یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و قدرتمند لینکدین می‌باشد که بیزنس‌‌های بسیاری در سراسر دنیا از آن برای معرفی و توسعه کسب و کار خود و بازار یابی و همچنین تعامل با بیزنس‌های دیگر استفاده می‌کنند. اما برای جذب مخاطب بیشتر و برای تعامل و همکاری، یک استراتژی مناسب لازم است. بسیاری از تجارتها اشتباهاتی را در استفاده از این شبکه اجتماعی انجام می‌دهند که صدمات بسیاری به آن‌ها وارد می‌کند. در ادامه می‌بینیم، ترفندهای برتر بازار یابی در LinkedIn.

بازار یابی
بازار یابی

فعال باشید

لینکدین راهی بسیار موثر برای تعامل با همکاران و ارتباط با مشتریان است و در صورتی که در این شبکه اجتماعی فعال نباشید این فرصت را از دست می‌دهید. شما می‌توانید با پست مطالب مناسب و باکیفیت و آپدیت کردن صفحه، فعال بودن خود را نشان دهید.

ارتباط مستقیم و شخصی برقرار کنید

مخاطبانی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید را انتخاب کنید. ابتدا آن‌ها را به‌خوبی بشناسید و مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما مناسب آن‌هاست. سپس از آن‌ها بخواهید تا شما را بپذیرند و به‌خوبی توضیح دهید که چرا این کار برای آن‌ها مفید است و چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند.

در لینکدین پیام نامربوط نفرستید

اگر کاربری درخواست شما را برای تعامل بپذیرد، به شما مجوز ارسال پیام غیرمرتبط و نامناسب را نمی‌دهد. شما ابتدا باید با مخاطب خود و فعالیت‌ها و علایق و اهداف آن‌ها به‌خوبی آشنا باشید، سپس پیام‌های مناسب و مرتبط با نیازهای آن‌ها را ارسال کنید.

به نظرات کاربران در مورد خودتان توجه کنید

امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی از این شبکه‌ها برای رتبه دادن به بیزنس‌های مختلف از نظر کیفیت محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. قطعاً نظرات منفی به برند شما صدمه می‌زند. پس برای کسب نظرات مثبت و جلب اعتماد، همواره به نظرات مخاطبان و انتقادات و پیشنهادات آن‌ها توجه کنید.

کارمندان فعال

فعالیت کارمندان شما در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین در جهت معرفی شما و جلب اعتماد و نظر کاربران بسیار حائز اهمیت است. پس به کارمندان خود توجه کنید تا آن‌ها نیز، سهم بزرگی در بالا بردن آمار بازدید شما داشته باشند و با پست مطالبی در مورد برند، اخبار و اتفاقات مهم در مورد شما توجه مخاطبان را جلب کنند.

استراتژی انتشار مطالب

انتشار مطالب مناسب و به‌موقع در موفقیت شما نقش چشمگیری دارد. زمان‌های مناسب برای پست مطالب را بشناسید تا ارتباط بهتری با مشتریان احتمالی برقرار کنید.

افراط نکنید!

اگر در لینکدین برای محصولات و خدمات خود تبلیغ می‌کنید بسیار خوب است اما بیش از حد این کار را انجام ندهید. پیش از هرچیز به مخاطب خود و نیازها و علایق آن‌ها فکر کنید و در جهت آن مطالب خود را انتشار دهید و از پست مطالب غیرمرتبط و غیرضروری پرهیز کنید. درنتیجه مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و بیشتر در مورد شما صحبت می‌کنند.

بهروز باشید

صفحه کاری شما در لینکدین جایی است که مخاطبان بیشتر شما را می‌شناسند و از محصولات و خدمات و حتی فرصت‌های شغلی شما آگاه می‌شوند. پس به‌روز بودن این صفحه بسیار مهم است. چرا که اگر کاربران اطلاعات مفیدی از آن به‌دست نیاورند، دیگر به آن صفحه مراجعه نخواهند کرد. برای آپدیت کردن صفحه کاری خود از کلمات کلیدی و مطالب مناسب استفاده کنید.  برند خود را به‌خوبی معرفی کرده و دلایل برتری خود نسبت به دیگران را توضیح دهید.

تولید محتوا در لینکدین

بسیاری از برندها در لینکدین تبلیغاتی را منتشر می‌کنند اما کمتر برندی از امکان تولید محتوای لینکدین استفاده می‌کند. تولید محتوای لینکدین توجه بسیاری از حرفه‌ای‌ها درمحدوده خودتان را به سمت شما جلب می‌کند و اگر محتوای شما از نظر کیفی در سطح خوبی باشد، این فرصت را به شما می‌دهد که اعتماد مخاطب را جلب کنید و دارای اعتبار شوید.

در انتها فراموش نکنید که لینکدین شبکه‌ای مهم و قوی برای برقراری ارتباط میان بیزنس‌های مختلف است، پس از آن غافل نشوید و در جهت پیشرفت خود از آن استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی در شبکه های اجتمایی میتوانید به مطلب ۴ ترفند مفید برای تولید محتوای مؤثر در اینستاگرام مراجعه کنید

منبع : marketinginsidergroup

مطالب بیشتر:

به بازاریابی محتوا توجه کنید