حقیقت درباره بازاریابی محتوا و آنچه برندها باید بدانند – سپیدتک

  • ۰
بازاریابی محتوا

حقیقت درباره بازاریابی محتوا و آنچه برندها باید بدانند – سپیدتک

حقیقت درباره بازاریابی محتوا و آنچه برندها باید بدانند

شاید شما هم بدانید، که ۱۷۳۲ یک سال فوق‌العاده برای محتوا بوده است. در دسامبر آن سال، بنجامین فرانکلین اولین نسخه از “آلمانک ریچارد بیچاره” را با هدف ترویج کسب و کار چاپ خود منتشر کرد. نشریه‌اش در مستعمرات آمریکا به پرفروش‌ترین تبدیل شد. زیرا که فرانکلین می‌دانست که چگونه می‌تواند برای مخاطبان خود ارزش هدیه دهد: با پیش‌بینی آب و هوایی و حتی پیش‌بینی مرگ ناشران رقیب.

شاید شما فکر کنید که ” خب! این که خیلی خوب و عالیست، اما بن فرانکلین اینستاگرام نداشت، یا ویدئو یا Linkedln.”

شما حق دارید. بازاریابی محتوا، آنگونه که امروز به نظر می‌رسد بسیار متفاوت از آنچه او استفاده کرد، است. لیست همواره در حال توسعه‌ی تاکتیک‌های جدید، روندها، داده‌ها و ابزار محتوایی قطعا رویکرد ما را تغییر داده است، و ممکن است به راحتی هدف اصلی محتوا تحت شعاع قرار گیرد. در این مطلب، ۷ نکته در مورد بازاریابی محتوا خواهم گفت که آرزو میکنم کاش همه برندها، بازاریاب‌ها و رهبران صنعتی آن‌ها را می‌دانستند:

  1. محتوا تلاش می‌کند.

    خبر خوب این است که همه نام‌های تجاری تولید محتوا انجام می‌دهند و خبر بد این‌که همه این کار را، خوب انجام نمی‌دهند. فقط اینکه همه جا وجود دارد دلیل نمی‌شود که آسان باشد. در حقیقت، تولید محتوای خوب می‌تواند بسیار پیچیده باشد.
    با گذشت زمان، لزوم وجود یک تیم خوب برای مسیر تولید محتوای جذاب و توزیع آن به افراد مناسب، واضح‌تر می‌شود و این چیزی نیست که به آن “آسان” بگوییم. اگر به دنبال نتیجه‌گیری سریع و انفجاری پیرامون نام تجاری خود هستید. بهتر است به جای این، به ابتکارات دیگری روی بیاورید.

  2. یک بار کافی نیست

    ثبات در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. ایجاد یک محتوای شگفت‌انگیز خوب است، اما اگر آن را متوقف کنید، موثر نخواهد بود. مخاطبان شما- مانند خیلی از ماها- بازه‌ی توجه کوتاهی دارند. آن‌ها برند شما یا یکی از مقالات خوبی را که نوشته‌اید به یاد نمی‌آورند، به‌خصوص اگر رقیب شما هر هفته یک مقاله‌عالی داشته باشد.
    این به آن معنا نیست که محتوای شما نمی‌تواند مجددا مورد رجوع قرار گیرد یا به این معنی نیست که تا آخر عمر هر روز مطلب جدیدی بنویسید. اما شما باید به‌طور پیوسته بینش مربوط و مناسب، جذاب و معتبری را ارائه دهید. یک قطعه محتوا هرگز نتوانسته است که یک نفر را به یک رهبر صنعتی واقعی و طولانی‌مدت تبدیل کند.

  3. رسانه‌های اجتماعی فوق‌العاده هستند، اما این تنها یک راه برای توزیع محتوا است.

