۸ کلمه که تأثیر یک تماس تبلیغاتی را افزایش می دهد

استراتژی تماس تبلیغاتی برای فروش محصولات و خدمات و تبلیغات، سال های زیادی است که وجود دارد. همراه با این روش، متخصصان فروش تاکتیک های مختلفی را کشف کرده اند تا مخاطبان خود را از ارزش آنچه که فروش می دهند، متقاعد کنند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

به عنوان فروشنده، از قدرت اطلاعات استفاده کنید. با آموزش خریداران خود در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، می توانید افراد را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

با این حال ، در حال حاضر خربداران این قدرت را دارند ، به عنوان مثال اینترنت به آن ها اجازه می دهد به راحتی به تمام اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه علاقه ها، نیازها و خواسته های خود دسترسی داشته باشند. در حال حاضر اکثر مردم، راه حل مشکلات خود را با گوگل کردن آن ها پیدا می کنند. آنها منابع زیادی برای اطلاعات پیش رو می بینند، و این بدین معناست که آن ها نمی توانند پاسخ ها و راه حل های همه برندها را دریافت کنند.

الان همه چیز دیجیتال است. اما، این به این معنا نیست که تاکتیک های قدیمی مثل تماس تبلیغاتی(cold calling) دیگر بی استفاده هستند. تا به حال هیچ چیز قدرت نفوذ انسان و تعامل شخصی را نداشته است. شما در این روش فقط به استراتژی مناسبی نیاز دارید که شامل استفاده از کلمات مناسب برای متقاعد کردن است.

این در مورد شما نیست

همانطور که قبلا گفته شد، روند فروش از فروشنده به خریدار تغییر یافته است. این دیگر در مورد شما یا محصولات و خدمات شما نیست. این در مورد خریدار و چگونگی حل نقاط مشکلات او است.

وقتی که صحبت از تماس تبلیغاتی در میان است، به جای ارائه دادن محصولتان در مورد مخاطبان صحبت کنید. آنها می خواهند به کسی که نمی شناسند یا اهمیت نمی دهند گوش کنند.

صحبت شما نباید در مورد شرکت شما یا محصولاتش باشد. شما زمینه را مهیا کنید و به این ترتیب راه برای گفتگو بیشتر باز خواهد شد.در مورد منافع آن ها و آنچه که به آنها را انگیزه می دهد و چالش هایی که با آنها مواجه هستند صحبت کنید. و در نهایت پیشنهاد خود را در قالب نیازها و مشکلات آن ها ارائه دهید.

تحقیق خود را انجام دهید و تمام داده هایی که در مورد مخاطبتان دارید قبل از برداشتن گوشی مرور کنید. این به شما در چگونگی برخورد با مکالمه و برقراری ارتباط شخصی کمک خواهد کرد.

اجتناب (یا عدم اجتناب)

به عنوان یک فروشنده، نه تنها باید چیزهایی برای بهبود زندگی به آن ها ارائه دهید، بلکه به حفاظت از خریداران در برابر زیان های احتمالی نیز نیاز دارید.

راهنمایی دادن به آن ها در مورد چگونگی اجتناب از خطرات و تلفات نشان می دهد که شما در کنار آنها هستید.

همچنین، با استفاده از کلمه “اجتناب” در مکالمه، حس اضطراب و ترس از دست دادن را به وجود خواهد آورد. این به انگیزه خریداران بالقوه برای اقدام سریع تر کمک می کند. ترس یکی از بزرگترین انگیزه دهنده ها است که تصمیمات را تحت تاثیر قرار می دهد.

قدرت واژه “چون که”

هنگامی که به مردم دلایل کافی برای چیزی ارائه می شود، احتمال بیشتری دارد که به آنچه که می گویند گوش دهند و به آن فکر کنند و پاسخ دهند.

کلمه “چون” انگیزه یک عمل را توجیه می کند. به عبارت ساده، کلمه “چون که” بلافاصله به یکی از مهم ترین سوالاتی که یک خریدارمی پرسد پاسخ می دهد: “چه چیزی در پیشنهاد شما برای من وجود دارد؟”

شگفت انگیز باشید

خریداران می خواهند تحت تاثیر قرار بگیرند و هیجان زده شوند. چه کسی دلش نمی خواهد شگفت زده شود؟

وقتی مردم کلمه “شگفت انگیز” را می شنوند، به طور خودکار آن را می پذیرند. کلمه “شگفت انگیز” موجب تحریک احساسات و شگفتی می شود.

نظام نوبتی، اولین ورودی اول سرویس می گیرد

مردم دوست دارند جلونر از دیگران باشند، و این مخصوصا برای کسب و کارها سودمند است.

با استفاده از کلمه “اولین” در تماس تبلیغاتی، شما به مردم نشان می دهید که چیز جدیدی ارائه می دهید که رقبای آن ها هنوز در مورد آن نمی دانند. این به خریداران احساس منحصر به فرد بودن می دهد که باعث می شود آن ها نسبت به پیشنهاد شما خوشبین شوند.

خواهم فهمید

در مقایسه با این که تظاهر به دانستن چیزی کنید و الکی پاسخ دهید هرگز بد نیست اعتراف کنید که چیزی را نمی دانید. با پذیرش این که نمیدانید، شما در ایجاد اعتماد در مشتریان کمک می کنید. شما صداقت را نشان می دهید، که فضیلت محسوب می شود و این ها در پرورش روابط تجاری ارزشمند هستند.

سپس به خریداران نشان دهید که وقتی یک سوال خوب از شما پرسیدند، برای پیدا کردن پاسخ دقیق برای آنها تلاش می کنید. این همچنین به جلوگیری از سوءاستفاده ها و جلوگیری از دادن وعده هایی که نمی توانید انجام دهید کمک میکند.

صادق باش! و به جای اینکه بگویی نمی دانی، کاری کنید آنها بفهمند که شما متوجه خواهید شد.

سپاسگزارم

یک “متشکرم” ساده می تواند زمانی که شما با یک غریبه ارتباط برقرار می کنید تاثیر خیلی زیادی داشته باشد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که با تشکر از مردم بابت وقتی  که برای شما می گذارند باعث دوستانه تر شدن رفتار آن ها با شما می شود.

به غیر تشکر در طول تماس تبیغاتی می توانید با یک ایمیل “از شما متشکریم” نکات اصلی مکالمه خود را نیز در آن تکرار و مرور کنید. این باعث خواهد شد آنها شما را یادآوری کنند.

لحظه ای که آنها تصمیم می گیرند که خرید کنند، نام شما به ذهنشان خطور خواهد کرد.

در گفتار و کردار خود هوشیار باشید

بعضی از فروشندگان معمولا از عبارات روزانه استفاده می کنند تا حس دوستانه بودن را به مخاطبان خود انتقال دهند.

مطمئن باشید که از کلمات سحرآمیزی رایج استفاده کنید.

و حرف آخر

تماس تبلیغاتی یک تاکتیک فروش مرده نیست. قدرت تغییر کرده است، بله. اما، تا زمانی که چشم انداز خود را با اهمیت احساس کنید و در هنگام برقراری ارتباط در حوزه کسب و کارتان از کلمات مناسب استفاده کنید، به معاملات زیادی که می خواستید نزدیک خواهید شد

مطمئن شوید که هر جا فرصی را می بینید نگاهی به آن بیاندازید. آخرین چیزی که باید انجام دهید این است که زمان و تلاش سرمایه گذاری را برای پرورش یک چشم انداز فروش تبدیل کنید.

منبع : marketinginsidergroup