در این مقاله، می‌خواهیم به این مساله بپردازیم که چگونه می‌توان در مورد ROI یا میزان بازگشت سرمایه در بازاریابی، نظر داد و در صورت کاهش بودجه، اهداف بازاریابی دیجیتال خود را اولویت بندی کرد؟ در مورد این مساله اگر از هر بازاریابی پرسید آیا تا به حال با کاهش یا کاهش عمیق بودجه خود مقابله کرده‌اید یا نه، احتمال دارد که با آهی عمیق بگویند: بله بیش از یک بار مقابله کرده‌ایم.

میزان بازگشت سرمایه در بازاریابی

داده‌های موجود را در برابر اهداف خود ارزیابی کنید

نه تنها این کار، به شما کمک خواهد کرد که استراتژی و محل بازار یابی خود را اصلاح کنیدو بر روی آن تمرکز کنید، بلکه شما را در موقعیتی بهتر قرار می‌دهد تا به صورت مداوم در حال حرکت به سمت جلو باشید. بنابراین، هنگامی که کاهش بودجه بعدی در راه است، بهتر است ROI را فعال کنید و برای حفظ بودجه خود از آن بهره ببرید.

اهداف خود را محدود کنید

این کار نه تنها به شما یک تصویر واضح‌تر از روش‌ها یا تاکتیک‌های کاری می‌دهد، بلکه می‌تواند بیشترین پتانسیل را براساس علاقه‌ی مشتری، هنگامی‌که با برند شما ارتباط برقرار می‌کند، ایجاد کند .

اگر داده‌های شما محدود است، شرط‌هایی را برای امنیت قرار دهید

برای نمونه میتوان از بازاریابی ایمیلی نام برد. بازاریابی ایمیلی، شاید قدیمی ترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال است، اما هنوز هم یکی از موثرترین روش‌ها است. این اطلاعات، نه تنها به مشتریان و چشم‌اندازهای شما کمک می‌کند، بلکه زمانی که اطلاعات بخش بندی و به درستی ساخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا اجناس خود را به‌آسانی به فروش برسانید. در واقع، سه چهارم شرکت‌ها می‌گویند که ایمیل ها، ROIهای خوب یا عالی را ارائه می‌دهند.

برای سود کردن، سرمایه گذاری کنید

کارآیی بالا، به معنای انجام کار بیشتر در زمان کمتر نیست، بلکه این است که بیشتر وقت خود را با انجام دادن کارهای درست صرف کنید. همان‌طور که گفته‌های قدیمی می‌گوید: کار باید دقیق‌تر انجام شود، نه سخت‌تر.

از دیدگاه ما سه سرمایه‌گذاری اصلی برای بررسی کردن وجود دارد:
  • سرمایه گذاری در تکنولوژی
  • سرمایه گذاری در آموزش
  • سرمایه گذاری از طریق شراکت در آژانس‌های مختلف.

منبع : تاپ رنکینگ