جمع آوری برای چیزی که هرگز قابل تبدیل نباشد، اتلاف وقت است. نرم افزار CRM و یکپارچه سازهای آن که  درحال پیشرفت هستند، هوشمندانه تر و بصری تر می شوند، و منجر به جمع آوری و هدایت منابع بیشتر متمرکز شده است، و برندن هاردینگ، مدیر محتوای نوشتار، در مورد پرایمر Teamgate  در مورد بهترین شیوه های CRM می نویسد.

آیا نرم افزار CRM فرآیند جمع آوری را تغییر داد؟

 جمع آوری هدایت شده، روند جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان احتمالی است.
CRM در عصر دیجیتال: راهنمای خریدار برای SMB ها
بنابراین، به شما که تصمیم گرفتید یک نرم افزار CRM دریافت کنید. تبریک می گویم! به عنوان خریدار برای اولین بار ، عمدتا گیج کننده است که مطابق اکوسیستم پیچیده CRM پیش بروید.

در گذشته، این امر از طریق بازپرداخت های فروش با استفاده از دایرکتوری تلفن همراه (آنها را به یاد بیاورید) و از طریق شرکت در یک جلسه طولانی با استفاده از تماس های طولانی تماس بی روح، میسر شد.
هنگامی که نوتیفیکیشن های فروش بر روی گوشی نبود، متصدیان فروش در حومه شهر رانندگی می کردند و به اماکن مختلف سر می زدند و خودشان را معرفی می کردند و محصولاتشان را به افرادی که نمی شناختند معرفی می کردند. قبل از اینکه حتی یک فرصت برای فروش وجود داشته باشد، آنها مجبور بودند موانع را شناسایی و برطرف کنند تا چشم انداز واقعی از خواسته ها و نیاز را نمایان سازند.
ان دوران سپری شده است، اما یک مورد همچنان به قوت خود باقی مانده است – و مساله مهمتر اینکه فروشندگان هنوز هم نیاز به تولید دارند، و آنها باید قادر باشند به این عملکرد ها نمره و اهمیت بدهند. آنها باید سیستمی داشته باشند که به آنها کمک می کند تا عملکردشان به گونه ای باشد که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به معامله داشته باشد.

خوشبختانه، مدیران فروش امروزی به نرم افزار فروش CRM تسلط دارند تا به آنها کمک کند تا در مورد کلیت جمع آوری هدایت شده مذاکره کنند. نرم افزار فروش CRM وارد میدان شده است و قوانین را به طور قابل توجهی تغییر داده است.

CRM

چطوری با CRM خود رهبری می کنید؟

ایجاد حق الزامات برای همکاری نزدیک تر بین بخش های فروش و بازاریابی، و نرم افزار CRM شما می تواند در کل یک  فرآیند کلیدی به حساب آید.
در اختیار داشتن  CRM با کیفیت، در دست راست، می تواند به گونه ای فعال، بر روی  کمپین های بازاریابی متمرکز شده و آنها را به طور مستقیم در منحنی مطابق با اهداف فروش شما هدف قرار دهد.
در اینجا به ذکر این‌ مورد می پردازیم که  چگونه CRM شما می تواند به شما در جمع آوری ارقام ارزشمند کمک کند:
صفحات فرود – با اضافه کردن صفحات هدایت سفارشی به وب سایت شما، اطلاعات پر شده توسط بازدیدکنندگان را به طور مستقیم به CRM شما منتقل می کند. مزیت استفاده از صفحات فرود این است که نهایتا این صفحات، تا حدی خود را با نشان دادن علاقه فعال به محصول یا کسب و کار خود واجد شرایط نشان می دهند. علاوه بر این، چنانچه جزئیات رهبری یکبار در CRM شما وارد شوند، شما می توانید لیستی از موارد رهبری  را در اختیار داشته باشید که منجر به داشتن لیست رهبری بهتری می گردند.این صفحات فرود به عنوان قالب ها ارائه می شوند و به راحتی به وب سایت شما بدون نیاز به هیچ گونه دانش فنی خاصی، متصل می شوند.

فرم ها برای وردپرس – باز هم، بدون هیچ گونه نیاز به دانش فنی شما می توانید فرآیندی  جذب رهبری را در رابطه با فرم ها برای وردپرس و نرم افزار فروش CRM به صورت اتوماتیک اعمال کنید. CRM با کیفیت شما، این امکان را فراهم می کند که وب سایت وردپرس خود را به حساب کاربری CRM خود لینک کنید. بازدیدکنندگان وب سایت شما می توانند فرمهایی را که ایجاد کرده اید را در ازای خدماتی که از شما دریافت میکنند، پر کنند – یعنی مقالات ارزشمند، ویدئو، آموزش، و غیره. جزئیات و اطلاعات وارد شده به فرمها برای وردپرس و سپس بصورت مستقیم به بخش فروش CRM شما وارد می شوند. این فرایند اتوماتیک تضمین می کند که رهبری شما که در حال جمع آوری اطلاعات برای آن هستند با کیفیت بالا صورت می گیرد و می تواند بر اساس آن امتیاز دهی شوند.

