زمانی که تکنولوژی‌های بازاریابی جدید برسد، چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟ – سپیدتک

  • ۰
تکنولوژی‌های بازاریابی

زمانی که تکنولوژی‌های بازاریابی جدید برسد، چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟ – سپیدتک

زمانی که تکنولوژی‌های بازاریابی جدید برسد، چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی. ابزارهای رسانه‌های اجتماعی. ابزار همکاری. به‌عنوان یک رهبر بازاریابی، با تعداد زیادی از تکنولوژی‌های بازاریابی مواجه می‌شوید: تعداد آن‌ها تقریبا ۵۰۰۰ عدد است و به ۷۵ دسته تقسیم می‌شوند. وقت آن رسیده است که تکنولوژی جدیدی را بسنجید، چگونه می‌دانید کدام را انتخاب کنید؟

پگ میلر، یکی از بنیانگذاران آژانس بین المللی بازاریابی، در کنفرانس محتوای هوشمند در مورد تکنولوژی بازاریابی صحبت کرد: چگونه زندگی کنید، رشد کنید و کار خود را حفظ کنید. در این پست، من آنچه را که او گفت با محور سه نکته‌ی زیر خلاصه کرده‌ام :

  • افراد و عملیات را نسبت به فناوری را در اولویت قرار دهید
  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن را پیدا کنید.
  • از چشم‌انداز‌های مخالف سوال بپرسید.

افراد و فرآیند را نسبت به تکنولوژی را در اولویت قرار دهید

مدلِ مردم-فرآیند- فناوری، تکنولوژی را در انتهای فرآیند تصمیم‌گیری قرار می‌دهد. با این حال، اغلب شرکت‌ها در تصمیمات مربوط به تکنولوژی بازاریابی عجله می‌کنند. و قبل از این‌که فرآیند‌های فعلی خود و عدم فرآیندها را درک کنند به آن اقدام می‌کنند.

پگ می‌گوید: ” برای آماده شدن برای اجرای هر تکنولوژی، سوراخ ها یا ضعف های موجود در فرآیندهای خود را مستند کنید. این آگاهی به شما کمک می‌کند که از تکرار فرآیندهای ضعیف درون تکنولوژی جدید جلوگیری کنید.

در بیشتر موارد، شرکت‌هایی که به تغییر نیاز دارند، به انجام تکنولوژی جدیدی نیاز ندارند.

قبل از این‌که به سراغ ابزارهای جدیدی بروید، فرآیند‌ها و نقاط ضعف را بررسی کنید. پگ می‌گوید: ” شرکت‌ها اغلب تکنولوژیِ جدید را به کار می‌گیرند و فرآیندهای بد را هم‌چنان ادامه می‌دهند.”

ساده‌ترین راه‌حل ممکن را پیدا کنید

هنگامی که در حال بررسی یک تکنولوژی جدید است، به دنلاب ساده‌ترین چیزها باشید. پگ پیشنهاد می‌کند:

بیشتر از یک سال برنامه‌ریزی نکنید. چون شما نمی‌دانید که چه پیش خواهد آمد. سالانه برنامه‌ریزی کنید و ابزارهای خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

به دنبال ابزارهایی باشید که به مدیریت مرکزی کمترین نیاز را داشته باشند. زیبایی فناوری‌ها این است که فرآینذهای پیچیده را ساده می‌کنند.

ابزارهایی را پیدا کنید که منفی‌باف‌ترین افراد تیم شما بتوانند با آن کار کنند. افرادی که ممکن است شما در تیم خود داشته باشید: طراحان، کپی رایتنرها، سازندگان محتوا و افرادی که با رسانه‌های اجتماعی و تحلیلی کار می‌کنند می‌توانند باشند. کار با بعضی از ابزارها ممکن است برای بعضی از افراد تیم‌تان پیچیده و سخت باشد و بگویند ” من با این ابزار کار نمی‌کنم. زیرا من را از انجام کارم باز می‌دارد.” به دنبال ابزارهایی باشید که تیم‌تان با آن بیشترین موافقت را داشته باشند.

از آنالیز بیش از حد اجتناب کنید.

از ابزارهایی که به فرآیند شما مرحله اضافه می‌کنند، احتیاج به آموزش سنگین دارند یا زمان بیشتری می‌خواهند، اجتناب کنید.

