عادات خوب در کسب و کار چیست؟ – سپیدتک

  • ۰
کسب و کار

عادات خوب در کسب و کار چیست؟ – سپیدتک

دسته بندی : گزارش

اگر بخواهید کسب و کار موفق و پایداری را اجرا کنید، شما نیاز به ایجاد عادت های منظمی دارید که عملکرد و رشد شما را پشتیبانی می کند. اما هم چنین نیاز دارید تا هر عادتی را که به کسب و کار شما خدمتی را نمی رساند، قطع کنید. برای جدا سازی بین عادت های خوب در کسب و کارها از عادت های بد، دراین جا لیستی از نکات که متخصصان در نظر گرفته اند، بیان شده است.

عادت های خوب کسب و کار

به طرح کسب و کار خود، منظم رجوع کنید

احتمالا تا حالا شنیده اید که اهمیت دارد یک طرح کسب و کار ایجاد کنید. اما زمانی که آن را ایجاد کردید، نباید آن را بر زمین بگذارید و فراموش کنید.

کیم لی فام، موسس برند معروف لباس مورنینگ لاوندر، در مصاحبه ای ایمیلی با سایت Small Business Trend بیان می کند: << داشتن طرح خالص کسب و کار، کلید شروع کسب و کارمان است. در طرح کسب و کار ما، پیام کلیدی مردم شناسی و برند خود را مشخص کردیم. با استفاده از این موضوع به عنوان مبنای کار، تصمیمات مربوط به کسب و کار خود را که در راستای با برند و طرح کسب و کار هست، می گیریم. این موضوع، به ما کمک می کند تا روی اهداف خود تمرکز کنیم.

تعیین معیار برای موفقیت

اگر می خواهید به رشد کردن و رونق خود ادامه دهید، به طور مداوم نیاز دارید تا اهداف و استراتژی هایی برای حرکت رو به جلو، داشته باشید. حوزه های کلیدی را که میتوانید بهبود بیابید، مشخص کنید، سپس دستاورد ها و مهلت های پایانی مشخصی برای ماندن در مسیر خود، مشخص کنید.

ردیابی کارایی

در واقع، شما نیازمند به داشتن سیستمی هستید که اهداف و کارایی شما، ردیابی اموری مانند ترافیک وب سایت، فروش، مشترکین و البته مسایل مالی را دنبال کند.

سنتیل کوماران، مدیدر اجرایی Invesis Technologies می نویسد:<< برای ارزیابی کارایی کسب و کار خود، بسیاری سوال حیاتی وجود دارد که باید جواب داده شوند.

  • آیا کسب و کار، روند آرامی دارد؟
  • آیا کسب و کار موفقی است یا شکست خورده؟
  • کدام قسمت از کسب و کار به عنوان تنگنا رفتار می کنند و کدام یک به عنوان محرکان رشد؟

جواب به همه‌ی این سوالات، به ارزیابی ردیابی منظم امور مالی کسب وکار شما بستگی دارد. بدون سود کافی، گردش نقدی منظم و مقدار فروش قوی، هیچ کسب و کاری نمی تواند موفق شود. به همین دلیل است که مالک کسب و کار یا مدیر ارشد، باید تقاضای گزارش های منظمی از حسابداران سازمانی در همه‌ی حوزه ها، داشته باشد.

انطباق با تغییرات رفتار مشتریان

اگر می خواهید سالیان سال در کسب و کار خود بمانید، شما باید با تغییرات مشتریان، انطباق بیابید تا مشتریان را با خود درگیر کنید. پس مهم است تا مراقب استراتژی های ارتباطی باشید و روی این مطابقت ها، چابک باشید.

لی فام، می گوید: << کسب و کار های خرد فروشی، به طور مداوم تکامل پیدا می کند و اهمیت دارد که با تغییرات صنعت، شما هم به کار خود ادامه دهید. اما اهمیت دارد که با نیاز های مشتریان و درک رفتار آنها، هم به کار خود ادامه دهید. داشتن محصول  جذاب، عالی است ولی شما نیاز دارید تا بدانید که چگونه مشتریان را با خود، درگیر کنید.>>

انطباق با تمایلات و نوآوری های جدید

در بین تمام نکات بیان شده، ممکن است متوجه ادغام فناوری های جدید (از ابزار های سخت افزاری تا بستر راسنه های اجتماعی، شوید که می تواند به کسب و کار شما کمک کند. اگر مراقب چنین ابزارهایی باشید و بتوانید سریع با آنها انطباق پیدا کنید، می توانید از این فرصت ها سود ببرید حتی قبل از این که رقبای شما شانس توجه به آن را داشته باشند.

