رویکردهای جدید برای درک نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال

در نظرسنجی‌های متعدد که در چند سال گذشته از مدیران اجرایی گرفته شده است، همان طور که قابل پیش بینی است، استراتژی های رشد را به عنوان یکی از اولویت های اول در هر سال جدید پیدا خواهید کرد. به طور قابل ملاحظه ای، در این چند سال، شما نیز در درک لیست مشتریان از اولویت‌های مدیر عامل، شرکت خواهید یافت.

آن چه در دو سال گذشته در حال تغییر است، این است که مدیران اجرایی بر جهانی شدن و تحول دیجیتال متمرکز هستند. در نظرسنجی های اخیر IBM، KPMG و Gartner، می‌بینید که بیش از نیمی از مدیران اجرائی نظرسنجی معتقدند که سازمان‌هایشان به واسطه جهانی‌سازی دنیای دیجیتال به طور قابل توجهی تغییر خواهند کرد.

با توجه به این نظرسنجی‌ها، مشخص می‌شود که بسیاری از مدیران اجرایی از رشد قابل توجه مشتریان، آگاه هستند. هم‌چنین، آن‌ه‍ا می‌دانند که این درک باید در درک تاثیر جهانی شدن و یک اقتصاد دیجیتال قوی به دست آید.

یک نیاز استراتژیک در دنیای نوظهور دیجیتال

ما در حال حاضر در جهانی زندگی می‌کنیم که سرعت تغییرات بیش از اندازه در آن تبدیل به هنجار شده است. معرفی فناوری‌های جدید دیجیتال و مدل‌های کسب و کار جدید، تاثیرات هیجان‌انگیزی بر مشتریان دارد که چه اهدافی برای آنها اهمیت دارد، آنها چه می‌خواهند و چه تصمیمی می‌گیرند. برای سازمان‌هایی که در چنین محیطی تلاش می‌کنند، توسعه یک درک جامع چند بعدی از مشتریان تبدیل به یک ضرورت استراتژیک می‌شود.

اگر چه بسیاری از سازمان‌ها، این ضرورت استراتژیک را تشخیص داده‌اند، بسیاری از آنها منابع مالی کافی ندارند، اکثریت آنها هزینه‌­ها را در روش‌های سنتی ناکافی قرار داده‌­اند یا بینش لازم برای دستیابی به جایگاهی ارزشمند را در استراتژی خود فراهم نکرده‌اند. بر وضعیت موجود ابزارهای سنتی مانند گروه های متمرکز، مصاحبه‌های پیروزی/تلفات‌گرا، نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های خریدار که بر مفاهیم بازاریابی محصول و فروش‌های قدیمی بنا شده است، تکیه کرده‌اند.

این امر، برای توسعه شخصیت خریدار امروز است. به خصوص برای پوشاندن روش‍های بازاریابی قدیمی و ارائه به عنوان یک روش تخصصی است و اینکه چرا لازم است دوباره تفکر کنیم.

مشتریان همانند یک قطار سریع السیر، مشتریان با یک نمایش اشتباه‌، از آن چه  بینش‌ها تشکیل می‌دهند و روش‌های تحقیق مناسب، فرار می‌کنند. بسیاری از شرکت ها و سازمان‌های بازاریابی با یک نمای اشتباه از مشتریان، کنار گذاشته می‌شوند.

تفکر جدید و رویکردهای جدید

تمرکز بر شناختن مشتریان امروز در دنیای دیجیتال جهانی نیازمند تفکر جدید و رویکردهای جدید است. رویکردهایی که فراتر از ابزارهای تحلیلی بازاریابی هستند. علاوه بر این، این رویکردها، فراتر از معیارهای سنتی قدیمی که در فروش و بازاریابی محصول برای پروفایل‌های مورد استفاده خریداران، هستند.

تاکید بر این است که یک رویکرد توسعه بازار اتخاذ شود. بازاری که منجر به رشد سازمانی در بازارهای موجود و جدید می‌شود. برای شرکت هایی که تحت تحول دیجیتالی قرار دارند، توسعه بازار دیجیتال واقعا ضروری و استراتژیک است.

درک مشتری، به ویژه برای توسعه شخصیت، همواره یک اصل بنیادین باقی می ماند. به این معنا که مردم با هدایت اهداف و نمایش رفتارهای هدف‌گرا و هدایت شده در هنگام استفاده از محصولات یا خدمات و هم‌چنین تصمیم گیری در مورد خرید، تصمیم می‌گیرند.

منبع: مارکتینگ اینسایدر گروپ