از چشم‌انداز‌های مخالف سوال بپرسید

هنگامی که شما RFPها و یا سایر ارائه‌دهنگان تکنولوژی بازاریابی را ایجاد می‌کنید، سوالاتی مثل موارد زیر را مطرح کنید. شما با این سوالات می‌خواهید بدانید که چه چیزی را می‌گیرید.

تاریخ

چه مدت شما یا محصول شما در بازار بوده است؟
آیا شما با شرکت هایی مثل ما (از اندازه های مشابه، با استفاده از فرآیندهای مشابه در صنعت مشابه) کار می کردید؟
آیا مشکلی شبیه مشکل ما را حل کرده‌اید؟

مشتریان

تعداد مشتریان شما چقدر است؟
چه مراجعی می‌تواند مشتریانی شبیه به ما را نشانمان دهد؟
میزان حفظ و احتباس شما چقدر است؟ ( پگ اشاره می‌کند که میزان احتباس می‌تواند موفقیت‌های آینده را پیش‌بینی کند. برای مثال یک شرکت که ۴۰ درصد مشتریان را  حفظ می‌کند احتمالا در عرض یک یا دو سال ناپدید خواهد شد. برای همین ممکن است از لو دادن این اطلاعات پرهیز کنند.)

پشتیبانی و خدمات

آیا پشتیبانی رایگان است؟ اگر نه، هزینه ها چگونه‌اند؟
خدمات رایگان هستند؟ آیا سطح پایه خدمات رایگان برای همه مشتریان است؟ آیا بسته خدمات اضافی نیز ارائه می دهید؟
دسترسی ما به پشتیبانی از تیم ها، تیم های خدماتی و سایر منابع چگونه است؟
انتقال از فروش به پسافروش چگونه است؟

تجزیه و تحلیل و گزارش

کدامیک از تجزیه و تحلیل‌ها و ویژگی های گزارشگریِ خارج از جعبه در دسترس هستند؟
آیا می توانیم به راحتی گزارش ها و داشبورد ها را سفارشی کنیم؟
آیا شرکت شما در سفارشی سازی ( هم ایجاد آنها و هم ارائه آموزش) کمک می کنید؟ یا بر عهده خودمان است؟
چه نوع اسنپ‌شات‌ها (ماهانه، سه ماهه، و غیره) و گزارش های مقایسه در دسترس هستند؟
آیا این ابزار می تواند موفقیت را به نحوی که ما نیاز داریم اندازه گیری کند؟

کانال های بازخورد

چگونه از مشتریان بازخورد دریافت می کنید (اشکالات، درخواست های احتمالی، و غیره)؟
آیا شما یک جامعه فعال، یک اجلاس کاربر یا راه های دیگر برای به اشتراک گذاشتن ایده ها دارید؟

منابع

آیا این ابزار نیاز به یک مدیر مرکزی دارد؟ آیا تیم ما می تواند از این ابزار بدون پشتیبانی خارجی استفاده کند؟
چطور این ابزار به ما کمک می کند تا کارهایمان را بهتر کنیم؟ (کاربران باید انگیزه ای برای استفاده از ابزار داشته باشند.)
چه منابع فنی و انسانی برای برنامه ریزی، بودجه بندی، مهاجرت و ادغام نیاز داریم؟
چه محتوایی را ارائه می دهید؟

کیفیت

مردم در رسانه های اجتماعی و سایت های بازبینی در مورد این ارائه‎دهنده چه می گویند؟
چه سرنخ هایی را می توانیم از نحوه بازبینی در فرآیند RFP انجام دهیم؟ (آیا آنها سازماندهی شده اند؟ آیا آنها آن-تایم هستند؟ آیا آنها مهربانند؟ آیا آنها بی ادب هستند؟ همه این ها سرنخ هایی درباره فرهنگ شرکت است).
چه چیزی می تواند از یک تست دستمان بیاید؟

نتیجه‌گیری

اگر فکر می‌کنید که وقت آن رسیده است که تکنولوژی بازاریابی جدید را بررسی کنید، اولین کاری که باید انجام دهید هیچ ارتباطی با تکنولوژی ندارد: ارزیابی فرایندهای شما و مواردی را که می توانید بررسی کنید. هنگامی که شما آماده هستید تا گزینه های تکنولوژی بازاریابی خود را بررسی کنید، به دنبال ساده ترین راه حل باشید. و وقت خود را صرف پرسیدن سوالات کنید – موارد ذکر شده در بالا.

منبع:

MARCIA RIEFER JOHNSTON.(2017) What to Consider When It’s Time for New Marketing Technology : contentmarketinginstitute.com at OCTOBER 12, 2017


پاسخ