هدایت

وقتی می خواهید تا تیمی از افراد را هدایت کنید، ممکن است به مدیریت خرد وسوسه شوید. اما بهترین راه برای تضمین کردن اینکه مردم بر اساس استاندارد های شما، عمل کنند، این است که به جای گفتن عملکرد به آنها، برای آنها نمایش بگذارید. رفتار های کاری را ایجاد کنید و به آنها پایبندی کنید تا تیم شما به وضوح ببینند که از آنها چه انتظاری دارید.

عادت های بد در کسب و کار

تلاش کنید تا همه‌ی کارها را خود، انجام دهید.

 برای صاحبان کسب و کار رایج است تا تلاش کنند هر کاری را خود انجام دهند. اما افرادی در بیرون از کسب و کارتان وجود دارد که اگر به آنها اطمینان کنید، می توانند به کمک شما بیایند و همراه شما کار کنند.

لی فام اضافه می کند:<< به نظرم ساده می آید که سعی کنید هر کاری را خودتان انجام دهید. درست است. ممکن است شما کسب و کار خود را بهترین بدانید اما لزوما بدین معنا نیست که در انجام آنچه که نیاز هست انجام دهید، بهترین هستید. اگر می خواهید رشدی در کسب و کار خود ببینید، نیاز هست تا تیمی یکپارچه بسازید که تنوعی از خدمت ها را می توانید به رشد کلی شرکت خود بدهید.>>

ترکیب منابع کسب و کار و منابع فردی

امروزه، نسبت به گذسته بسیار محتمل است که شروع کسب و کار در خانه یا محل کار و به وسیله ی لپ تاپ و گوشی هوشمند باشد. به هر حال، نکات تیره بین کسب و کار و اشخاص، می تواند باعث ایجاد حیله و نیرنگ شود. برای مثال، کار کردن از خانه بدون داشتن فضای اداری، می تواند به ساعات کاری نامنظم هدایت شود. و استفاده از خط تلفن شخصی بدون داشتن خط تجاری یا داشتن app، می تواند به تعاملات غیر حرفه ای با شرکا یا کارمندان، هدایت شود. پس مطمئن شوید که کسب و کار خود را جدی گرفته اید و در صورت لزوم، روی ابزار های اختصاصی سرمایه گذاری کنید.

رشد بدون داشتن طرح

مطالعه اخیر توسط موسسه و مجله ی کافمن نشان می دهد که رشد سریع برای هر کسب و کاری ضروری نیست. مجله دریافته است که دو سوم شرکت ها در لیست شرکت های با رشد سریع سالیانه ی مجله، از کسب و کار خود رفته اند یا سایز خود را کوچک کرده اند یا در ۵ تا ۸ سال گذشته به فروش رفته اند. پس اهمیت دارد که شما طرحی واقعی برای چگونگی و زمان رشد کسب و کار خود، داشته باشید تا این که فقط به هر فرصت یا فردی که به سمت شما می آید، بله بگویید.

باقی ماندن روی طرح مبهم خود

به هر حال نیازی نیست روی طرحی سفت و سخت بمانید که قادر نیستید با فرصت های جدید و مورد نظز تطبیق پیدا کنید. طرح خود را منظم و حداقل سالی یکبار ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که هنوز می توانید خودتان را در مسیر خود ببینید یا در هر زمان می توانید تطبیق بیابید.

در انتظار کمال بودن

کمال گرایی، مشکل اصلی بسیاری از کارآفرینان است. انجام دادن درست امور عالی ست اما این درست نیست که پیشرفت در کار خود را فقط به خاطر ترس از اموری که کامل نیستند، به عقب برگردانیم. به جای آن می توانید، استاندارد های و موعد های واقع بینانه ای را تنظیم کنید.

خروج از کار با دیدن اولین نشانه ی شکست

شکست بخشی طبیعی از اجرای کسب وکار است. قصد دارید در پروژه ای خاص یا در تمام کسب و کار خود شکست بخورید. اما این بدین معنا نیست که شما دوباره تلاش نکنید.

لی فام می‌گوید:<<بسیاری از ایده های کسب و کاری شکست می خورند و این طبیعی است. درک و فهمیدن این که چرا این کسب و کارها شکست خوردند و چگونه شکست خوردند، بسیار مهم است و در سرمایه گذاری کسب و کار بعدی شما، موفقیت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.>>

 

منبع : smallbiztrends


پاسخ