اندازه گیری ROI در رسانه‌های اجتماعی

۴۴ درصد از شرکت‌ها، نمی‌توانند تاثیرات رسانه‌های اجتماعی را به اندازه کافی اندازه گیری کنند، این مطلب را گزارشی از INFOGRAPHIC می‌گوید. کسب و کارها بیشتر از رسانه‌های اجتماعی در ترکیب بازاریابی خود استفاده می‌کنند و برای بعضی از آنها تنها از یک پلاتفرم استفاده می‌کنند. اما هنگامی که تصمیم به استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، چگونه باید بازده سرمایه گذاری یا ROI خود را ارزیابی کنید؟

آمار و ارقام ROI رسانه‌های اجتماعی

با توجه به اهداف توسعه‌ در این هزاره، ۴۴ درصد از شرکت ها قادر به اندازه‌گیری تأثیر رسانه‌های اجتماعی در کسب و کار خود نیستند، فقط ۲۰ درصد از آنها می‌توانند موفقیت‌های رسانه‌های اجتماعی را تعیین کنند.

لازم به بیان است که برند ها، در حال تلاش برای اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود با ROIها هستند. با این حال، این مشکلات در آژانس‌های بازاریابی نیز گسترش می‌یابد، در حالی که ۲۸٪ از تأثیرات این عوامل نیز تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند. بیش از نیم یا ۵۵ درصد از این آژانس‌ها می‌گویند که می‌توانند تا حدودی ROI را در رسانه‌های اجتماعی اندازه گیری کنند، در حالی که فقط ۱۷ درصد می‌گویند که می‌توانند با دقت آن را محاسبه کنند.

ROI در رسانه های اجتماعی

چرا این چالش برای اندازه گیری ROI رسانه‌های اجتماعی وجود دارد؟

هنگامی‌که به تاثیر رسانه‌های اجتماعی نگاه می‌کنید، این دقیقا همان چیزی است که بازاریابان آن را اندازه گیری می‌کنند؟ هفتاد و سه درصد از شرکت‌ها می‌گویند که آنها به طور مرتب اقدامات رسانه‌های اجتماعی خود را با معیارهای تجزیه و تحلیلی، محدود می‌کنند و بازاریابان به فروش کلی، نگاه نمی‌کنند. در عوض، آنها بر روی انتظارات، نظرات و سایر آمارهای تعاملی تمرکز می‌کنند.

آیا رسانه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی دارند؟

این گزارش می‌گوید پاسخ این سوال مثبت است، و به گفته‌ی بازاریابان، دلایل متعددی برای آن وجود دارد.

بعضی از دلایل اصلی، این است که رسانه‌های اجتماعی قادر به پیوستن به نتایج کسب و کار نیستند و با استفاده از ابزار و سیستم‌های اندازه گیری ناکافی، با استفاده از روش‌های تحلیلی متناقض، با استفاده از اطلاعات فقیر یا غیر قابل اطمینان فاقد تجزیه و تحلیل تخصصی منابع هستند.

منبع: اسمال بیز ترندز