همواره مشتریان خود را برای خرید از فروشگاه ترغیب کنید و چهار گام برای هدف قرار دادن  %۲۰ از مهمترین مشتریان خود را امروز با ما بشناسید .

آیا می دانید که قانون تجارت ۸۰/۲۰ چیست؟ بر طبق BRP تحقیقات  ۸۰ درصد از فروش خرده فروشان معمولا از ۲۰ درصد از مشتریان خود می آیند. کلید رشد کسب و کار شما این است که آن ۲۰٪ را شناسایی کنید و آنها را برای خرید بیشتر از فروشگاه ترغیب کنید.

سپید تک

بر اساس گزارش جدید BRP Consulting، شخصی سازی رازی است که به وفاداری مشتری بستگی دارد. حدود ۴۴ درصد از مصرف کنندگان می گویند که احتمالا پس از یک تجربه خرید شخصی با یک شرکت، براساس گزارش وضعیت Personalized 2017 در سال ۲۰۱۷ تبدیل خواهد شد.

واژه شخصی سازی به معنای بیش از بخشیدن است.

اما امروز شخصی سازی به معنای بیش از تقسیم کردن مشتریان، بازاریابی  گروه های مختلف یا ایجاد شخصیت های خریدار است. این گزارش می گوید: “این چیزی است که بیش از آن مشتری را به صورت نامحسوس در هنگام خرید در فروشگاه می بینیم.” شخصی سازی تضمین شده تمام چیزی است که تجربه ی خرید مشتری را منحصر به فرد می سازد.

استفاده از شخصی سازی مشتری

در اینجا نحوه ارائه این تجربه به مشتریان را برای شما ذکر می نماییم.

مرحله ۱: شناسایی باارزش ترین مشتریان

آیا می دانید چگونه MVC ها  با ارزش ترین مشتریان شما را شناسایی می کنند؟

فرکانس خرید، هزینه خرید و هزینه های انجام شده، سه عامل برتر هستند که به ترتیب ۶۸٪، ۶۵٪ و ۶۴٪ از خرده فروشان مورد استفاده قرار می گیرند. حدود ۴۰ درصد نیز از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتریانی که طرفداران نام تجاری برای کسب و کارشان هستند استفاده می کنند.

با این حال، یک فرصت احتمالی از دست رفته وجود دارد: فقط ۵۲٪ از خرده فروشان بر اساس سودآوری،  با ارزش ترین  مشتریان آنها را شناسایی می کنند و فقط ۱۳٪ احساس می کنند که کار خوبی در این زمینه انجام می دهند. هنگامی که شما اطلاعاتی از قبیل هزینه ورود، فرکانس و هزینه داشته اید، آن را یک گام بیشتر تعیین کنید که کدام مشتریان برای فروشگاه شما سودآور هستند.

مرحله ۲: متقاعد کردن مشتریان

هنگامی که مشتریان برتر شناسایی می شوند، گام بعدی کسب اطلاعات شخصی بیشتر از آنها است. البته، شما باید انگیزه هایی ارائه دهید تا آنها را متقاعد کنید اطلاعات (خود) را به اشتراک بگذارند. بر اساس گزارش، یکی از بهترین انگیزه ها، ارائه “پیشنهادات تخصصی” است که براساس سابقه خرید مشتری است یا فقط برای مشتریان موجود در دسترس است؛ ۵۳٪ از شرکت ها در نظرسنجی های خود این کار را انجام می دهند. در حقیقت، گزارشات نظرسنجی نشان می دهند ۹۳ درصد مصرف کنندگان مایل به ارائه اطلاعات دقیق شخصی به خرده فروشان خواهند بود، اگر می دانستند در عوض پیشنهادات مشتری پسند دریافت می کنند.

مرحله ۳: ارتباط برقرار کردن

اطلاعات مشتریان را با فروشندگان به اشتراک بگذارید تا بتوانند توصیه های شخصی مشتریان را ارائه دهند و تجربه خریدی را که از انتظارات مشتری فراتر رفته است، ارائه دهد. در اینجا جایی است که خرده فروشان بسیاری کوتاه می شوند. با وجودی که ۷۷ درصد از خرده فروشان به طور کلی احساس می کنند که می توانند مشتریان ارزشمند خود را شناسایی کنند، تقریبا نیمی (۴۷ درصد) هیچ سیستم ارتباطی با آنچه که به فروشندگان می آموزند ندارند.

به عبارت دیگر، یکی از MVC های شما می توانست از طریق خط پرداخت بدون شناسایی از طرف فروشنده بیرون بیاید که فروش را  احاطه کرده اند

تجهیز فروشندگان خود با وسایل مناسب برای دسترسی به داده های مشتری می تواند به شما کمک کند، به آنها دانش لازم برای شخصی سازی تجربه خرید برای هر MVC بدهید.

 مرحله ۴: پاداش

چگونه می توانید برترین مشتریان  خود را به مشتریان راضی تر تبدیل کنید؟ دعوت به رویدادهای ویژه (۶۹٪)، تبلیغات شخصی (۵۶٪) و پاداش های شخصی (۵۰٪) سه خرده فروش برتر تاکتیک در نظر سنجی مورد استفاده برای ارتقاء تجربه MVC هستند.

روش های دیگر عبارتند از:

دسترسی سریع به محصولات جدید: ۲۵٪

خریداران شخصی: ۱۹٪

زمان خرید ویژه روزانه: ۱۷٪

MVC های شما قبلا وفاداری خود را به فروشگاه خود ثابت کرده اند، اما برای جلوگیری از بازگشت آنها، BRP هشدار می دهد، لازم است که اطمینان حاصل شود که هر تجربه خریدی که با کسب و کار شما دارد، شخصی و مثبت است.

مطالب مرتبط:

۴ نکته پیشنهادی گوگل برای بازاریابی

۱۰روش موثر در بازاریابی کسب و کارهای کوچک