    آن‌چه شما با محتوای خود انجام می‌دهید مهم است و توزیع آن نیز به اندازه‌ی اصل محتوا اهمیت دارد. هر روز برندهای بیشتری به این نتیجه می‌رسند که هر چقدر هم محتوایی عالی ایجاد کنند، اگر مخاطبانی که می‌خواهند آن محتوا را نبینند، ارزشی نخواهد داشت.
    من دیده‌ام که بسیاری از مردم توزیع بازاریابیِ محتوا را تنها حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود محدود می‌کنند. در حالی که رسانه های اجتماعی یک نقطه شروع محکم و یک تاکتیک ضروری هستند، این تنها یکی از معدود راه‌هایی از ده ها (اگر صدها نباشد!) برای توزیع محتوا است.

  4. هدف محتوا این نیست که محصولات و خدمات خود را به آن‌ها وصل کنید

    این یک مشکل برای برندها است، شما در این استراتژی بازاریابی سرمایه گذاری می کنید. تیم بازاریابی شما می خواهد تولید کند و فروش را فعال کند و شما شما می خواهید هر چه زودتر بازدهی آن را ببینید.
    تولید محتوا روش سریعی برای ترویج خود و محصولات یا خدمات شما نیست. بازاریابی محتوا یک استراتژی دراز مدت برای ساختن نام تجاری شما، غنی سازی زندگی افراد مخاطب شما و در نهایت کسب اعتماد آن‌ها است.

  5. وبلاگ شما نمی‌تواند آن را به تنهایی انجام دهد

    اگر شما محتوایی تولید میکنید، قطعا به یک وبلاگ نیاز دارید – اما نباید تلاش های محتواییِ خود را تنها به وبلاگ خود محدود کنید. مهم نیست که وبلاگ شما چقدر بزرگ است، اکثر افرادی که شما در حال تلاش برای رسیدن به آن‌ها هستید، احتمالا  محتوای شما را نخواهند دید، منتظر پین ها و سوزن ها برای مقاله بعدی خود باشید تا زندگی کنید.
    استراتژی شما باید جامع تر باشد و شما باید فعالانه درگیر مخاطبان خود باشید. ارسال پستی مهمان یکی از راه های موثر برای دستیابی به آن است و PR نیز کمک می کند.

  6. محتوای خوب فرصتهای PR ایجاد می‌کند- و بالعکس

    PR مخفف PUBLIC REALTION به معنای روابط عمومی است. تصور غلطیست اگر فکر کنید که اگر یکی از دو استراتژی بازایابی محتوا و یا روابط عمومی را انجام دهید دیگر به دیگری نیاز ندارید. حقیقت این است که این استراتژی‌ها مکمل یکدیگرند و در کنار هم خوب عمل می‌کنند: هر دو PR و بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کنند به مخاطبنان خود دسترسی پیدا کنید، نام تجاری خود را بسازید، آگاهی از نام تجاری‌تان را افزایش دهید، تولید و حتی فروش را افزایش دهید.
    تفاوتشان این است که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است و تاثیر روابط عمومی سریع‌تر است. این دوچرخه‌ی قدرتمند را ایجاد کنید: محتویات بیشتر فرصت های بیشتری برای روابط عمومی ارائه می دهد و روابط عمومی بیشتر نیاز به محتوا دارد تا افرادی را که به سایت شما روانه شده‌اند را مشغول کند.

  7. قبل از اینکه بتوانید راه بروید قطعا نخواهید توانست بدویید

    نمی‌توانم بگویم که این اشتباه را چند بار در برندهایی که تازه شروع به تولید محتوا کرده‌اند دیده‌ام. قبل از اینکه در وبلاگ پست بگذارند، و قبل از این‌که جایشان را در شبکه‌های اجتماعی باز کنند، پولشان را در ساخت ویدئو می‌ریزند.
    این در نهایت سبب می‍‎شود که برند به سمت چیزهایی که جدید است، سوق داده شود تا چیزی که واقعا برای استراتژی‌اش بهتر است، که این موضوع در نهایت باعث هدر رفتن سرمایه میود. ابتدا اصول اولیه را تمرین کنید.

منبع:

The Truth About Content Marketing and What Brands Need to Know at: www.forbes.com 

مطلب مرتبط:

درمورد بازاریابی محتواییِ موبایل بیشتر بدانیم


پاسخ