در ادامه مطلب قبلی، می خواهیم هزینه های معیار و محدوده هزینه تبلیغات برای انواع مختلف روش های تبلیغاتی را مرور کنیم. همان طور که پیش تر نیز گفتیم این معیارها کلی هستند. شما می توانید دقیقا قیمت های ارزان تر را در موقع خرید، پیدا کنید. هم چنین ممکن است با قیمت های گرانتر هم روبرو شوید.

تبلیغات تلویزیونی

درست همانند رادیو، تبلیغات در تلویزیون نیز به محبوبیت و تعداد بیننده ها در ساعتی که قرار است تبلیغ پخش شود، اندازه بازار، طول آن و سایر عوامل بستگی دارد.

در تلویزیون محلی، هزینه تبلیغ از ۵ دلار برای هر ۱۰۰۰ بیننده در بازاری با اندازه متوسط و برای ۳۰ ثانیه تبلیغ شروع می شود. بر اساس Skyworks Marketing این حداقل نرخ قیمت می باشد و قیمت می تواند بالاتر باشد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات کلیکی (یا PPC) که در آن شما تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که فردی روی تبلیغات کلیک کند. دو گزینه رایج در پرداخت به ازای کلیک تبلیغات Microsoft Bing و Google AdWords می باشد. آگهی شما در جستجوهای Google یا Bing و سایر وب سایت های موجود در شبکه های آنها دیده می شود. شما هم چنین می توانید تبلیغات را به صورت کلیک بر روی بعضی از رسانه های اجتماعی و سایت های دیگر خریداری کنید.

به طور معمول شما PPC را به صورت حراج خریداری می کنید، به این معنی که شما یک مقدار مشخصی را که مایل به پرداخت آن هستید، پیشنهاد می دهید. این پیشنهاد بر مبنای کلمات کلیدی یا سایر عوامل است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه پیشنهاد شما بیشتر باشد، آگهی شما در صفحه موقعیت بهتری خواهد داشت.

شما یک بودجه را با استفاده از داشبورد آنلاین ارائه شده توسط سیستم تبلیغاتی تنظیم می کنید. تکنولوژی به طور خودکار پیشنهادات شما را در محدوده بودجه پیش تنظیم شده شما نگه می دارد.

بنر تبلیغاتی آنلاین

تبلیغات بنر و یا تبلیغات نمایشی، تبلیغاتی گرافیکی است که در وب سایت ها اجرا می شود. این تبلیغات به طور معمول بر اساس هزینه هر هزار چاپ یا CPM هزینه می گیرند. گاها در وب سایت های کوچکتر، تبلیغات نمایشی بر اساس یک هزینه پایه ثابت انجام می گیرند، مانند فلان تومن در هفته یا ماه. معمولا آگهی بزرگتر، نرخ بالاتری دارد. همچنین، تبلیغات در بالای صفحه (بیشتر در وب سایت) معمولا هزینه بیشتری دارند.

تبلیغات Retargeting

برای بسیاری از تبلیغات آنلاین، یک روش قدرتمند در نظر گرفته شده است. این “retargeting” نامیده می شود. در Google Adwords اصطلاح مورد استفاده برای این روش “remarketing” است.

با استفاده از retargeting، شما می توانید آگهی خود را به کسی که از سایت شما بازدید کرده است یا محصول آنلاین شما را مشاهده کرده، حتی پس از ترک سایت خود، نشان دهد. اینکه مشتری چندین بار محصول را ببیند، یک راه قدرتمند برای تبدیل یک سبد خرید رها شده به فروش است. اما از آن می توان برای اهداف دیگر نیز استفاده کرد. شما می توانید آگهی های متمایز را برای کسانی که از سایت شما بازدید کرده اند، نشان دهید و آنها را تشویق کنید که به عقب برگردند و در سایت یا برای خبرنامه شما ثبت نام کنند.

تبلیغات
تبلیغات

retargeting به طرز چشمگیری احتمال کلیک بیشتر روی تبلیغات را افزایش می دهد. و احتمال تبدیل کلیک به اقدام را نیز افزایش می دهد.

retargeting یا remarketing معمولا مستلزم این است که یک کد نرم افزاری کوچک در وب سایتتان قرار دهید. معمولا قرار دادن این کد برای شما یا وب مسترتان فقط چند دقیقه طول می کشد.

مطالب مرتبط:

ارزان ترین راه تبلیغات کدام است؟ (قسمت سوم)

ارزان ترین راه تبلیغات کدام است؟ (قسمت اول)

منبع : smallbiztrends