شاتل لینکدین – با استفاده از بیش از ۵۰۰ میلیون نفر، در  ۲۰۰ کشور، لینکدین یکی از بهترین منابع فروش موجود است. شاتل لینکدین، که در ارتباط نزدیک با CRM شما استفاده می شود، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به این منبع گسترده دسترسی پیدا کنید و اطلاعات رهبری خود را از طریق یک کلیک استخراج کنید.داده کاوی مانند؛ نام، آدرس ایمیل، محل، اندازه شرکت، و شماره تلفن به طور اتوماتیک موجب صرفه جویی در زمان فروش می شود و نیاز به انجام کار یکنواخت و خسته کننده ورود اطلاعات کاربر به طور دستی نیست. 

CRM ما – ارسال خودکار بازاریابی و جمع آوری ایمیل به طور مستقیم از ادغام CRM-MailChimp اجازه می دهد تا فرایند جمع آوری اطلاعات رهبری شما را بیشتر بهبود می بخشد. MailChimp به شما اجازه می دهد که لیست تماس های خود را داشته باشید، فعالیت کاربر را پیگیری کنید و مهمتر از همه لیست های وارد شده از مشترکین را به طور مستقیم در CRM خود وارد کنید.

وارد کردن داده ها – ورود داده های یکسان به زمان فروش بالاتری می انجامد، به همین دلیل فروشندگان تمایل دارند از انجام این کار که مثل طاعون است اجتناب کنند. یک CRM هوشمند فروش به شما امکان می دهد تا سریعا پایگاه داده های تماس را از منابع خارجی مانند؛ اسناد XLS، فایل های CSV، Google Contacts یا Mac Address Book انتقال دهید. این گزینه سریع و آسان واردات داده نه تنها موجب صرفه جویی در زمان با ارزش شما می شود، بلکه می تواند به طور اتوماتیک خطر مخاطبین تکراری را نیز کاهش دهد.
 

راه حل های API – (رابط های برنامه نویسی اپلیکیشن) – اوپن API یک زبان برنامه نویسی فنی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا چگونگی ارتباط و تعامول برنامه های مختلف را با هم تعیین کنند. با استفاده از API در CRM خود می توانید ابزار و ویژگی هایی را ایجاد کنید که روند جمع آوری پیشرو شما را اتومات می کند.
یکپارچه سازی Zapier – با ادغام نرم افزار فروش CRM خود با پلت فرم خارجی – Zapier – تیم های فروش می توانند یک میزبان از وظایف جمع آوری پیشرو را به صورت خودکار در آورند. Zapier به دانش فنی Open API نیاز ندارد و می تواند به طور خودکار چندین کار را انجام دهد مانند ایجاد یک تماس جدید CRM هنگام دریافت یک ایمیل از یک منبع ناشناخته؛ یا هنگامی که یک مخاطب را به MailChimp اضافه می کنید، یک پیشور جدید در CRM شما ایجاد می شود. این عملکردها / اقدامات به نام triggers نامیده می شوند و زمانی که اقدام مشخص شده انجام می شود، از راه دور راه اندازی می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که یک پیشرو جدید یک پیام را منبع قرار دهید، می توان به صورت ناخواسته ارسال کرد یا هر سرویس دیگر پیام های داخلی برای اطلاع دادن به همکاران خود ارسال کند.

آیا CRM به شما کمک می کند که به پیشروهای خود امتیاز دهید؟

سازماندهی: هنگامی که پیشورها منبع هستند و وارد CRM شما می شوند، آنها باید به ترتیب اولویت بندی شوند. این جایی است که مرتب کردن پیشروها با استفاده از CRM شما وارد عمل می شود. مرتب کردن: هر پیشرو را در فهرست تماس CRM خود پیگیری کنید اما این یک استراتژی بی فایده است. پیشروهای شما باید به ترتیب اولویت رتبه بندی شوند. به عبارت دیگر، شما باید روی پیشروهایی بیشترین تمرکز را داشته باشید که احتمال بیشتری برای بالابردن سطح کیفی معاملات شما دارند.

