نکات کلیدی در ایمیل مارکتینگ – سپیدتک

  • ۰
ایمیل مارکتینگ

نکات کلیدی در ایمیل مارکتینگ – سپیدتک

نکات کلیدی در ایمیل مارکتینگ

اکثر خریداران فروشگاه های خرده فروشی اینکه فروشنده به طور مداوم آن ها را زیر نظر دارد ، برایشان آزاردهنده است. حتی در بهترین حالت، مشتریان زمانی که می دانند فروشنده فقط سعی در فروش کالا دارد، حس خوبی ندارند. ایمیل مارکتینگ درشرکت های تجارت الکترونیک مشابه همین مقوله است. هنگامی که شما ایمیل‌های متمرکز زیادی را برای فروش محصولات خود ارسال می کنید، به فروشنده آزار دهنده تبدیل می شوید. ایمیل تنها راهی برای فروش محصول نیست بلکه روشی برای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان از طریق توجه به علایق آن هاست. اینگونه است که روابط بلندمدت و قابل اعتماد را ایجاد می کنید و مشتریان جدید به مشتریان تکراری تبدیل می شوند. در نتیجه آن ها شما را به عنوان یک همکار و نه کسی که تلاش می کند چیزی را بر آنها تحمیل کند، می بینند. در زیر تاکتیک های یک تجارت الکترونیک موفق آمده است:

  1. همه کانال های خرید، یکسان نیستند

    هر کسی می داند که فروش چند کاناله (فروش از طریق چند کانال ارتباطی) دسترسی مشتری شما را افزایش می دهد. هر کدام از کانال ها، از جمله فروشگاه تجارت الکترونیک و یا مرکز خرید، شما را در دسترس افرادی قرار می دهد که ممکن است اگر در آنجا حضور نداشتید، شما را پیدا نمی کردند. با این حال، کیفیت ارتباطات ایمیلی در هر کانال متفاوت است. این احتمال وجود دارد که کسی که وبسایت شما را از طریق یک جستجوی هدف مند پیدا کند، اشتیاق بیشتری به خرید مجدد نسبت به کسی به صورت تصادفی تبلیغات شما را در فیس بوک، اینستاگرام یا توئیتر دیده است، دارد. به یاد داشته باشید، ایمیل مارتینگ برای تجارت الکترونیک تنها برای تکرار خرید است.

    در مورد هر کانال ارتباطی سوالات زیر را از خود بپرسید:
    – مشتریان جدید هر کانال چه کسانی هستند؟
    – چه رفتاری انجام می دهند؟
    – میزان تعهد مشتریان چقدر است؟
    – تمایل به خرید چه چیزی دارند؟
    تمام اطلاعاتی را که بدست آورده اید را به یک پلت فرم تحلیلی مانند Amplitude وارد کنید. آن ها یک ویژگی تجزیه و تحلیل رفتار گروهی دارند که به شما این امکان را می دهد تا مشتریان را براساس رفتار شان تقسیم کنید. از آنجا، تصویری از انواع مشتریانی که از هر کانال جذب می کنید، بدست می آورید. سپس مشتریان را به گروه ها تقسیم کنید تا برای هر کدام ایمیل های مورد نظر و مرتبط را ارسال کنید. نتیجه این کار مدیریت تجربه مشتری و ارسال ایمیل های مناسب تر است.

  2. به آنچه که در ایمیل ها ارسال می کنید اهمیت دهید

    هنگامی که به تجارت الکترونیک وارد می شوید، شما چند ثانیه کوتاه برای جلب توجه مشتری در اختیار دارید. افراد از هر طرف با تبلیغات بسیاری مواجه می شوند. ایمیل ها کلید دستیابی به مشتریان هستند، اما صندوق های پستی اولین مکان مشاوره محصول است. با افزایش دسترسی به موبایل، حجم زیادی از ایمیل ها در موبایل چک می شوند و به محض آمدن ایمیل هر فرد سیگنال آن را دریافت می کند. در نتیجه شما با حجم زیادی از ایمیل های دریافتی مشتریان رقابت می کنید. تعجب برانگیز نیست که روز و زمان ارسال هر ایمیل، نرخ باز شدن آن را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف از ایمیل هایتان باید برای به حداکثر رساندن نرخ باز شدن، خوانده شدن و سپس کلیک کردن برای دسترسی به وب سایت باشد.تحقیقات بسیاری برای یافتن بهترین زمان و روز برای ارسال ایمیل انجام شده است. نتایج تحقیقات به شرح زیر است:

    – بهترین روز برای ارسال ایمیل روز سه شنبه است. پنجشنبه و چهارشنبه روزهای مناسب بعدی هستند،
    در صورتی که بخواهید حد اقل دو ایمیل در هفته ارسال نمایید.
    – بهترین زمان برای ارسال ایمیل در ساعت ۱۰ صبح است. به عنوان نکته، کمپین مارکتینگ ۸ شب تا
    نیمه شب را زمان مناسبی می داند که بسیار محتمل است که افراد قبل از رفتن به رختخواب ایمیل خود را چک کنند.
    – در حالی که زمان بندی مهم است، محتوای ایمیل شما و کیفیت لیست مشترک شما نیز همگی با هم
    مرتبط هستند.
    هنگامی که شما زمان ایمیل های خود را به درستی انتخاب می کنید، شما به مشتریان نشان می دهید
    که به آن ها احترام می گذارید. شما همچنین شانس این که مشتریان ایمیل خود را باز کنند، آن را به
    دقت بخوانند و برای خرید کلیک نمایند، افزایش می دهید.

  3. سازگار بودن اعتبار شما را می سازد.

    زمانی که توجه مشتری را جلب می کنید از آن نهایت استفاده را ببرید. مطمئنا شما نمی خواهید که آنها ایمیل خود را باز کرده و به دلیل اینکه محتوا مناسب نیست، از آن خارج شوند. کیفیت سازگار بودن بسیار مهم است. آنچه شما نیاز دارید یک نام تجاری استاندارد شناخته شده است، چیزی که شما را از رقبا جدا می کند. دو جزء اصلی استاندارد بودن نام تجاری محتوا و طراحی است.

    محتوا

    برای اینکه محتوای شما مناسب مشتری باشد، باید بدانید که چه چیزی مورد توجه آنها است. چک کنید تا ببینید کدام شرکت ها بیشترین نرخ باز شدن ایمیل ها و کلیک برای خرید را دارند.
    – وب سایت خود را تحلیل کنید تا ببینید که بازدید کنندگان مختلف از چه محتوایی بازدید می کنند.
    – صفحات محصول خود را بررسی کنید. چه محصولاتی محبوب ترین هستند؟ نظرات و تعداد دفعاتی که آن را چک کرده اند را بررسی کنید.
    درک عمیق خواسته ها و علایق مشتری، در انتخاب محتوای مناسب ایمیل ضرورت دارد. هر چه محتوا مناسب تر باشد، مشتریان گرایش بیشتری به چک کردن ایمیل شما  و توجه به محتوای آن دارند.

طراحی

اگر پیام و محتوای مناسبی را پیدا کنید ولی ایمیل شما جذاب نباشد، ممکن است مشتری در نگاه بعدی به آن توجه نکند.برای جذاب بودن ایمیل، از پلت فرم ساخت ایمیل با قابلیت های کشیدن و رها کردن استفاده کنید. کمپین مانیتور  با ایجاد  گزینه های کشیدن و رها کردن و یا استفاده از  قالب های از پیش ساخته شده مکان مناسبی برای طراحی ایمیل است.

مطلب مرتبط  و پیشنهادی: مهمترین قواعد ایمیل مارکتینگ


پاسخ