۵ استراتژی بازاریابی خدمات حرفه ای برای جذب و تبدیل بیشتر – سپیدتک

  • ۰
بازاریابی درون گرا

۵ استراتژی بازاریابی خدمات حرفه ای برای جذب و تبدیل بیشتر – سپیدتک

۵ استراتژی بازاریابی خدمات حرفه ای برای جذب و تبدیل بیشتر

استراتژی‌های بازاریابی را می‌شناسید؟ با مفاهیم بازاریابی درون گرا و برون گرا و مزایا و معایب آن‌ها آشنا هستید؟ برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم، با یادداشت ما همراه باشید.

در حالی‌که در ۵ سال گذشته ۲۳ درصد از مشاغل در بخش تولید از بین رفته‌اند، مشاغل خدمات حرفه ای ۳۵ درصد افزایش یافته اند.

صنایع خدمات حرفه‌ای از جمله حسابداری، مشاوره و سایر صنایع خدماتی به طور سنتی به شدت به تاکتیک های بازاریابی برونگرا متکی هستند، الان زمان ایجاد یک تغییر است.

چرا؟ برای اینکه ایجاد محتوایی که مردم خواهانش باشند، بهترین انتخاب برای بازاریابی کسب و کار در زمینه خدمات حرفه ای است و با هزینه و سرمایه گذاری بسیار کمتر از تبلیغات چاپی در مجلات و مرسول‌های مستقیم کار می‌کند.

در واقع، به طور متوسط هزینه‌های بازاریابی درون گرا، ۶۲ درصد کمتر از بازاریابی برون گرا است. در حال حاضر، توجه‌تان را بر نگاهی به مبانی بازاریابی درون گرا و اینکه چگونه خدمات حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند، جلب می‌کنیم.

بازاریابی درون گرا : جذب و تبدیل

بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای و یا ربایشی، بر اساس یک فرض ساده که جذب خریداران ایده آل به سمت نام تجاری شماست، ساخته شده است. پایه و اساس این جاذبه ساخت محتوای متناسب و جالب در فرمت‌های مختلف و توزیع این محتوا در جایی ست که بیشترین احتمال حضور خریدار در آن است. این محتوا، می‌تواند آموزشی یا به صورت اطلاع رسانی باشد. این محتوا، در مورد نام تجاری شما نیست بلکه در مورد حل مشکل خریدار شما بیان می‌شود.

برخلاف بازاریابی برون گرا، بازاریابی درون‌گرا به شما اجازه می‌دهد که گروه‌های مناسب خود را هدف قرار دهید. بازاریابی برون‌گرا درست مانند انداختن توری بزرگ با امید گرفتن چیزی است. ممکن است چیزی که گرفته می شود ماهی مناسب شما نباشد.

بازاریابی درون گرا بازی را تغییر داده و با نحوه خرید خریداران منطبق شده است.

نام تجاری خود را به عنوان یک قهرمان به دیگران بشناسانید

محتوایی را که تولید می‌کنید، در مورد موضوعات و سوالاتی که به خریداران شما مربوط می‌شود به عنوان یک پیش نمایشی از تخصص خود در نظر بگیرید. اگر چنان‌که بیشتر محتواهایی که ایجاد می‌کنید ریشه در نقاط  درد خریداران شما داشته باشد، احتمالش بیشتر است که آن را پیدا کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها در جستجوی سوالاتی هستند که شما به آنها پاسخ می‌دهید. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها، آن را در رسانه های اجتماعی از شیوه‌ی ارتباطی که به آن احترام می‌گذارند، دیده اند.

خودتان را جای کسی بگذارید که به خدمات پیشنهادی شما، نیاز دارد. این به شما ایده های بسیاری برای تولید محتوا خواهد داد. درباره گفتگوهایی که با مشتریان فعلی خود دارید فکر کنید. ببینید چه چیزی در صنعت شما به اصطلاح برو دارد. هنگامی که مقررات و قاعده‌های جدیدی به وجود می‌آیند، شما باید محتوای جدیدی برای آموزش و قدرت دادن به خریدارها ایجاد کنید. آگاه‌تر شدن خربدار و اینکه این اطلاعات و آگاهی را از مطالب و محتوای شما به دست آورده باشد، احتمال اینکه زمانی که قصد خرید را داشت به شما زنگ بزند، افزایش می‌دهد.

