چگونه از تبلیغات و استراتژی‌های ویدئویی در رسانه های اجتماعی به طور موثر استفاده کنیم؟

سوال: کدام استراتژی‌های تبلیغاتی خوب، کدام بد و کدام بینابین است؟

اکثر تبلیغ کننده‌ها، زمانی که وارد تبلیغات ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی می‌شوند، گرایش و استراتژی قطبی دارند. آن ها با یک تفکر سنتی، برای گرفتن نتیجه بر روی آگاهی از برند متمرکز می‌شوند یا به تجارت الکترونیک فکر می‌کنند و به طور کامل بر فروش فوری به اعتبار نام تجاری تمرکز دارند. بازار یاب‌ها برای دهه‌ها، در اجرای تبلیغات با نظم پیش رفته اند و از هیچ کاری که می‌توانستند فروگذاری نکردند و در پایان روز بر اساس مطالعات برند و فروش کلی تصمیم اتخاذ کرده‌اند. امروزه در دنیای تجارت الکترونیک، بازاریاب‌ها انتظار ردیابی کامل دارند به طوری که بتوانند هر خرید A به B را به‌ کمک پیکسل‌ها، نسبت دهند. هر دو این ذهنیت ها در کنار همدیگر درست هستند، اما به طور مستقل درست نیستند. هر دوی این موارد برای رسیدن به موفقیت و دیدن تصویر کلی ضروری هستند. برخی از نام‌های تجاری، تبلیغات ویدئویی بزرگ و سنگینی را برای وب سایت‌های اجتماعی تولید می‌کنند بدون آن که در ورای آن برنامه ای برای تعامل با مشتری داشته باشند. بسیاری هم کاملا به تصاویر استاتیک وسط به پایین قیف که شامل عکس‌های سبک زندگی، توصیه‌ها یا تبلیغات محصولات پویا هستند، وابسته هستند. شما به هر دوی آن، نیاز دارید.

شما هم باید مانند Nike و مانند بازاریاب وابسته به بیمه عمر مجرمان زیرزمینی فکرکنید. وقتی محتوای خود را برای اولین تماس، برنامه ریزی می‌کنید، ویدئویی بسازید که مخاطب را با آن درگیر کند، سرگرم کند و آموزش دهد. بعد از اینکه ویدئوهای بالای قیف را ارائه دادید، پس از آن، محتوای وسط به پایین را به آن مخاطبان ارائه کنید. این محتوا باید یادآوری کننده باشد، احساس فوری بودن ایجاد کند و اعتبار فراهم کند. نمونه‌های مانند توصیفات، پیشنهادات، ویژگی‌های مطبوعات، داستان اصلی، یک پیام از بنیانگذار، نسخه‌ی نمایشی محصول و … هستند.

سوال: چند تا از اشتباهات رایج که نام‌های تجاری انجام می دهند، چیست؟ فهمیدن اشتباهات بازاریاب ها در انتخاب معیارهای پیچیده جالب است. معیارهایی که انتظار داریم کمک کننده باشند نه مضر!

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در خرید آگهی‌های اجتماعی، نگاه کردن تنها به اعداد و ارقام است. بیشتر بازاریاب‌ها به جای یک نگاه کلی نگر و همه جانبه، بستر‌های تبلیغاتی را جداگانه بررسی می‌کنند که منجر به تفسیر اشتباه می‌شود و در نهایت ممکن است به ناکارآمد بودن یک کمپین تبلیغاتی ختم شود. برخی بازاریاب ها بازگشت هزینه تبلیغات-به اختصار ROAS نامیده می شود- ۲ به ۱ در فیس بوک را یک شکست می‌دانند. اما در واقعیت اغلب، هنگامی که فروش جست و جوی گوگلی، فروش آمازون، آشنایی‌ها، نرخ بارگذاری های مجدد، ارزش lifetime و درآمد از کمپین‌های ایمیل، می‌تواند تا ROAS 7 به ۱ افزایش یابد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که نام‌های تجاری تلاش می‌کنند با خریدارهای آگهی کم تجربه و ارزان همکاری کنند و این تاثیری ندارد. روی استعدادهای تبلیغاتی و نخبه سرمایه گذاری کنید.

تقاضای صنعت برای خریداران آگهی‌های اجتماعی فراتر از عرضه است و بیشتر مارک‌ها، افرادی را انتخاب می‌کنند که به اندازه کافی واجد شرایط نیستند. خرید آگهی، کاری است که یک تیم متشکل از چند کارشناس نیاز دارد. شرکت‌هایی که یک تبلیغ‌کننده سطح پایین یا سطح متوسط را برای این کار انتخاب می‌کنند، خود را در معرض خطر از دست دادن هزاران دلار قرار می‌دهند.

Alex Yong 2018 : Expert Advice: How to Use Social Media Video Ads Effectively in smallbiztrends.com at Jun 17, 2018