۶ روش قدرتمند برای به حداکثر رساندن ارزش زندگی مشتری (CLTV) – سپیدتک

  • ۰
ارزش زندگی مشتری

۶ روش قدرتمند برای به حداکثر رساندن ارزش زندگی مشتری (CLTV) – سپیدتک

ارزش زندگی مشتری یا Customer Lifetime Value یا CLTV ، یکی از مهمترین معیارهای کسب و کار برای تصمیم‌گیری‌های هوشمند است.

۶ روش قدرتمند برای به حداکثر رساندن ارزش زندگی مشتری (CLTV)

ارتباطات بهتر بر اساس شناساییِ خوب خریدارها و طبقه­ بندی مشتریان

شما در یک رابطه به چه صورت یک شخص را احساس می‌کنید؟ شما به آن‌ها گوش می‌دهید. همین مفهوم وقتی در بازاریابی مطرح می‌شود، “گوش دادن” معنای فعال‌تری به خود می‌گیرد. مشتریان خود از طریق کانال‌هایی مثل بازخورد، آنالیز مشتری و تحقیقات بازار بیشتر بشناسید.

بالا برید و فراتر از آن

پرورش دادن مشتریان موجود شاید ساده‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنید. شگفت انگیز است که رسیدن به مردم نه برای فروش بلکه برای برقراری ارتباط، می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. پیام شخصی بفرستید. یک هدیه مخصوص یا قرارداد ویژه بر اساس ترجیحات منحصر به فرد مشتری ارائه کنید. خلاق باشید.

برنامه‌های وفاداری

شرکت‌ها به صورت فزاینده‌ای از برنامه های وفاداری به‌عنوان یک ابزار موثر برای افزایش CLTV استفاده می‌کنند، این رویکرد مشتریان موجود را با دادن امتیاز به آن‌ها در رابطه تجاری طولانی‌تر نگه می‌دارد. هم چنین به شناسایی مشتریانی که معتبرترند کمک می‌کند.

فروش ارزش‌محوری با استفاده از فروش فوق‌العاده با محصول اضافه یا تخفیف بیشتر

هنگامی که به کافی‌شاپ مورد علاقه‌ی خود می‌روید تا قهوه صبح‌گاهی خود را بخورید، انتظار خواهید داشت که از شما بپرسند کنار آن چیزی میخورید یا نه ؟ این یکی از مناسبات شما و گارسون است. چیز خوبی هم هست.
خب، هنگامی که در یک فروش ارزشی به مشتری ما افزوده می‌شود، گزینه‌ها را ذکر کنید. مثلا جوراب با کفش، نوشیدنی با پنیر.

با وجود آنلاین خود مرتبط بمانید.

این یک روش موثر برای افزایش تعداد معاملات است. برای برندتان مهم است که چقدر در ذهن مشتری بماند تا دفعه‌‌ی بعدی خرید از شما مطرح شود. انتشار محتوا به صورت مداوم در وب‌سایت شما و فعال ماندن رسانه‌های اجتماعی به مشتریان شما اجازه می‌دهد که برند شما در زمان‌هایی که به شما نیاز دارند، به ذهنشان خطور کند.

سطح خود را از خدمات مشتری بالاتر ببرید.

یک نظرسنجی نشان داد که نیمی از مشتریان B2C و تقریبا دو سوم خریدارانِ B2B یک نام تجاری را به‌خاطرِ تجربه خدمات ضعیفِ مشتریان ترک کردند. هر فردی که با مشتریان شما تعامل دارد باید یک متخصص حرفه‌ای مشتری باشد. مطمئن شوید که مشتریان شما فرصت‌هایی برای ارائه‌ی بازخورد در مورد تجربه خود را داشته باشند، در این‌صورت شما نقاط بهبودیافته خود را تشخیص خواهید داد.
یک رویکر پیش گیرانه برای آموزش و هدایت تیم فروش خود داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که استاندارد های خدمات مشتریان بالاست. هم چنین این امکان را قرار دهید تا جایزه‌ای عالی برای پاداش مشتریان وفادار داشته باشند.

منبع:

 Michael Brenner.(2017). ۶ POWERFUL METHODS TO MAXIMIZE CUSTOMER LIFETIME VALUE: marketinginsidergroup.com at 

پاسخ