ایمیل مارکتینگ- ۱ – سپیدتک

  • ۰
بازار یابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ- ۱ – سپیدتک

ایمیل مارکتینگ

جفری جیمز، مشاور بازاریابی و کارشناس امور کسب‌وکار در آخرین مقاله‌ی خود، فهرست مهم‌ترین قواعد ایمیل مارکتینگ مؤثر را شرح داده ست:

۱- لیست مخاطبین را تا حد ممکن اصلاح کنید

مهم نیست چه تعداد ایمیل در فهرست شما جای داشته باشد؛

بلکه آنچه در بازاریابی اهمیت دارد این است که چند درصد از مشتریان بالقوه به ایمیل‌های شما پاسخ می‌دهند.

بهتر است تمام مخاطبانی را که احتمالاً اصلاً ایمیل شما را باز نمی‌کنند، از لیست خود حذف کنید و این امکان را برای آن‌ها فراهم کنید که اشتراک خود را از سلسله‌ی آگهی‌های شما لغو کنند.

۲- ایمیل‌ها را در ساعات کاری ارسال نکنید

مطالعات متعددی نشان داده‌اند ایمیل‌هایی که برای بازاریابی ارسال می‌شوند،

اگر در ساعات کاری که سایر ایمیل‌های تجاری و حرفه‌ای ردوبدل می‌شوند ارسال نشوند، بهتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

بازار یابی ایمیلی

بازار یابی ایمیلی

۳- عنوان کوتاه و مرتبطی برای ایمیل خود انتخاب کنید

مطالعات بازاریابی می‌گویند ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها  از ۲ تا ۳ کلمه تشکیل شده، نسبت به ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها یک جمله‌ی کامل و طولانی است، بیشتر باز می‌شوند و مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

به‌علاوه تیزر مطلب (به شماره‌ی ۵ رجوع کنید) باید جمله‌ای باشد که عنوان ایمیل شما را تکمیل کند و موضوع کار شما را به‌صورت موجز و مؤثر شرح دهد.

۴- از نام کوچک مخاطب استفاده کنید

به‌استثنای زمانی که فرهنگی رسمی را تبلیغ می‌کنید و فرمالیته‌ی اداری برای آن ارزش محسوب می‌شود،

بهتر است ایمیل خود را با نام کوچک مشتری شروع کنید و پس‌ از آن یک کاما بگذارید.

از به کار بردن القابی مثل جناب، سرکار و عزیز اجتناب کنید.

ایمیل خود را طوری شروع کنید که گویی برای همکار خود نامه می‌نویسید و از تشریفات مصنوعی خودداری کنید.


پاسخ