سفر با مخاطب های محتوا (قسمت اول) – سپیدتک

  • ۰
سفر با مخاطب محتوا

سفر با مخاطب های محتوا (قسمت اول) – سپیدتک

با مخاطبان خود سفر کنید

چگونه می‌توان یک فضای موثر در عرصه‌ی محتوا برای نام تجاری خود شناسایی کرد؟ با مخاطبان خود سفر کنید.

ما “سفر با مخاطب” را به‌عنوان یک ابزار برای بازاریابان محتوا توسعه داده‌ایم. هدف آن این است که محتوای برند شما را با نیاز مخاطبان شما هم‌تراز کند. این سفر بر مبنای “سفر قهرمان” است- سفر قهرمان یک مدل معمول در داستان‌نویسی است که برای جذب و حفظ توجه مخاطبان در طول روایت، استفاده می‌شود. به همین دلیل ما از ۱۲ مرحله‌ی سفر قهرمان منتها در شکل اصلاح‌شده استفاده کردیم.

این سفر یک ابزار برای درک نیازهای مخاطبان شما است، نه یک فرآیند زمانی. به یاد داشته باشید مخاطبان شما تصمیم می گیرند چه محتوایی مصرف کنند، , و اگر تصمیم گرفتند آن را مصرف کنند در کجا؟ شما باید برای آنها محتوای مناسب در زمان مناسب و در جای مناسب آماده کنید. و این دقیقا همان چیزی است که  شما از این مدل سفر با مخاطب یاد می‌گیرید.

بیایید قدم به قدم با برندی مثل Maggi که این مسیر را طی کرده، همراه شویم. این برند که ادویه و سس و نودل تولید می‌کند، در فضای بسیار رقابتی محتوای غذایی قرار دارد.

گام ۱: جهان متداول خود را تعریف کنید.

به ذهنیت مخاطبان خود توجه کنید، زیرا به برند شما مربوط است و برعکس.

مثال:
تفکر مخاطب- ن زندگی پر مشغله‌ای دارم و دوست دارم به راحتی و به سرعت وعده‌های غذایی خوشمزه و مغذی درست کنم.
پاسخ برند: تولید محتواهایی که بر روی نحوه‌ی تهیه وعده‌های غذایی سالم در زمان کم تمرکز دارد.

گام ۲: محرک‌ها را بشناسید .

داشتن بینش اینکه چه چیزی باعث می‌شود مخاطبان به دنبال اطلاعات (همان محتوا) بگردند.

مثال:

تفکر مخاطب- گزارشی را مشاهده کردم مبنی بر این‌که عادات غذایی روی موفقیت کودکان در مدرسه تاثیر می‌گذارد. باید مطمئن شوم که بچه‌های من تغذیه بهتری دارند.

پاسخ برند: تهیه‌ی یک طراح وعده‌ی تعاملی برای مخاطبان تا برنامه‌ی غذاییِ یک هفته آینده خود را بچینند.

گام ۳: مقاومت‌ها را بشناسید

راه دیگر برای به دست آوردن بینش نسبت به مخاطبان، این است که مقاومتی که مشتریان نسبت به شما نشان می‌دهند را مشخص کنید.

تفکر مخاطب- فکر نمی‌کنم غذاهای بسته‌بندی‌شده Helper سالم باشند.

پاسخ برند: با کارشناس معروف ما که شاید در تلویزیون هم او را دیده باشید. همراه شوید و  از مزایای محصولات کم‌کالری و کم چرب ما آگاه شوید.

گام ۴: یک منتور بیاورید

مخاطبان شما مایل به دریافت مشاوره و قبول راهنمایی های متخصصان یا افراد باتجربه هستند – از یک مربی مانند یک متخصص داخلی استفاده کنید که راهنمایی ها و مشاوره های مفید، مفید یا مهم را ارائه می دهد.

تفکر مخاطب- من به دنبال ایده‌های بیشتری درباره‌ی تغذیه‌ی سالم بچه‌ها می‌گردم.

پاسخ برند: با تکسین غذا در خانه همراه شوید تا راهنمایی هایی در زمینه تغذیه کودکان به شما بکند.

گام ۵: از آستانه عبور کنید.

در چهار مرحله‌ی قبل، احتمالا مخاطبان شما قبل از پیدا کردن محتوای شما، اطلاعات را در کانال‌های دیگر جست‌وجو کرده‌اند. با شروع این مرحله، مخاطبان شما آماده هستند تا جذب کانال شما شوند. آن‌ها مشتاق پاسخ‌های شما هستند. مطالب مفید و یا توصیه‌هایی مفید در مورد موضوع‌های مهم و به این‌ترتیب تبدیل به طرفداران شما می‌شوند.

مثال:

تفکر مخاطب-  الان، باور دارم که می توانم تغییراتی را در جهت فراهم کردن غذاهای سالمتر برای کودکانم حتی در برنامه زمانی فشرده‌ای که دارم، ایجاد کنم .

پاسخ برند: به بازدیدکنندگان سایت پیشنهاد می‌کنیم که در خبرنامه‌ی الکترونیکی برند عضو شوند تا اطلاعات مربوط به تغذیه سالم خانواده‌ها با ایشان به اشتراک گذاشته شود.

گام ۶: از امتحان سربلند بیرون آیید.

تا الان، مخاطبان بعضی از محتواها شما را دیده‌اند و آن‌ها را با منابع دیگر مقایسه کرده‌اند (و اغلب به طور ناخودآگاه). آن‌ها از خود می‌پرسند که : “چه کسی می‌تواند اطلاعات بیشتری به من دهد؟ یا کدام یک از آن‌ها درست می‌گویند؟”

مثال:

تفکر مخاطب – چگونه می توانم اطمینان حاصل کنم که بهترین و مفید ترین برنامه‌ی تغذیه سالم بچه ها، این چیزی است که الان به آن مشغولیم؟

پاسخ برند: با یک شخص ثالت، که یک منبع اطلاعاتی معتبر است( مانند مجله والدین یا وب‌سایت تغذیه) همکاری کنید به گونه‌ای که این منبع، محتواصی شما را به اشتراک بگذارد و آن را ارزیابی کند.

منبع:

CARLIJN POSTMA.(2017) How to Take an Audience-First Approach to Your Content : contentmarketinginstitute.com at OCTOBER 15, 2017

این مطلب را نیز بخوانید:

حقایقی درباره بازاریابی محتوا و آنچه برندها باید بدانند.


پاسخ