۶ ویژگی که باید در هر راه کار هوش مصنوعی به آنها توجه کنید

کاربرد هوش مصنوعی (AI) در کسب و کار شرکت های بزرگ و کوچک را به دلیل امکان های این تکنولوژی بسیار زیاد و هیجانی  شده است. اما مانند همه فن آوری های جدید، اگر کسب و کاری بخواهد از AI به طور کامل بهره مند شود، باید به درستی و با استراتژی های روشن آن را مورد استفاده قرار دهد. در ادامه همراه سپید تک باشید.

Tractica پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۵ درآمد نرم افزار سالانه جهانی AI به ۸۹٫۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. و گارتنر میگوید فناوریهای AI تا سال ۲۰۲۰ در اکثر محصولات نرم افزاری جدید قرار خواهد گرفت و شغل هایی که ایجاد خواهد کرد بیشتر از شغل هایی است که نابود خواهد کرد.

هوش مصنوعی شامل پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین (ML) و محاسبات شناختی است. این ها شامل فرآیندهایی که در ادامه بیان خواهند شد هستند که می توانند سفارشی و شخصی شوند تا به نیازهای خاص کسب و کار شما پاسخ دهند.

در اینجا ۶ ویژگی بیان می شود که باید در هر راه کار هوش مصنوعی به دنبال آن باشید. و اگرچه موارد استفاده ممکن است متفاوت باشد، داشتن این ویژگی ها به شما این امکان را می دهد که از تکنولوژی برای هوشمندتر شدن، حل مشکلات، معرفی سطوح کارآیی جدید و بعد از فرصت های جدید استفاده کنید.

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین در اخبار همیشه همراه با هوش مصنوعی آورده می شود. دلیل آن این است که زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است. اما برای انجام آن باید داده های خوبی وجود داشته باشد. یادگیری ماشین با شناسایی آن چه وجود دارد و در دسترس است(داده ها) و فهمیدن محدودیت ها روی مسائل شما شروع به کار می کند.

با استفاده از این فرآیندها، راه حل های یادگیری ماشین می توانند سیستم های تصمیم گیری پیچیده ای را بیابند، الگوهای و ناهنجاری های داده را پیدا کنند و خیلی کارهای دیگر.

اتوماسیون

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

اتوماسیون یکی از برجسته ترین جنبه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. خودکار کردنِ فرآیندهای دستی در  زمان و پول شرکت شما صرفه جویی خواهد کرد. با چارچوب هوش مصنوعی که در آن قرار داده اید، باید بتوانید وظایف مختلف اتوماسیون خود را پردازش کنید.

صورتحساب، برنامه های شغلی، بازاریابی و برنامه ریزی، برخی از کارهای بیشماری است که می توانید به صورت خودکار انجام دهید.

طراحی و توسعه ربات

ربات ها توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و شرکت ها را در ۲۴ ساعت شبانه روز باز کنند. Chatbots و همچنین روبات های تعاملی، اطلاعاتی و سرگرمی می توانند برای ارائه اطلاعات ارزشمند و حفظ مشتریان طراحی شوند.

AI شما باید گزینه ای برای طراحی و استفاده از رباتها برای شما داشته باشد. AI مکالمه می تواند برای تجارت مکالمه، خط مشی های بازگشت، اطلاعات شرکت و موارد دیگر ایجاد شود.

پردازش زبان طبیعی (NLP) و درک زبان طبیعی (NLU)

کلی بهینه سازی کامل راه حل AI عبارتند از پردازش زبان طبیعی و درک زبان طبیعی برای شناسایی و تعامل کامل گفتار. مشتریان شما تماس می گیرند، صحبت می کنند و پیام می گذارند. توانایی تبدیل صدا به متن و استفاده از داده ها مزایای متعددی دارد، از جمله آن تجزیه و تحلیل و درک چندین زبان و گویش ها است.

سپس اطلاعات می تواند برای درک بهتر احساسات مشتری، راه اندازی کمپین های بازاریابی شخصی و بهبود محصولات و خدمات مورد استفاده قرار گیرد.

زیرسازی ابری

Cloud مقیاس پذیری را ارائه می دهد که شما برای رشد نیاز دارید مانند دسترسی به منابع برای راه اندازی پیچیده ترین هوش مصنوعی و راه حل های یادگیری ماشین. وابستگی متقابل AI و Cloud، کلیدی برای بهره برداری کامل از قابلیت هر دو خواهد بود.

هزینه

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

قیمت گذاری هوش مصنوعی و پروژه های یادگیری ماشین بسیار متفاوت است و هیچ دو پروژه ای مشابه نیستند. شناسایی تعریف معماری و راه حل معماری پروژه، یک وظیفه است. اما شرکت هایی نظیر آمازون، مایکروسافت، گوگل و آی بی ام راه حل هایی برای پرداخت هزینه به عنوان هزینه ای برای مدیریت برخی از هزینه ها دارند.

شناسایی نیاز و تکنولوژی برای حل آن

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، قبل از شروع به سرمایه گذاری در AI، شناسایی مشکل و یا مشکلی که سعی در حل آن دارید و فرصت های کسب و کاری که می خواهید سرمایه گذاری کنید بسیار مهم است. هنگامی که شما پاسخ به این مشکلات را پیدا کرده اید، می توانید راه حل هایی را برای ارائه راه حل ها و ارائه دهندگان خدمات برای آن ایجاد کنید.

یکی دیگر از نکات کلیدی که لازم است یادآوری شود این است که چگونه راه حل انتخابی شما در محیط IT شما موجود است. آیا منحنی یادگیری بالا وجود دارد؟ پس از همه، اگر شما یک شرکت کوچک هستید و نمی توانید نیروی جدیدی استخدام کنید، راه حل شما باید به اندازه کافی برای یادگیری آسان و قابل استفاده برای کارمندان فعلی باشد. هدف از AI این است که کسب و کار شما را با دقت و هوشمندانه تر انجام دهد و شما هرچه بیشتر رشد کنید.