چگونه کسب و کارها می‌توانند از بازاریابی موبایل برای تبلیغات خود استفاده کنند؟

در دنیای امروز که مردم نیمی از وقت خود را در روز صرف کار با موبایل می‌کنند، بازاریابی موبایل تبدیل به یک شیوه بازاریابی ضروری و کاربردی شده است که امروزه هر کسب و کاری باید این روش بازاریابی را بداند و آن را به کار گیرد.

اکنون صنعت بازاریابی با ۱۰ سال پیش بسیار تفاوت دارد و دیگر مانند گذشته نیست. بسیاری از این تفاوت‌های به وجود آمده در بازاریابی به لطف گوشی‌های هوشمند است.

بازاریابی موبایل

طرح‌های بازاریابی این روزها به مراتب فراتر از تبلیغات چاپی و رایانه‌های رومیزی است و کمپین بازاریابی موبایل اکنون از هر زمان دیگری برای کسب و کار شما مهم‌تر و ضروری‌تر است. اگر احساس می‌کنید در مورد این نوع بازاریابی دچار مشکل شده‌اید، جای نگرانی نیست. با چند راهنمایی و درک اینکه چگونه سایر کسب و کارها از بازاریابی موبایلی استفاده می‌کنند، به خوبی می‌توانید از پس آن بر بیایید و از این شیوه بازاریابی موثر و کاربردی در تبلیغات و بازاریابی خود استفاده کنید.

بازاریابی آنلاین را با این تکنیک‌های ساده یاد بگیرید

طبق تحقیقات انجام شده، مردم ۵۹ درصد از وقتشان را از موبایل استفاده می‌کنند. اما بازاریابان تنها ۱۵ درصد از بودجه خود را صرف بازاریابی موبایل می‌کنند و ۸۵ درصد باقی‌مانده را بر روی کامپیوترهای شخصی و رومیزی صرف می‌کنند. علاوه بر این، تبلیغات موبایل دارای نرخ تبدیل بالاتر هستند. به طور کلی، نرخ تبدیل گوشی‌های هوشمند به میزان ۶۴ درصد نسبت به میانگین نرخ تبدیل کامپیوتر افزایش یافته است.

اکنون که اهمیت بازاریابی موبایل و اهمیت استفاده از آن در کسب و کار خود را متوجه شدید، مهم است که انواع مختلف آن را نیز بشناسید. بازاریابی پیامکی، بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن، بازارایابی مبتنی بر اطلاعیه‌ و بازاریابی ایمیلی برخی از محبوب‌ترین متدهای بازاریابی موبایلی هستند. در مورد بازاریابی پیامکی، ۷۹ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند اظهار داشتند که در تصمیم‌گیری های خرید خود از پیامک کمک می‌گیرند. علاوه بر این، بازاریابی مبتنی بر اطلاعیه، تقریبا ۱۰ برابر بیشتر کاربران را ترغیب به خرید می‌کند.

کاملا واضح است که در بازاریابی موبایلی، فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید. فقط کافی است آن‌ها را بشناسید و به شیوه درست از آن‌ها در بازاریابی، تبلیغات و فروش خود  استفاده کنید.

منبع: اینترپرنیور