آیا صدای گوگل را می شنوید؟ او فریاد می زند: “هِی بازاریاب ها! بله، شما بچه ها، کسانی که محتوا توبید می کنید. سئو هنوز هم بسیار مهم است.”

در این جا چهار مورد را به شما می گوییم:

۱ گوگل به طور چشم گیری کنسول جست و جو را بهبود داده است

Search Console، نرم افزاری رایگان (که قبلا تحت عنوان Webmaster Tools شناخته می شود) است که طراحی شده تا به کاربران کمک کند وب سایت های خود را بهبود دهند. یک پست وبلاگ جدید دریافت کردید؟ عالی. آن را برای نمایه سازی به کنسول جستجو ارسال کنید.

بازاریابی
بازاریابی

آیا می خواهید بدانید که بازدید کنندگان وب سایت شما برای جستجوی وب سایت شما چه کرده اند؟ مشکلی نیست. از نسخه بتا جدید کنسول جستجو برای بررسی ۱۶ ماه اخیر(اخیرا از ۹۰ روز افزایش یافته) استفاده کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که افراد هنگام بازدید از وبسایت شما تایپ می کنند … منتظر چه چیزی هستید؟ تعیین کنید که کدام یک از آن ها به محتوای شما مرتبط است.

۲ گوگل یک ابزار سئو را به chrome اضافه کرده است

افزونه رایگان Lighthouse در کروم،  به توسعه دهندگان نکات و تذکراتی برای بهبود سایت های آن ها می دهد. به تازگی، گوگل یک جزء جدید SEO به این افزونه اضافه کرده است. در حال حاضر گوگل هر صفحه وب را تجزیه و تحلیل می کند و به شما می گوید که چگونه آن را برای موتور جستجو دوستانه تر کنید. یکی از پاسخ های مکرر این است که مطمئن شوید متن به اندازه کافی بزرگ است – حتی چیزی که اغلب متخصصان SEO همیشه در نظر می گیرند.

۳ گوگل یک راهنمای سئوی جدید راه اندازی کرده است.

هیچ چیزی در مورد مفاهیم سئو نمی دانید؟ یا احساس می کنید که آگاهیتان به روز نیست. مشکلی نیست. گوگل یک راهنمای جدید برای شروع سئو ایجاد کرده است که در آن به جزئیاتی اشاره کرده است که تا با کمک آن ها رتبه سایت خود را افزایش دهید.

این راهنما یک بخش برای محتوا نیز اختصاص داده است که شامل نکات مربوط به محتوا است:

  • مطالب جالب و مفید بنویسید
  • بدانید که خوانندگان شما چه می خواهند
  • خواندن متن آسان باشد
  • موضوعات را سازماندهی کنید
  • محتوای تازه و منحصر به فرد ایجاد کنید
  • محتوا را برای کاربران بهینه کنید نه موتورهای جست وجو
  • پیوند خوب قرار دهید
  • تصاویر خود را بهینه کنید

۴ گوگل یک رابط جست و جوی جدید به کار گرفته است

در جهان سئو هر چه زمان زیادی را صرف تلاش برای آنچه Google می خواهد کنید بیشتر می فهمید و شانس بیشتری برای افزایش رتبه کلمه کلیدی خود، ترافیک خواهید داشت.

برگردید به روزی که مت کاتز در گوگل بود. او چند سال پس از آغاز فعالیت گوگل به آن پیوست و رئیس تیم وب سایت شرکت بود. مت یک دانش عمیق از الگوریتم داشت و به یک رابط رسمی/ غیر رسمی بین جهان سئو و غول جست و جو تبدیل شد. خب، او در دسامبر ۲۰۱۶ به طور رسمی استعفا داد ( هرچند از جولای ۲۰۱۴ از نقشش به عنوان رابط دست کشیده بود) و به سرویس دیجیتال ایالات متحده که بخشی از دولیت فدرال است پیوست.

از زمان خروج مت، کارشناسان سئو در Google Hangouts به مهندسان Google پیوستند، در کنفرانس هایی که در آن کارکنان گوگل صحبت می کنند ملاقات می کنند و به دنبال پاسخ به پرسش های رسمی گوگل هستند – هر کاری برای رسیدن به نحوه تکامل الگوریتم انجام می دهند. گوگل در انتقال افکار و خواسته های خود به وبلاگ هایش موفق تر شده است، از جمله:

  • وبلاگ امنیتی گوگل
  • وبمستر وبلاگ مرکزی
  • Google Analytics Blog
  • وبلاگ گوگل کروم
  • وبلاگ گوگل
  • وبلاگ جستجوی گوگل

نتیجه گیری

چهار رمز واضح و متمایز که گوگل از شما می خواهد به طور جدی جست و جو کنید. چگونگی بهبود محتوای خود را بیابید و مخاطبان مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

اگر به یاد داشته باشید که سئو چیزی است که چند سازمان مجرم که در ابتدای قرن بیست و یکم آن را راه انداختند، درست می گویید(هرچند اکنون تقریبا همه آن ها منقرض شده اند). الان همه چیز تکامل یافته است. Google (و Bing در این مورد- آن ها راهنمایی عالی برای بهینه سازی محتوا منتشر می کنند) مشتاق شما هستند تا اینترنت را به جای بهتری برای هر کس تبدیل کنید.

مطالب مرتبط:

استراتژی کاهش قیمت در بازاریابی و اهمیت قیمت گذاری در کسب و کار

ترفندهای برتر بازاریابی در لینکدین کدامند؟

از فن بازاریابی خود  با قدرت مالی پشتیبانی کنید

منبع : contentmarketinginstitute