اما چگونه CRM شما به شما کمک می کند که پیشروهای خود را اولویت بندی کنید؟
  • اولویت بندی: برای اولویت بندی پیشروهای خود، ابتدا باید یک نمره را به یک پیشرو اختصاص دهید. این نمره را می توان با مشخصه هایی مشخص کرد که ممکن است پیشروها در فرایندها، محل، اندازه شرکت، محصول، تاریخ تماس، بودجه سالانه، موقعیت یک تماس و هر تعداد دیگری از معیارهای مرتبط با روند فروش شما مشارکت داشته باشند. امتیازات را می توان برای هر یک از این معیارها ارائه داد که یک امتیاز کلی را به دست می دهد.
  • ارزیابی پیشروها: یک CRM با کیفیت می تواند به شما اجازه دهد که قوانین مبنا را برای ارزیابی منحصر به فرد پیشروهای خود با استفاده از معیارهای انتخابی تان تنظیم کنید. این پیشروها سپس می توانند براین اساس رتبه بندی شوند که چقدر احتمال دارد که آنها یک مرحله از خط لوله فروش را بسته نگه دارند. با استفاده از این دانش و این نمره، پیشروها که به معاملات می انجامند و به مدت طولانی در یک مرحله از خط فروش می مانند، را می تواند دوباره در فرایند وارد یا حذف کرد.
  • رتبه بندی پیشرو CRM و تعیین صلاحیت نهایی نیز می تواند به تیم بازاریابی شما کمک کند که استراتژی هایی را که اجرا می شود و نمی شوند را شناسایی کنند . پس از آن تاکتیک های جمع آوری پیشرو می تواند بر اساس دانش حاصل از شیوه های به دست آوردن رهبری CRM و نتایج آن تغییر یابد.
    نرم افزار هوشمند CRM همچنین می تواند برای به دست آوردن اقدامات مهم اتوماتیک از امتیاز دهی پیشروها استفاده کند. اگر یک پیشروها یک نمره معین را کسب کند که مورد رضایت است، یک ایمیل اتوماتیک با آن ارسال می شود تا نشانگر محصول یا مشارکت در یک مکالمه است.

    آیندۀ جمع آوری پیشرو CRM چیست؟

    فناوری با سرعت نجومی در حال تکامل یافتن است. تکنولوژی CRM متفاوت نیست و تنها با تخیل طراحان و کاربران آن محدود شده است.
    تلاش برای حدس زدن آینده ی نرم افزار CRM کمی شبیه شعبده بازی است، اما در حال حاضر برخی از نوآوری های بزرگ درحال انجام است.
    هوش مصنوعی – درگیر شدن پیشورهای بالقوه با مکالمات رباتیک با صدای طبیعی.
    واقعیت افزوده – ارائه تظاهرات مجازی ۳D از محصولات یا خدمات برای اعلام به پیشروها.
    منابع پیشرو سفارشی
    ng – مدیریت بهتر رسانه های اجتماعی و استفاده از داده های بزرگ می تواند هر دو به تمرکز کسب و کار بر استراتژی تولید پیشرو کمک کند.
    فیلتر کردن بهتر پیشروها– AI احتمالا می تواند کلیدی برای استفاده بهتر از فیلترینگ پیشرو بر اساس تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده باشد.
    تجزیه و تحلیل بهبود یافته – با کمک داده های بزرگ، درک فرایند مشارکت آنلاین – به عنوان مثال تجزیه و تحلیل گوگل – به طور مداوم بهبود می یابد، و به تیم های بازاریابی و فروش برای بهتر هدف قرار دادن پیشروها کمک می کند.
    پیام رسانی آینده – AI همچنین می تواند به تعامل پیشروها با ایجاد پیام سفارشی و خودکار بر اساس تجزیه و تحلیل داده های آتی کمک کند. اینها فقط چند نوآوری هستند که در حال حاضر ظهور خود را در جهان فروش و بازاریابی CRM آغاز می کنند. اینکه فرض کنیم که بسیاری از این نوآوری ها خانه ی خود را در یکپارچه سازی نرم افزار CRM پیدا خواهند کرد دور از واقعیت نیست، و به جمع آوری پیشروها و امتیازدهی موثرتری در را منجر خواهد شد.CRM شما به شما هدیه ای از زمان و بهره وری می دهد. هر چیزی که موجب صرفه جویی زمان شما و تیم فروش شما شود و به بهبود استراتژی فروش تان کمک کند، ارزش سرمایه گذاری دارد. CRM با کیفیتی که به طور چشمگیری فرآیند جمع آوری پیشرو شما را افزایش می دهد و سپس با قادر ساختن شما در مدیریت و اولویت بندی این پیشرو ها یک قدم فراتر می گذارد و این محسوس است و به تلاش های فروش ما می افزاید. بازخوانی زمان از دست رفته و استفاده از روشهای بهتر CRM برای فروش دقیق تر و سریعتر، دوباره و دوباره آرمان آینده ی این روش هاست.

منبع:martechadvisor.com