بررسی کد تایپوگرافی و رنگ در بازاریابی – سپیدتک

  • ۰

بررسی کد تایپوگرافی و رنگ در بازاریابی – سپیدتک

رنگ ها و تایپوگرافی ای که انتخاب می کنید می تواند ابتکارات بازاریابی شما را بسازد یا آن ها را شکست دهد. بر اساس اینفوگرافیک تولیدشده تیم MDG بین ۶۲ تا ۹۰ درصد از ارزیابی اولیه یک محصول تنها بر اساس رنگ است.

رنگ مناسب می تواند خوانایی را به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد زیرا خواندن پیام ها را آسان تر می کند و جذابیت بصری ایجاد می کند.
میکل آنژ گفته است: “یک فرد با مغزش نقاشی می کند نه با دست هایش.” و در حالی که بسیاری از بازاریابان می خواهند همانند میکل آنژ و به همان اندازه خلاق باشند، اما واقعیت این است که رنگ نقش تعیین کننده ای روی چگونگی دید مشتری نسبت به پیام دریافتی دارد. رنگ یکی از اولین چیزهایی است که مغز ما از یک نام تجاری درک می کند، بنابراین غالبا اولین چیزی است که ما را درگیر می کند.

رنگ یک عامل مهم در به رسمیت شناختن نام تجاری است. مشتریان می گویند که ترجیح می دهند محصولات و علامت های تجاری که با رسالت هایی که دنبال می کنند مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، در ایالات متحده سبز به طور کلی با مفهوم محیط زیست همراه است.
با توجه به MDG، یکی از اشتباهات بزرگی که اکثر بازاریاب ها می کنند این است که تاثیر تایپوگرافی را روی بازاریابی خود بررسی نمی کنند. تیم بزرگ MDG می گوید: “این یک اشتباه بزرگ است، چون خوب یا بد – تایپوگرافی می تواند تاثیر مهمی داشته باشد.”

مطالعه ای در دانشگاه MIT نشان می دهد که یک تایپوگرافی خوب باعث می شود که خوانندگان بیشتر درگیر شوند. زیرا افراد متن را راحت تر می خوانند و در هنگام خواندن کنترل بیشتری دارند. آیا می دانستید که  یک تایپوگرافی خوب حتی حال خواننده ها را خوب می کند؟
اما تایپو گرافی واقعا به چه معناست؟ خب، ممکن است شامل متنی با فاصله مناسب بین کلمات، کاراکترها و خطوط باشد. علاوه بر این، یک متن خوب باید با فونتب به اندازه کافی بزرگ در یک بک گراند ساده نوشته شود.

در نهایت، هیچ رنگ یا فونت منحصر به فردی وجود ندارد که توصیه شود همه ی نام های تجاری از آن استفاده کنند یا از آن اجتناب کنند. با این حال، تحقیقات مناسب در مورد مخاطبان شما و یافتن بهترین رنگ و تایپوگرافی در جهت دادن یک دید متحد و منحصر به فرد از بیزینس شما و انتقال پیامی که در نظر دارید، توصیه می شود.

تاثیر رنگ و تایپوگرافی در بازاریابی

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینفوگرافیک کامل MDG را در زیر قرار دادیم.

منبع:

 Antony Maina 2018:Cracking the Color and Typography Code for Marketing : smallbiztrends.com at June 2018


پاسخ