چگونه با استفاده از اپلیکیشن ها، کسب درآمد کنیم؟

 

انتشار اپلیکیشن های پولی

واضح ترین راه برای این که بتوانید از طریق یک برنامه پول بدست آورید، این است که آن را به طور مستقیم به مشتریان بفروشید. بسیاری از برنامه ها در Google Play یا App Store برای دانلود رایگان هستند. اما بقیه برنامه ها را با قیمت ۰٫۹۹ دلار یا نهایت تا این قیمت دانلود می کنند. این یک تاکتیک است و می تواند به طور منطقی برای هر نوع کسب و کاری عمل کند و سود ده باشد. اما برنامه شما باید نوعی ارزش ملموس را ارائه دهد که مشتریان حاضر به پرداخت پول برای آن باشند.پس احتمالا برای برنامه ای شبیه یک بازی یا سرویس دوست یابی، این تاکتیک می تواند کار کند، در حالی که یک برنامه که محصولاتی را از فروشگاه شما ارائه می دهد که مشتریان نیز می توانند آن ها را آنلاین خریداری کنند،ممکن است ارزش سرمایه گذاری را نداشته باشند.

 

ارائه ارتقاهای حقوقی

شما هم چنین می توانید پیشنهاد کنید که برنامه را در اساسی ترین فرم خود، رایگان دانلود کنند و سپس گزینه های دیگری را هم پیشنهاد دهید.

Girdhar در یک مصاحبه ی ایمیلی با سایت smallbiztrends توضیح داد: ” اگر کاربران اپلیکیشن خود را به نسخه پولی و حقوقی از آن، ارتقا دهند؛ می توانید به کاربران خود ویژگی های خاص و ویژه ای را پیشنهاد دهید.”

این یک تاکتیک است که می تواند به سرویس‌های جریان، ابزارهای کسب و کار یا هر چیز دیگری که می تواند عملکرد آن را به سطح های مختلفی مجزا کند، مربوط شود.

 

خرید های درون برنامه ای را پیشنهاد دهید.

Girdhar  می گوید: “این، شبیه به مدل ارتقاء حقوقی اپلیکیشن است و به کاربران اجازه می دهد تا دسترسی به سطوح بالاتر (در یک بازی) را خریداری کنند یا قفل قابلیت ها و عملکردهای خاصی را باز کنند.”

طبق گفته های Girdhar، این، همان چیزی ست که به طور ویژه در اپلیکیشن های بازی رواج دارد. به هرحال، هم‌چنین می توانید این شیوه را در برنامه های سرگرمی، کوپن یا ویرایش عکس هم ارائه دهید.

 

تبلیغات درون برنامه ای

اگر نمی‌خواهید مشتریان خود را مجبور کنید تا در ازای استفاده از اپلیکیشن شما پولی پرداخت کنند، یکی از گزینه های قابل اعتماد این است که از طریق تبلیغات دورن برنامه ای، درآمد کسب کنید.

گیدراد توضیح می دهد: “به کاربران اجازه دهید تا بر روی اپلیکیشن شما، تبلیغات را قرار دهند و سپس بر اساس تعداد نمایش تبلیغ در نتایج جستجو یا تعداد کلیلک ها، پول پرداخت شود”.

این کار مشابه تبلیغات در وب سایت هاست. بنابراین می تواند برای هر نوع برنامه‌ای کار کند. به هرحال این شیوه، به خصوص برای برنامه هایی که کاملا برای کاربران رایگان هستند مانند اپلیکیشن‌های خبری یا رسانه ای، رواج دارد.

 

پیشنهاد حمایت های مالی

مشابه تبلیغات، این گزینه شامل یافتن شریکی است که می توانید به کمک او، برای راه اندازی اپلیکیشن خود کار کنید.

Girdhar می گوید: “این گزینه، درست مانند این است که یک توسعه دهنده نرم افزاری یک حامی مالی با بازار هدف مشابه را پیدا می کند و برنامه را از طرف شرکت حامی یا برند مخصوص راه اندازی می کند.”

 

خرید را برای مشتریان راحت تر کنید.

حتی اگر برنامه شما تبدیل به یک نهاد پولساز نشود، می تواند به کسب و کار شما برای فروش بیشتر کمک کند. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار الکترونیکی را  دارید، با ارائه یک اپلیکیشن موبایلی، به سادگی می توانید برای مشتریان موبایلی خود تکمیل فرایند خرید را راحت تر کنید. این امر می تواند درآمد شما را به طور کلی افزایش دهد، به خصوص اگر بتوانید از تخفیف، آگهی یا سایر روش های انگیزشی خرید استفاده کنید.

 

وفاداری به برند را افزایش دهید

هنگامی که مشتریان اپلیکیشن شما را بر روی دستگاه خود دانلود می کنند، بازگشت چند باره آنها به سوی کسب و کار شما آسانتر می شود و نام برند شما در ذهن آنها ماندگار می شود. بدین ترتیب دیگر مزیت ناملموس داشتن اپلیکیشن، افزایش حس وفاداری بین شما و مشتریان است.

 

یک کسب و کار بر مبنای اپلیکیشن ایجاد کنید

اگر شما کسب و کار اقتصاد اشتراکی یا خدمات فنی دارید، بهتر است که مدل کسب و کارتان را بر مبنای اپلیکیشن ایجاد کنید. به عنوان مثال، برندUber و Lyft، مانند دیگر شرکت های فناوری، کار خود را بر اساس بر قراری ارتباط بین افراد، انجام می دهند. بنابراین مشتریان برای برنامه واقعی پولی پرداخت نمی کنند، آنها در ازای گرفتن خدمات پول پرداخت می کنند. و اپلیکیشن، همان چیزی است که کل کارهای خرید را آسان می کند.

منبع: اسمال بیز ترندز