صفحات هدف: ماشین‌های تبدیل

صفحات هدف یا Landing pages، یک دارایی حیاتی در بازاریابی درون گرا هستند. آن‌ها برای تبدیل طراحی شده اند. شما به یک استراتژی نیاز دارید. این استراتژی به دو عامل اصلی بستگی دارد:

  • پیشنهاد چیست؟: یک بیانیه، یک چک لیست یا برنامه ریز، یک پیشنهاد برای مشاوره
  • کاربران از کجا می‌آیند؟: رسانه‌های اجتماعی، صفحه اصلی شما، تبلیغات کلیکی

با پاسخ گویی به این سوالات، شما باید صفحاتی را ایجاد کنید که بر تبدیل متمرکز هستند. هر گرافیک، کلمه و طرح کلی باید به سمت تبدیل هدایت شود.  این نکات مهم را به یاد داشته باشید.

در مورد پیشنهادی که داده می شود، موارد زیر را روشن کنید

  • مشتری با پذیرفتن این پیشنهاد، چه مزیتی عایدش می شود.
  • مفاد و اطلاعات مربوط به نام تجاری خودتان را اضافه کنید. (مخصوصا اگر شخصی که در صفحه قرار دارد آگاهی کمتری نسبت به نام تجاری شما داشته باشد)
  • یک احساس اضطراب ایجاد کنید.
  • فرم را ساده نگه دارید (در این مرحله، فقط نام و ایمیل را بپرسید؛ اینجا جایی است که بسیاری از برندها روی تبدیلات شکست می‌خورند. درخواست اطلاعات بیش از حد، باعث خواهد شد هیچ کلیکی به شما نرسد)
  • از فضای سفید، زیاد استفاده کنید.
  • در صورت لزوم، اثبات اجتماعی خود را نشان دهید. (توصیفات، نمرات، بررسی‌ها)

با استفاده از بهترین شیوه‌ها در طراحی و محتوا، نه تنها افزایش در مشتری‌های راغب بلکه افزایش کیفیت را هم خواهید دید.

سئوی صحیح انجام دهید

SEO، بخش مهمی از بازاریابی ورودی است. اما برای گوگل ننویسید. اول برای انسان سپس برای گوگل بنویسید. گوگل روش‌های جالبی برای رتبه بندی سایت‌ها دارد.

بله، همان‌طور که می‌دانید محتوا باید شامل کلمات کلیدی باشد، اما باید این کار را به صورت طبیعی انجام داد. گوگل در مورد تلاش برای پیدا کردن پاسخ به پرسش جستجوگر، بسیار مراقب است. اگر افراد بر روی لیست شما کلیک کرده و وقت کمی در سایت شما صرف کنند، گوگل به شما پاداش خواهد داد. هم‌چنین، گوگل محتوای جدید را دوست دارد، به همین دلیل است که شما باید به وبلاگ‌نویسی منظم، همراه با انجام SEO، ادامه دهید تا تعداد صفحاتی را که گوگل نشان می‌دهد، گسترش دهید.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

رسانه‌های اجتماعی، باید یکی از مهمترین کانال‌های توزیع شما باشند. شما می‌خواهید در آن محتوای اصیل و بکر تولیدی خودتان و هم‌چنین محتوای شخص ثالثی مثل رهبران تفکر و کارشناسان صنعت را ارسال کنید. بسترهای خود را با دقت ویژه و بر اساس اینکه مخاطبان شما کجا هستند، انتخاب کنید. هر بستر، دارای مزایا و معایب خاص خود است. مهم‌ترین چیز در حضور در رسانه های اجتماعی، استمرار است.

مشتری‌های راغب خود را پرورش دهید

یکی دیگر از جنبه های مهم بازاریابی درون گرا، پرورش است. با داشتن یک آدرس ایمیل چشم انداز، شما یک کانال برای برقراری ارتباط با آنها دارید. یک کمپین ایمیل، پرورش دهنده مسیر خاصی را بسته به آنچه کاربر انجام می‌دهد، پیش می‌گیرد.

برای مثال، اگر فردی یک کتاب را از یک صفحه هدف دریافت کند، لازم است که یک ایمیل پیگیری با لینک پی دی اف کتاب برای او بفرستید. در این نقطه، مشتری راغب جدید است و آماه خرید نیست. شما بابد او را بدون هیچ فشاری، راضی نگه دارید.

پس از این این ایمیل پیگیری، می‌توانید یک ایمیل ثانویه که محتوای بیشتری بر اساس موضوع eBook و یا چیز خاصی در مورد صنعت آن‌ها پیشنهاد می‌کند، ارسال کنید. اگر کاربر این ایمیل را باز کند، می‌توانید نتیجه بگیرید که او شروع به ارتباط با نام تجاری شما کرده است.

منبع: Michael Brenner 2018: ۵ Professional Services Marketing Strategies To Attract and Convert More Leads in marketinginsidergroup.com at  Jun 12, 2018


پاسخ