استراتژی‌های PR ( روابط عمومی ) برای شرکت‌های تک‌نفره – سپیدتک

  • ۰
روابط عمومی

استراتژی‌های PR ( روابط عمومی ) برای شرکت‌های تک‌نفره – سپیدتک

برچسب ها :

دسته بندی : مقاله و خبر

استراتژی‌های PR ( روابط عمومی ) برای شرکت‌های تک‌نفره

زمانی که کل کسب و کارتان فقط شما هستید، چگونه روابط عمومی را مدریت خواهید کرد؟ آیا کسی را استخدام نمی‌کنید؟ خودتان آن را انجام می‌دهید و به عنوان یک سخنران، مربی یا نویسنده چگونه می‌توانید خود و خدمات خود را بدون صدای بلندی ارائه دهید؟
این هفته من با زنی صحبت کردم که ۲۸ سال است سکان‌دار یک کسب‌ و کار تک‌نفره است. برای ۱۲ سال گذشته
او برای دو دخترش هم پدر بوده هم مادر.

زندگی خانم دکتر مارسا پِی ( او لقب اپرای آسیایی را گرفته است) در رادیوی اخبار NBC و شبکه‌ی جهانی Broadcasting  نشان داده شد. کسب‌وکار او تا قبل از سال ۲۰۰۶ به سرعت در حال پیشرفت بود، تا زمانی‌که او تصمیم گرفت که به یک ازدواج ناکام پایان دهد و طلاق گرفت. او می‌گوید، پس از طلاق “همه چیز” را از دست داد. نزدیک نیم میلیون دلار، یک خانه‌ی ۱ میلیون دلاری، پس‌انداز و یک شرکت مشاوره‌ی سودآور را که در سال‌های بعد از گرفتن مدرک دکترایش در سال ۱۹۹۰ ساخته بود. دو سال را در اروپا سپری کرد و مدیریت تغییر را در Exxon Chemical گذراند. او در دانشگاه بوستون تدریس می‌کرد.

۱۱ سال پس از آن، پی خود را به اوج رساند و یک کسب‌و‌کار چندوحهی راه انداخت؛ به‌عنوان سخنران انگیزشی، مشاوره شرکت، روزنامه‌نگار، ستون‌نویس و نویسنده‌ای که کتاب “هشت راه به سمت شادی” او در اوت ۲۰۱۸ توسط ناشر مورگان جیمز منتشر خواهد شد.
او موفق به کسب لیستی از جوایز شده است. در میان آن‌ها، در سال ۲۰۱۲ او جایزه کارآفرین سال از شرکت آسیایی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ جایزه لوتوس برای کسب‌و‌کار سال توسط شرکت زنان آسیایی (AWE) و همچنین بهترین جایزه‌ی کارآفرینی از انجمن میراث آسیایی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۶، پادکست خود را به نمایش گذاشت که پادکست برتر سال شد که ۴۴۰،۰۰۰ بار نمایش داده شد. او عنوانِ Iconic Woman Creating a Better World for All در سال ۲۰۱۷ در انجمن اقتصادی زنان هند را کسب کرد.

پی در مورد موفقیتش در روابط عمومی واقع‌بین است، و تنها به این نکته اشاره می‌کند که او معتقد است که هر کسی می‌تواند همه کاری را انجام دهد. در مصاحبه با او المان‌هایی از فلسفه‌ی PR (روابط عمومی) را بیان کرد که اعتقاد دارد برای همه مفید خواهد بود.

تفکر پشت PR را دوباره تعریف کنید.

زن بودن و آسیایی بودن باعث شده است که  تفکر فرهنگی در مسیر موفقیتش غالب باشد. به عنوان کارآفرین یاد بگیرید که هوای همدیگر را داشته باشید. یاد بگیرید که با رو متعادلی ارتباط برقرار کنید. ” این کاری است که من انجام می‌دهم. و اینجا همان چیزیست که من می‌توانم برای کمک به شما انجام دهم که لذت بخش‌تر باشد و استرس شما کم شود. و  شما چگونه آن را انجام خواهید داد؟ “

هنگامی که سهم منحصر به فرد خود را پیدا می‌کنید، روابط عمومی آسان است.

ارزشی که شما می‌آورید چیست؟ محصول و خدمات شما چگونه به امید و شادی فرد اضافه می‌کند؟ پاسخ شما به این سوالات از نقطه قوت شما نسبت به دیگران خواهد آمد. باور داشته باشید که هر هر شخصی، یک هنرمند، یک خالق و یا کارآفرین است که  توانایی ارائه یک چیز منحصر به فرد را دارد. با این دیدگاه، دنیای کسب و کار را آن میدان رقابتی خشن نمی‌بینید که اگر در آن شخص دیگری بتواند بفروشدف شما دیگر نمی‌توانید. شما با سهم منحصر به فرد خود، به راحتی می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و پیام خود را برای کسانی که دوست دارند آن را دریابند منتشر کنید.

معیارهای خود برای اندازه‌گیری موفقیت را از نو تعریف کنید.

موفقیت خودتان را در غنی کردنِ دنیای اطرافتان تعریف کنید. با بزرگ کردن یک بچه‌ی سالم. تشویق دیگران به خنده‌ی بیشتر. از دیدگاه Ralph Waldo Emerson، خنده‌های ما با پیر شدن تمام نمی‌شود اما با متوقف شدن خنده‌هایمان ، پیر شدن آغاز می‌شود.
پی می‌گوید: “تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان ۴۰۰ بار در رزو میخندند و بزرگسالان  کمتر از ۴۰ بار. با آمیختن طنز به نمایشم اعتبار آن را زیاد می‌کنم و مردم می‌گویند که من همیشه خنده‌رو هستم.”

همچنین شما باید ” همه یا هیچ‌چیز” را از دست بدهید. و این فکر را محدود کنید که تنها راه رسیدن به موفقیت و تسلط بر بازار دزدی از دیگران است. پِی معتقد ات که برای هر محصول و خدماتی خریدار مناسب وجود دارد- کار شما این است که به درستی بکارید و آن را به نحو شایسته رشد دهید و به طور مناسبی ارتباط برقرار کنید.

در مورد پخت کیک خودتان در ۱۵ دقیقه، فکر کنید.

به جای اینکه برای تایید شدن به مردم نگاه کنید، ” کیک خودتان را بپزید” ۱۵ دقیقه در یک مرتبه، یعنی بنیاد خودتان را ایجاد کنید. و به انتقادات و بازخوردهای دیگران مانند “کِرِم” روی کیک نگاه کنید.

در هر کاری که هستید بهترین کار را انجام دهید(بهترین باشید)

هنگامی که شما به آنچه انجام می‌دهید افتخار کنید، این اشتیاق شما القا می‌شود. PR سرگرم‌کننده و آسان می‌شود. انجام یک کسب‌و کار یک نفره شبیه کار باغبانی است، شما باید بذرها را بکارید، آن را با توجه آبیاری کنید. وبسایت را به‌روز کنید، اطلاعات دقیق، اطلاعات تماس، ارتباط برقرار کنید. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و در هر مرحله از آن لذت ببرید.

منبع:

Cheryl Conner.(2017) PR Strategies For A One-Person Company : www.forbes.com at OCT 8, 2017 @ 09:03 PM


پاسخ