به طور کلی ارزان ترین روش برای تبلیغات، تبلیغات عمومی رسانه ای و تبلیغات طبقه بندی شده است. این نوع از تبلیغات می تواند با بودجه کمتر از ۲۰ دلار شروع شود.

اما در حوزه ایده های تبلیغاتی ارزان، اگر برای رسانه ها در بازارهای کوچکتر خرید کنید، شاید بتوانید در رادیو، مجلات تجاری، وب سایت ها، کوپن های محلی و حتی تلویزیون کابلی تبلیغ کنید- با هزینه ای از چند صد دلار تا چند هزار دلار.

تبلیغات کلیکی می تواند مقرون به صرفه باشد اگر شما بدانید که چه کاری انجام می دهید و با دقت هدف گذاری می کنید. این روش های تبلیغاتی ارزان قیمت مهم هستند اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

اینکه ارزان ترین راه برای تبلیغ کسب و کار کوچک شما چیست بستگی به تعدادی از عوامل دارد. عوامل عبارتند از نوع مخاطب شما، جایی که برای رسیدن به آنها انتخاب می کنید، اندازه مخاطبان، مهارت های طراحی مورد نیاز برای ایجاد آگهی.

نرخ تبلیغات بسیار متفاوت است. حتی میزان روش محاسبه شده بر اساس نوع رسانه یا قالب متفاوت است.

ارزان ترین راه تبلیغ

حالا بگذارید به هزینه های معیار و محدوده هزینه تبلیغات برای انواع مختلف آن، نگاهی بیاندازیم. این معیارها کلی هستند. شما می توانید قیمت های ارزان تر را در موقع یک خرید دقیق پیدا کنید. همچنین ممکن است با قیمت های گران تر هم روبرو شوید.

تبلیغات نمایشی روزنامه

روزنامه ها به طور سنتی به ازای هر اینچ ستون (PCI) برای نمایش تبلیغات هزینه می گیرند. این بدان معنی است که هر چه آگهی شما بزرگتر باشد هزینه بیشتری پرداخت می کنید. به عنوان مثال، یک صفحه آگهی افقی به اندازه ۶ ستون با ۱۰٫۵ اینچ است.

امروزه روزنامه ها سعی می کنند انواع مختلفی از نرخ تبلیغات را شامل هزینه های معمول و معاملات ترکیبی برای تبلیغات چاپی و آنلاین داشته باشند. برای تبلیغ با روزنامه محلی خود تماس بگیرید و نرخ های آن ها را بپرسید.

از جاهای مختلف قیمت ها را جویا شوید. روزنامه های کوچک و روزنامه های هفتگی قیمت های پایین تری دارند. تصور خود را بر این اساس قرار ندهید که قیمت ااین روش خیلی گران است. همیشه در مورد نرخ ها سوال کنید.

تبلیغات رده بندی شده روزنامه

یکی از راه های تبلیغات نسبتا ارزان، تبلیغات رده بندی شده روزنامه است. روزنامه ها برای این نوع تبلیغ معمولا براساس اندازه تبلیغ (در بعضی موارد تعداد واژگان)، تعداد روزهای چاپ آگهی و نوع دسته بندی آن هزینه می گیرند. بخش های طبقه بندی شده با رقابت بیشتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. امروزه بسیاری از روزنامه ها داشبورد های آنلاین را در خود جای داده اند که در آن شما می توانید آگهی طبقه بندی شده خود را ایجاد کنید و با یک کارت اعتباری هزینه آن را پرداخت کنید.

تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی می تواند یکی از روش های ارزان برای تبلیغات باشد، اما باید با دقت خرید کنید.

این روش، اغلب بر اساس یک نرخ “۴ هفته ای” فروخته می شود. شما با توجه به اندازه مخاطبان رسیده اید. بدیهی است که شما برای نمایش آگهی خود را در یک نمایش محبوب نسبت به زمانی که مردم کمتر رادیو گوش می دهند، هزینه بیشتری پرداخت می کنید.

این نوع صورتحساب، CPP نامیده می شود. CPP محبوبیت نمایش رادیویی را که در آن تبلیغ شما ظاهر می شود، تعیین می کند.

مطالب مرتبط:

ارزان ترین راه تبلیغات کدام است؟ (قسمت سوم)

ارزان ترین راه تبلیغات کدام است؟ (قسمت دوم)

منبع : smallbiztrends