کند؟ و چه کسی رزومه‌ها را مرتب می‌کند؟ تا زمانی که تمام پیشنهادات پذیرفته شده تایید شوند، ادامه دهید.

ایجاد این مراحل به شما کمک می‌کند تا مسیر را طی کنید. به طور خلاصه، استخدام کردن را مانند هر پروژه‌ی دیگری که از میز شما عبور می‌کند، اجرا کنید.

بین مصاحبه و ارائه نتیجه سریعتر حرکت کنید

در همان نظرسنجی رابرت هال، بیش از نیمی از کارکنان عنوان کردند که مضخرف‌ترین بخش استخدامی، سکوت دیوانه‌کننده‌ی بین مصاحبه و اعلام نتیجه است. تقریبا ۲۵ درصد از نامزدها گفتند که در عرض یک هفته پس از مصاحبه علاقه‌شان به ادامه همکاری را از دست می‌دهند و ۴۶ درصد از آن‌ها در طول یک تا دو هفته بعد از مصاحبه علاقه‌شان را از دست می‌دهند.
وقت خود را با برنامه‌ریزی دقیق فشرده کنید. طی یک دوره‌ی دو تا سه روزه به صورت زمان‌بندی مصاحبه کنید. پس از حصول اطمینان این‌که تصمیم نهایی با تماس بگیرید. پس از آنکه همه کارمندان آینده خود را ملاقات کردید، یک جلسه با آن‌ها ترتیب دهید.

خلاصه اینکه اگر می‌خواهید برنده‌ی مسابقه‌ی جذب استعدادهای بازاریابی محتوا باشید، در مسیر سریعی حرکت کنید.

منبع:

contentmarketinginstitute.com – OCTOBER 17, 2017

مطلب پیشنهادی: سفر با مخاطب‌های محتوا