یک محتوای موثر چه ویژگی هایی دارد؟ – سپیدتک

  • ۰
تولید محتوا

یک محتوای موثر چه ویژگی هایی دارد؟ – سپیدتک

۹ عنصر تشکیل دهنده یک محتوای موثر

نوشتن و ایجاد یک محتوای موثر ، یک انتخاب است.

انتخاب با شماست که، برای تولید یک محتوای خوب، زمان و کار مورد نیاز آن را هزینه کنید و یک برند موفق باشید یا

می توانید کار را بر خودتان آسان بگیرید و با تولید محتوا ی ضعیف کارتان را پیش ببرید،

مسیری که در نهایت شما را به جایی نخواهد رساند و تنها به اتلاف وقت، انرژی و منابع شما منجر خواهد شد.

مسیری که برای تولید محتوا وجود دارد، روشن است:

برای افزایش رتبه بندی سئو، برای افزایش ترافیک سایت  و برای اینکه گوی سبقت را از بقیه ببرید، ناگزیر هستید که محتوایی عالی برای وبلاگ یا وبسایت خود داشته باشد.

بیایید مروری داشته باشم بر چیزهایی که محتوایی عالی می سازند.

محتوایی اُرجینال (یا همون ناب خودمون) ایجاد کنید.

وقتی محتوایی ارجینال تهیه می کنید، بازدید کننده ها و گوگل مدت طولانی تر و ماندگاری به مطلب شما سر خواهند شد.

کپی کردن مطالب دیگران، منجر به مجازات Goole می شود که می تواند رتبه شما را پایین بکشد.

این دو قاعده را در زندگی به یاد داشته باشید:

  1. شما چیزی را می گیرید که بهایش را پرداخت کرده باشید.
  2. اگر چیزی برای گفتن نداشته باشید، در این صورت آن را بیان نکنید.

این دو نکته ی ساده شما را در مسیر ایجاد محتوای با کیفیت قرار می دهد، محتوایی که برای سال های آینده نیز بازدهی خود را حفظ خواهد کرد.

(البته در سایر جنبه های زندگی تان نیز می توانند کمک کنند 🙂 )

با کسب و کارهای فین تک آشنا هستید؟

همیشه روی ایجاد سرفصل هایی قوی تمرکز کنید.

یک عنوان خوب و قابل توجه است که خوانندگان را به خواندن متن شما جذب می کند. آماری عالی از Copyblogger میگوید که:

۸۰% مردم تنها عنواین شما  را می خوانند و تنها ۲۰% از این افراد محتوای شما را خواهند خواند.

مطالبی عملی ایجاد کنید.

بهترین محتوا به کاربر می آموزد که چگونه اطلاعاتی را که به دست می آورد را اعمال کند.

محتوای خوب، با گفتن اینکه مخاطبان چه کارهایی باد انجام دهند آن ها را پایین نمی آوردف بلکه به آنها احترام می گذارد.

بیشتر مواقع، تنها نوشتن یک متن خوب در باره یک موضوع، باعث جرقه زدن ایده های بسیاری در ذهن خواننده ها میشود.

قادر به ارائه پاسخ باشید.

همانطور که مردم از گوگل انتظار دارند جواب سوال هایشان را بدهد، وبلاگ شما را برای یافتن پاسخ هایی می خوانند.

مردم نه تنها دنبال جواب هستند، بلکه دنبال جواب هایی سریع هستند، پس

محتوای خود را به گونه ای ایجاد کنید که دربردارنده ی پاسخ های مهم و آبداری باشد.

در ارائه منابع و گزارش هایتان دقیق باشید.

فکر کنید مقاله ای نوشته و آن را در وبسایت خود منتشر کرده اید. هزاران نفر آن را خوانده اند…

و معلوم می شود که بعضی از قسمت های آن نادرست هستند. به یاد داشته باشید، وبسایت شما انعکاسی از شرکت شماست.

مهم است که آماری که در مطالب میدهید، منبع معتبری داشته باشند.

در ارائه منابع و گزارش هایتان دقیق باشید و به ایجاد اعتماد در خوانندگان تان حساس باشید.

محتوایی تولید کنید که مخاطبتان را درگیر کند.

تنها راه درگیر کردن یک مخاطب، ایجاد محتوایی جذاب است. در این جا چند نکته برای کمک به نوشتن مطالب جذاب ارائه می شود:

مطمئن شوید با مخاطبانتان، با سوالاتی که در آن ها ایجاد شده خداحافظی می کنید. این به این معنی نیست که پست ناقص داشته باشید، بلکه

شامل سوالاتی است که برای خوانندگان در مورد چگونگی پیاده سازی دانشی که از شما گرفته اند، پیش آمده است.

یک مقدمه مهم و امیدوار کننده داشته باشید. اکثر مردم احتمالا در چند جمله اول تصمیم میگیرند ادامه مطلب را بخوانند یا نه.

مردم داستان دوست دارند. شما می توانید با یک داستان در مقدمه شروع کنید، یا

در صورت امکان یک پست داستان به وبسایت خود اضافه کنید.

نکته نهایی: اگر محتوای شما، کامنت های زیادی داشته باشد، موتورهای جست و جو متوجه آن خواهند شد که

پست شما مهم است و به طور مرتب به روز رسانی می شود. این از نظر جلب توجه موتورهای جست و جو عالی است.

با اضافه کردن تصویر و ویدئو، ارتباط بهتری برقرار سازید.

مردم به روش های متفاوتی یاد می گیرند. بعضی از مردم با دیدن یاد می گیرند بعضی با شنیدن
در مورد آنچه که نوشتید، تصویر نیز اضافه کنید.

محتوای کوتاه و نکته دار بنویسید.

یک نویسنده محتوای خوب باید بتواند خواب از سر خواننده بپراند. این کار چالش بر انگیز است و یادگیری آن زمان می برد.

برای یک وبسایت، هیچ چیز بهتر از یک پست کوتاه پر نکته نیست.

بنابراین بر تعداد کلمات تمرکز نکنید. یک پست طولانی تر به معنای یک پست بهتر نیست.

به طور مداوم وبسایت یا وبلاگتان را به روز کنید.

اداره یک وبسایت یا وبلاگ، یک تعهد است.

اگر در روزهایی که می توانید چند پست بنویسید و زمان هایی دیگر کار را تعطیل کنید. تعداد زیادی خواننده یا مشتری نخواهید داشت.

نه فقط این، موتورهای جستوجو نیز به سایت هایی که به طور مرتب به روز نمی شوند علاقه ندارند.

اگر وبسایت دارید، باید به طور منظم با محتوای عالی آن را به روز کنید. بهترین سایت های محتوا به طور مرتب به روز می شوند.

طبق نظریه Science of Social Timing infographic، سایتهایی که پست های بیشتری دارند، هجوم شگفت انگیزی از بازدیدکنندگان دارند:

تولید محتوا

تولید محتوا

چند نکته نهایی در مورد نوشتن محتوا:

از یک پست یا سایر سایتهای محتوا به راحتی استفاده نکنید.
هنگامی که پست خود را مرور می کنید از خودتان بپرسید:

  • آیا لغاتی وجود دارند، که بود و نبودشان فرقی نداشته باشد؟
  • ایا توانسته ام بهترین اطلاعات ممکن را به خوانند ها بدهم؟
  • آیا مطلبم کامل است؟

ما می توانیم برای سفارش و تولید یک محتوای موثر و پر بازده، با شما همراه باشیم تا بتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید.


پاسخ