بازاریابی در قرن بیست و یکم : چگونه است ؟

از ابتدا تا کنون هرگز زمانی به پویایی و چالش برانگیزی این زمان برای بازاریابی وجود نداشته است. از زمان ظهور اینترنت که با سرعت بالا در دسترس قرار می‌گیرد و از طریق گسترش دستگاه های قدرتمند جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازاریابان می‌توانند دسترسی بیشتری به مصرف کنندگان نسبت به گذشته داشته باشند.

در طی ۱۸ ماه گذشته، برخی از بزرگترین و تاثیر گذارترین آگهی‌های دنیا در مورد نگرانی های خود در تبلیغات دیجیتال، شکست زنجیره تامین و اشاره به میزان بالای تقلب و عدم ایمنی نام تجاری بوده است.

اوباما می‌گوید سرویس‌های اشتراک ویدیو، بر روی تقاضای رسانه‌های بازاریابی سنتی مانند تلویزیون و رادیو تأثیر می‌گذارد و راه اندازی GDPR در اتحادیه اروپا و چالش‌های حفظ حریم خصوصی مربوط به جمع آوری و مدیریت داده‌های مصرفی پیچیده‌تر شده است.

این ترکیب را با تغییر دادن ترجیحات مصرف کننده و بودجه بندی مبتنی بر صفر، ترکیب کنید و مشخص است که کار CMO، تبدیل به یک مسیر حساس و خطرناک می شود.

گزارش NILSS CMO در سال ۲۰۱۸، در مورد چگونگی حرکت تبلیغ کنندگان برند در محیط بازاریابی امروزی صحبت می‌کند. این گزارش روشن می‌کند که ما در میان تغییرات آهسته، اما اجتناب ناپذیری هستیم که این یک روند تکاملی است، نه یک انقلاب. بازاریابان در ایالات متحده در حال حاضر به اطلاعات، ابزار و قابلیت‌های موجود متکی هستند. این در حالی است که آنها همیشه به سرمایه گذاری و انجام آزمایش، امیدوار نیستند.

بازار یابی در قرن 21

هنگامی که خواسته شد تا اهمیت و اثربخشی کانال‌های رسانه دیجیتالی رتبه بندی شود، بازاریابان، کانال‌های جستجو و اجتماعی را در بالای لیست قرار دادند.

همان‌طور که در گزارش NILSS CMO 2018به این موضوع پرداخته شده است، تلویزیون هم‌چنان به عنوان موثرترین کانال در بین رسانه های سنتی اهمیت و اثربخشی خود را ادامه می دهد.

منبع: ام اینفو