گزارش بیزنس اینسایدر از تجارت دیجیتال و نسل زد (Z)

سلام خدمت شما همراهان ما در سپیدتک در این مطلب می خواهیم به ارائه گزارشی از بیزینس اینسایدر در خصوص تجارت دیجیتال و نسل زد (z) بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه خرده فروشان و برندها می توانند به نسل بعدی مصرف کنندگان دسترسی پیدا کنند.

نسل زد که به عنوان iGen یا Centennials هم شناخته شده است مسلما محوری‌ترین نسل آینده برای خرده فروشی است. تا سال ۲۰۲۶، اکثریت این نسل به بلوغ خود می‌رسند و قدرت خرید آنها به حجم جدیدی می‌رسد. خرده فروشان و برندها برای اطمینان از موفقیت در سال‌های آینده، اکنون نیاز به ایجاد رابطه با این نسل دارند.

اما نسل جدید که ما آن را به عنوان متولدین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ تعریف می کنیم متفاوت از نسل‌های قدیمی است و شناخت ویژگی‌ها و ترجیحات آنها برای جلب توجه و جذب سرمایه‌شان ضروری است. اگر چه افراد نسل‌های قدیمی به استفاده از اینترنت عادت کرده اند نسل جدید اولین مصرف کنندگانی هستند که به طور کامل در دوران دیجیتال رشد کرده اند.  آنها مخ فناوری، کاربران جدی اینترنت و گوشی های هوشمند هستند و مهم‌تر از همه، آنها استانداردهای بالایی برای چگونگی صرف وقت خود در دنیای آنلاین دارند.

خرده فروشان و برندها پس از نادیده گرفتن نسل سوم  و انقلاب دیجیتال برای مدت طولانی، بیش از یک دهه زمان برای همگام شدن با علایق و عادت های نسل هزاره صرف‌کرده اند.

باید تمایلات نسل زد ( نسل جدید ) را برای آنلاین بودن دائمی، تقویت کنند و اطمینان حاصل کنند که انتظارات دیجیتالی روزافزون آنها را برآورده می‌کنند.

BI Intelligence عادات فعلی مربوط به خرید نسل جدید را بررسی می کند. چه خرید آنلاین و چه مراجعه به فروشگاه و اینکه چگونه این عادت‌ها ممکن است در طول زمان تکامل یابند. این گزارش همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد نسل جدید را بررسی کرده و راه‌هایی را ارزیابی می‌کند که خرده‌فروشان و برندها قادرند این خصوصیات را تقویت کنند تا مشتریان را نسبت به خود و برندشان وفادار سازند.

  • اکثریت نسل زد ( نسل جدید ) جوان هستند و به عنوان مصرف‌کننده ابراز وجود می کنند؛ اما در حال حاضر نسل بسیار با ارزشی برای خرده‌فروشان و برندها هستند. اکنون آنها میلیاردها دلار را صرف خرید می‌کنند که هر چه به جلو پیش می‌روند این میزان افزایش می‌یابد.
  • نسل زد ( نسل جدید ) در حال حاضر علاقه‌مند به خرید در فروشگاه‌های فیزیکی است اما خرده‌فروشان باید روی علایق نسل جدید درحوزه نوآوری‌های خرده‌فروشی و تخصص دیجیتالی خود سرمایه‌گذاری کنند تا مصرف‌کنندگان را هرچه که به جلو پیش می‌روند همچنان نزدیک خود نگه‌دارند.
  • این مصرف‌کنندگان جوان، نسبت به نسل قبل از خود انتظارات بیشتری از تجربه‌های خرید آنلاین دارند. اکثر آنها از وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که  آهسته و یا به سختی بارگذاری می‌شوند استفاده نمی‌کنند.
  • کیفیت بیشتراز همه احتمال دارد که یک عامل مهم برای وفاداری نسل جدید محسوب شود و همچنین انگیزه‌ای را برای تکمیل فرایند خرید فراهم کند. یک خرده فروش یا برند که تلاش می کند با نسل جدید ارتباط برقرار کند باید تصویری از کیفیت را به طریقی که با نسل جوان آمیخته می‌شود  را حفظ کند.