انواع رقابت در کسب و کار – سپیدتک

  • ۰
کسب و کار

انواع رقابت در کسب و کار – سپیدتک

دسته بندی : گزارش

انواع رقابت در کسب و کار

کسب و کار ها همیشه حالت رقابتی داشته اند و برای این رقابت راه های زیادی وجود دارد. اما این رقابت ها چگونه است؟ انواع آن چیست و چه راه هایی برای آن وجود دارد؟


کسب و کار

کسب و کار ها همیشه حالت رقابتی داشته اند و رقابت کسب و کار ها با همدیگر، یکی از انتظاراتی است که بازار آزاد از این کسب و کار ها دارد. اما این رقابت ها چگونه است و چه راه هایی برای آن وجود دارد؟

بسیاری از راه های کاملا واضح و آشکار برای رقابت در کسب و کار وجود دارد که ما چند نمونه از آن را در این مقاله ذکر کرده ایم:

  • کیفیت

رقابت در کیفیت، یکی از رقابت های کاملا واضح و آشکار است . به طوری که شما اگر نسبت به رقیب خود محصولات و خدمات بهتری ارائه دهید، خواهید توانست سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید.

در مورد رقابت در کیفیت یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که اگر شما می‌خواهید در کیفیت با رقیب خود، رقابت کنید؛ باید همیشه از آن‌ها یک قدم جلوتر باشید.

  • قیمت

رقابت در قیمت، همیشه در همه صنایع وجود داشته است و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین انواع رقابت نامید. به این معنی، که یک شرکت فکر می‌کند می‌تواند محصولات یا خدماتی را ارائه کند که رقیب او با همان کیفیت اما در قیمت بالاتری عرضه می‌کند.

البته این شکل از رقابت با ریسک‌های زیادی همراه است. چون ممکن است رقیب نیز دست به همین کار بزند. به همین دلیل رقابت در قیمت، اغلب با شکست مواجه می‌شود. بنابراین برای رقابت در قیمت، باید همیشه اطمینان داشته باشید که قیمت شما پایین‌ترین است.

  • رقابت در نام تجاری

معمولا رقابت در نام تجاری و برند، در شرکت‌های بزرگ بیشتر دیده می‌شود. شرکت‌های تجاری، تلاش می‌کنند تا نام تجاری خود را در ذهن مشتری ثبت کنند. در این نوع رقابت، حتی اگر شما قیمت خیلی پایین و کیفیت بالایی نیز نداشته باشید؛ ممکن است پیروز شوید.

این نوع رقابت، بسیار هزینه بر است و به ندرت ممکن است از آن نتیجه بگیرید و گاه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

  • خدمات

رقابت در خدمات، یعنی شما روی ارائه خدمات و برخورد با مشتری کار کنید. بسیاری از مردم، فقط به خاطر رفتارخوب یک شرکت دوست دارند با او کار کنند.

تعداد شرکت‌هایی که در خدمات رقابت می‌کنند، در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است. آن‌ها بیشتر روی ارائه خدمات خوب و هم‌چنین لذت بردن از کسب و کار خود، متمرکز شده اند.


پاسخ