بایدها و نبایدها برای یک کسب و کار سودآور

حتی اگر کسب و کار شما در اوایل پول زیادی نسازد، هدف نهایی یک کسب و کار سودآور است. برای رسیدن به این هدف، باید مجموعه ای از بایدها و نبایدها دنبال شوند.

کسب و کارهای کوچک می توانند با روش های مختلف برای سودآوری بیشتر تلاش کنند. آنها قیمت ها را کم می کنند. بیشتر روی ایده های تصویر بزرگتر تمرکز می کنند تا مصرف کنندگان واقعی. راه هایی برای کاهش هزینه های زیاد و … این فهرست ادامه دارد.

برای یادگیری چند روش موثر برای بهبود سودآوری، اخیرا نکته های کسب و کار کوچک توسط سام پیلار، مدیرعامل برنامه ریزی توسعه نرم افزاری Jobber، ارائه شده است.

حتما بخوانید :تبلیغات چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

در این مقاله چند راهنمایی برای کمک به شما در جهت افزایش سودآوری کسب و کارتان آورده شده است.

کسب و کار
کسب و کار

چگونه می توان با محاسبه دقیق هزینه های کسب و کار، سود بیشتری به دست آورد

قبل از تمرکز بر افزایش سود، باید بدانید که از کجا شروع می کنید. این بدان معنی است که شما باید تمام هزینه های خود را بدانید. و فقط هزینه های عمومی را محاسبه نکنید. شما همچنین باید بدانید که فعالیت های منظم شما برای کسب و کار شما اهمیت دارد.

وقت زیادی را صرف کارهای کم ارزش نکنید

هنگامی که شما می دانید وقت شما ارزش دارد، بیشتر زمان خود را صرفِ چیزهایی می کنید که روی نتایج کسب و کار شما تاثیر بگذارد. این بدین معنی است که کارهایی که ارزش زیادی را اضافه نمی کنند را کنار بگذارید.

هر جا که امکان دارد اتوماتیک سازی کنید

از آنجا یی که بعضی از فعالیت های کم ارزش که دوست دارید وقت کمتری برای آن صرف کنید، کارهای اساسی هستند، شما باید راهی برای رسیدن به آن ها بدون صرف وقت زیاد پیدا کنید. این جایی است که نرم افزار اتوماسیون و راه حل های آنلاین استفاده می شوند.

کسب و کار
کسب و کار

استفاده از کاغذ را کم کنید

این نیز ایده خوبی است که از میزان ضایعات و هدر رفت در هر دو مفهومِ زمان و هزینه، تا جای ممکن کم کنید، استفاده از کاغذ در سیستم ها و فرایندها می تواند بسیار ناکارآمد باشد، زیرا زباله و هزینه بیشتری نسبت به استفاده از ابزارهای آنلاین یا اتوماسیون ایجاد می کند.

زمانتان را ردیابی کنید

شما همچنین باید دقیقا بدانید که وقت خود را چگونه صرف می کنید. از نرم افزار ردیابی زمان استفاده کنید یا مسیر را به صورت دستی نگه دارید تا بتوانید تصویر خوبی از اتفاقات داشته باشید.

تیم خود را فراموش نکنید

مالیات خود را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که سیستم هایی برای ردیابی چیزهایی مانند زمان، هزینه ها و درآمد دارید، باید به طور مرتب نگاهی به این موارد داشته باشید. تجزیه و تحلیل هر گونه تغییر می تواند به شما کمک کند که چه چیزی برای کسب و کار شما واقعا مفید می باشد و چه چیزی نمی باشد.

پروسه خرید را هر چه آسان تر کنید

یکی دیگر از موانع بالقوه فرآیند خرید دشوار است. اگر مشتریان باید از طریق ۱۰ حلقه مختلف برای پر کردن خرید اقدام به پریدن کنند، احتمالا با یک رقیب به جای آن قرار می گیرند.

بیش از حد روی جذب مشتریان جدید تمرکز نکنید

برای خدمات و فعالیت های گران هزینه نکنید

در بعضی موارد، حتی ممکن است بخواهید فروشنده های معین یا ارائه دهندگان خدمات را کاملا قطع کنید، در صورتی که آنچه که آنها ارائه می دهند، ارزش هزینه ای ندارند.

روی ارائه خدمات عالی تمرکز کنید

فعالیت های بازاریابی که نتایج کمی ایجاد کرده اند را ادامه ندهید

بازاریابی می تواند هزینه های دیگری برای یک کسب و کار باشد. قطعا می تواند در برخی موارد ارزش آن را داشته باشد. اما اگر شما تاکتیک خاصی را تجربه کرده اید و نتایج حداقل دیده شده است، احتمالا بهتر است روابط را کاهش دهید.

از پی هر چیزی که هیجان انگیز است نروید

فرصت های جدید واقعا می تواند به رشد کسب و کار کمک کند. اما این بدان معنا نیست که شما همیشه باید آن ها را دنبال کنی. با رعایت دقیق تحقیقات و در نظر گرفتن خطرات در ارتباط با فرصت های جدید قبل از پیگیری آنها، از هزینه های زیاد زمان و منابع جلوگیری می کند.