۳ راه مؤثر برای ایجاد شخصیت‌های خریداران مناسب

توصیف شخصیت‌های خریداران شما با آخرین جزئیات، همواره باید یکی از اولین موارد مندرج در لیست استراتژی بازاریابی شما باشد. در بهترین حالت، خریداران مناسب از ترکیبی از بینش سرمایه‌گذار / ذینفعان از طریق تجربه غنی شده در طول سال‌ها و مصاحبه‌های مشتریان پدیدار می‌شوند. کارهای متداولی که به‌وسیله مصاحبه‌ها و گزارش‌ها یک کار خسته‌کننده و وقت‌گیر است. اما اگر بخواهید امتیاز خود را با کمپین بعدی خود افزایش دهید، باید این کار را انجام دهید. مطلب دیگری که عمدتاً بازاریابان فراموش می‌کنند تا تن را در نظر گرفته بگیرند این است که خریداران همواره افرادی پویا هستند. بنابراین شما باید انتقادپذیر و انعطاف‌پذیر باشید تا تغییرات در کمپین‌های خود را شاهد باشید. بنابراین، اگر قالب شخصیتی فعلی خریدار شما غیر منعطف و محکم باشد، ممکن است بخواهید برای بهبود در ترغیب آن‌ها با توجه به پویایی، از این چند تاکتیک ارزشمند پیروی کنید :

۱) استفاده از تعاملات مشتریان: ما می‌دانیم که با ذیق وقت مواجه هستید و واقعاً زمان لجستیک برای انجام مصاحبه‌های کامل مشتری را ندارید. اما این بدان معنا نیست که شما بتوانید کار بیشتری از آنچه قادر به انجام آن هستید را انجام دهید. پیدا کردن راه‌های ارتباط با آن‌ها کمک خواهد کرد که دیدگاه‌های خود را به دست آورید و نگرانی‌های خود را در مورد رفتارهای خود به دست آورید، مثل افرادی که نمی‌توانید در کنار شما پشت میز بنشینند. در اینجا چند روش برای استخدام وجود دارد: 

  • راهنمای خرید خریداران نهایی اتوماتیک برای سال ۲۰۲۰ و سال‌های پس‌ازآن
  • انتخاب یا ارتقاء راه‌حل مناسب برای بازاریابی برای حصول قدرت لازم برای رشد داستان شما.

گام بردارید و در جلسات مشتری با تیم فروش خود شرکت کنید و نسبت به لحظاتی که توجه مشتری شما را به خود جلب می‌کنند، هوشیار باشید و مراقب باشید.

به تماس‌های منظم مشتری با تیم خدمات مشتری گوش دهید. یادداشت‌ها و سؤالات ارزیابی شده که توسط خریداران ارائه شده است که در حال حاضر در مرحله تحقیق قرار دارند را بررسی کنید.

این تلاش‌ها ممکن است به نظر ساده و واضح باشد، اما اکثر شرکت‌ها این کار را انجام نمی‌دهند. بینش‌هایی که از این تعاملات به دست می‌آورید، تنها به شما کمک می‌کند تا به درستی از شخصیت خریدار آگاه شوید.

۲) توجه به نشانه‌های دیجیتال یکی دیگر از روش‌های عالی برای ارزیابی ترجیحات خریداران شما است که از این طریق با داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پلت فرم اتوماسیون بازاریابی خود آشنا می‌شوید. در اینجا بعضی از پرسش‌های اولیه‌ای که نیاز دارید در هنگام ارزیابی این اطلاعات از خود بپرسید را ذکر می‌کنیم.

 

  1.  افراد چه نوع از مطالب محتوا شخصی  را از وب‌سایت شما دانلود می‌کنند؟
  2.  از مقالات موجود در وبلاگ که در حال حاضر استفاده می‌کنند چه نتیجه‌ای می‌توانید بگیرید؟
  3. واکنش آن‌ها نسبت به سؤالاتی که در صفحات فرود آورده‌اید، چیست؟

ممکن است شما یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی نداشته باشید، اما این دیدگاه همچنان به شما کمک می‌کند حتی هنگامی‌که شما در حال درک خواسته‌های مشتری نهایی خود از طریق تعامل با وب‌سایت هستید، این دیدگاه به شما کمک خوبی می‌کند.

۳) استفاده از مدل‌های توجیهی شما، طراحی مدل‌های مربوط به بازاریابی، می‌تواند برای فروشندگان غیر تحلیلی یک معضل اساسی به حساب بیاید. این دقیقاً همان دلیلی است که چرا HubSpot و دیگر سیستم‌های اتوماسیون بازاریابی، ارائه گزارش به داشبورد را برای خود ساخته‌اند که این روند فوق‌العاده آسان است. در اینجا به ذکر مواردی می‌پردازیم که آن‌ها توصیه می‌کنند باید ارزیابی شوند.

راه‌هایی که خریداران شما را پیدا کرده‌اند چقدر با هم متفاوت است؟منابع خاص، روزها یا ساعات ؟

آیا برخی از افراد تعاملات رفتاری متفاوت نسبت به دیگران دارند؟ زمان اولین بار در ملاقات‌ها در مقایسه با اولین تاریخ مکالمات؟

آیا هیچ تفاوتی در صفحات سایت شما در مسیر مکالمات برای یک شخص با دیگران وجود دارد؟

بهترین قسمت در مورد بازاریابی دیجیتال این است که بازاریابی دیجیتال بسیار منعطف، قابل انطباق بر اساس اصلاحات، یادگیری و بهبود مستمر است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که شخصی شبیه خریداران خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و هایلایت کنید.