در شغل من به عنوان موسس یک استارتاپ، متوجه شدم که یک بازاریاب متعصب، برای این که تبدیل به یک فرد مهم در کمپین های بازاریابی شود، باید ۱۰ صفت داشته باشد.

بازاریابان متعصب، خالقان جادویی هستند که به شرکت شما کمک می کنند تا یک تجارت بیلیون دلاری در آن شکوفا شود.

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس بودید که چنین بازاریابی را پیداکنید، بهتر است در اسرع وقت او را استخدام کنید.

چه چیزهایی سبب می شود تا بازاریاب عالی را به وجود بیاورد؟

در این جا ۱۰ صفت بیان شده است که بهترینِ بهترین بازاریابان، باید داشته باشند.

بازاریاب

قدرت تجزیه و تحلیل

بازاریابان متعصب، عاشق به تجزیه و تحلیل داده و تمایلات کاربران هستند و عادت دارند که استراتژی ها و پیام خود را به اطلاع دیگران برسانند.

گرچه که آنها تمایل دارند تا در گزارش های فروش عمیق وارد شوند یا تجزیه و تحلیل سایت را بیان کنند؛ اما مشتاق هستند تا از اطلاعات خرده خود که پیدا می کنند، استفاده کنند.

راوی خوب

در هسته کاری شرکت، بازاریابان متعصب، راویان خوبی هستند. آنها می دانند تا چگونه توجه مخاطبان خود را به دست بیاورند و بر آنها تاثیر بگذارند.

مهم نیست که خدمات یا محصول چقدر پیچیدگی دارد، آنها می توانند توجه کاربران را به سمت چیزی که آنها متوجه آن نمی شوند ولی آنها را شگفت زده می کند، جلب کند.

اخلاص و بی ریا بودن

مردم می توانند عدم صداقت و ریاکاری را از یک مایل دورتر تشخیص دهند. در طول دوران، افراد در شناسایی پیام های ریاکارانه مهارت به دست آوردند و سریعا هم می توانند منبع این خبرها را خاموش کنند.

بازاریابان متعصب، پیام های شفاف و صادقانه را می سازند و به آنها هم عمل می کنند و اعتماد مخاطبان خود را کسب می کنند.

کاردان

شما هرگز از بازاریاب متعصب حرفی را نمی شنوید که قابل اجرا شدن نیست. آنها همیشه راه هایی را پیدا می کنند تا اهداف از پیش تعیین شده خود را، انجام دهند. حتی اگر بودجه کم یا مهلت پایانی خیلی کمی برای آن وجود داشته باشد.

مناسب و منطبق بمانید

فرقی نمی کند که بازاریاب از طریق پیام رسان فیسبوک باشد یا از طریق ایجاد داستان های اینستا گرامی باشید؛ بهترین بازاریابان متوجه می شوند که مخاطبن آنها در کجا  حضور دارندو آن ها را در همان جا، دیدار می کنند.

حتی آنها در در قلمرو های نا شناخته هم وارد می شوند.

هدف

مهم نیست که حجم کار چقدر زیاد است، بازاریابان متعصب روی اهداف خود، شفاف هستند. آنها روی الویت بندی وظایف خود، مهارت دارند و قادر هستند در صورت نیاز به اهداف خود، الویت بندی دوباره دهند.

تحرک و انگیزه

بهترینِ بهترین ها، یک تحرک و برانگیزگی درونی دارند.

آنها به پروژه ها، هر آنچه را که باید داشته باشد، تزریق می کند و همیشه در حال یافتن راههای برای ارتقا، یادگیری و رشد هستند. (هیچ دستگیری هم نیازی نیست.)

فروتنی و روشن فکری

بازاریابان متعصب، قابل اطمینان و فروتن و روشن فکر هستند.

آنها تمایل دارند انتقاد های سازنده را بپذیرند و همیشه سپاسگزار فرصتهای رشد و ارتقا خود هستند.

مخاطبان حاضر در ذهن

بهترین بازاریابان، یک صفت مشترک دارند : مخاطبان خود را همیشه در ذهن خود و روبروی خود می بینند.

آنها تحقیقات شخصیتی را دنبال هدایت می کنند. هر پیام نوشته شده، به وسیله شخصیت های حاضر در ذهن ساخته می شود.

اهمیت دادن به سئو (SEO)

می توانید بهترین کمپین بازاریابی را در جهان داشته باشید بدون اینکه کسی شما را ببیند.

به همین دلیل است که بازاریابان متعصب، محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنند به طوریکه محتوای آنها، توسط همه افراد دیده شود.

 

پس اگر خود را بازاریابی می دانید که همه ی این صفات را دارد، خودتان را نسبتا یک بازاریاب متعصب بدانید. پس منتظر بمانید تا شرکتی شما را خیلی سریع استخدام کند و شاهد پیشرفت سریع آن شرکت باشید.  

منبع : smallbiztrends