۵ منبع برای الهام گرفتن ایده خلاق برای محتوا

ایجاد یک تقویم برای تولید محتوا، به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی یا استراتژی محتوا، ثبت ایده هایی را که ناگهانی به ذهنتان خطور می‌کند آسان می‌کند تا یک روزی از آن استفاده کنید. ممکن است این ایده های تولید محتوا، ممکن است در عین حال که برای مشتری‌های شما مفید و مناسب باشند؛ ولی واقعا در افزایش فروش و درگیر کردن مشتری با نام تجاری شما تاثیر نداشته باشد.

بهترین برنامه‌های استراتژی تولید محتوا ترکیبی از این دو نکته است:

  • پست‌هایی را به اشتراک بگذارید تا خواننده‌ها ببینند یک محصول چگونه مشکلات آن ها را حل می کند
  • یا پست‌هایی که توضیح دهد که مردم چرا باید به یک کمپانی یا برند اعتماد کنند.

اگر به ایجاد یک طرح تولید محتوای جدید برای چند ماه آینده یا به‌روز و تازه کردن طرحی که از قبل وجود دارد نیاز دارید، به این ۵ مورد برای الهام گرفتن تولید محتوا نگاهی بیاندازید:

رقبا

شرکت‌ها از همان زمان آغاز فعلیت خود، بینش، استراتژی و ایده‌های خود را برای مقابله با رقبای خود در نظر می‌گیرند. هنگامی‌که مدیران ابتکاراتی را برای شرکت خود ایجاد می‌کنند، آنها همیشه تحلیل رقابتی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که از رقابت عقب نمانند. استراتژیست‌های تولید محتوا و نویسندگان کپی رایت باید هنگام ایجاد برنامه‌های تولید محتوایی خود رویکردی مشابه داشته باشند. این سنجش همیشه بر اساس تعداد بازدیدهای صفحه یا تعداد انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی نیست. گاهی اوقات بهترین محتوا برای تقلید از الهام گرفتن از یک مبانی ذهنی است. بهترین مطالب مشتری بالقوه را آگاه می‌کنند ، منجر به فروش می شوند یا یک رابطه جدید ایجاد می‌کنند.

نگاهی به رقبای خود بیاندازید و بررسی کنید آنها با مشتریان بالقوه خود چگونه صحبت می‌کنند. آیا آنها به سوالاتی پاسخ می‌دهند که شما نمی‌دهید؟ آیا آنها مزایای خدمات خود را به شیوه‌ای که شما انجام نمی‌دهید، ارتقا می‌دهند؟ و اینکه محتوای رقبایتان به شما چه می‌گوید و چگونه می‌توانید از این ها در روش منحصر به فرد خود تقلید کنید؟

مشتری‌ها

نظرسنجی‌ها و فرم‌های تماس، یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن ایده‌های تولید محتوای را ارائه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که بخش خدمات مشتری شما به بازخورد مشتریان و به اشتراک گذاری آن با تیم بازاریابی توجه می‌کند. وقتی متوجه شدید که الگوهای دلخواه رخ می‌دهند، از همان سوالی که مردم بیشتر می‌پرسند، ایده هایی باید در مغز شما ظاهر شود. اینها موضوعاتی هستند که احتمالا باید بر روی صفحه پرسش‌های متداول شما باشد و در وبلاگ ها بطور بالقوه مبسوط شده‌اند. هم‌چنین این موضوع می‌تواند تعامل بیشتری با مشتریانی که در آینده بازخورد مشابهی خواهند داشت، ایجاد کند.

تیم داخلی

یکی از اشتباهات بسیاری از بازاریابان این است که همیشه به دنبال ایده های تولید محتوا هستند. با این وجود دسترسی به دیگر تیم‌ها در شرکت، می‎تواند به شما در یافتن بهترین ایده‎ها برای تولید محتوا کمک کند. با افراد خود در شرکت صحبت کنید. افراد تیم فروش، تکرار خدمات مشتری و هر کسی که در خط مقدم برخورد با مشتریان است، از آنها بخواهید که به طور مداوم نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند، روند هایی که آنها پیش بینی می‌کنند یا آنچه که آنها معتقد باشند، بهترین ویژگی‌ها بای تولید محتوا هستند و برای شرکت سودمند هستند. به عنوان مثال، با صحبت کردن با تیم فروش، ممکن است برخی از چیزهای کاملا جدید در مورد نیازهای شرکت یا نیازهای مشتری خود را که باید در محتوای جدید مورد توجه قرار گیرد، متوجه می‌شوید.

منابع صنعتی

این راه برای الهام گرفتن فراتر از تحلیل رقابتی است و به سازمان ها و انجمن‌هایی که رهبری تفکر را خلق می‌کنند و گاهی اوقات سمت و سوی کسب و کار شما را تعیین می‌کنند، فراتر می رود. به عنوان مثال، یک مدرسه که دوره‌های رانندگی کامیون را ارائه می‌دهد، باید از قوانین جدید برای رانندگان و در مورد اینکه چگونه دانشجویان باید برای دریافت گواهینامه اقدام کنند، آگاه باشد.

رسانه‌های اجتماعی

با رسانه‌های اجتماعی، بسیار راحت می‌توانید بفهمید که به چه میزان عملکرد خوبی دارید. بسیاری از شرکت‌ها، فراموش کرده‌اند که رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای شنیداری فوق العاده ای هستند که می‌توان برای تحقیق و برنامه‌ریزی تولید محتوا از آن‌ها استفاده کرد. به آن چه مردم در مورد محصولات شما و رقبای شما در تمام کانال‌های اجتماعی مهم، گذاشتن نظر در انجمن آمازون و هر جای دیگر، نگاهی بیاندازید. توجه داشته باشید که کدام پست‌ها بیشترین اشتراک و بیشترین نظر را دریافت می‌کنند. مطمئن شوید که بهترین هشتگ‌ها مورد استفاده، روش‌هایی را که می‌توانید محتوای خود را برچسب‌گذاری کنید و آن را برای جستجوگرها بهینه سازی کنید، می‌دانید.

منبع: اسمال بیز ترندز