۳ استراتژی مهم در اعتبار بخشی به یک برند و برند سازی – سپیدتک

  • ۰
برند سازی

۳ استراتژی مهم در اعتبار بخشی به یک برند و برند سازی – سپیدتک

دسته بندی : گزارش

برند سازی

برند سازی

۳ استراتژی مهم در اعتبار بخشی به یک برند

در سال ۲۰۰۲ شرکت Pay Pal که یک شرکت انتقال دهنده ارز است. درست چهار سال پس از تاسیس خود توانست مبلغ ۱٫۵ بیلیون دلار بدست آورد. پر واضح است که این موفقیت دارای ایده خلاقانه ای بوده که آینده خوبی را در پایان دوران انقلاب ارقامی برای وی به ارمغان آورده است . همین رقم خود بیانگر پتانسیل عظیم و بالقوه آن میباشد. ارزش Pay Pal را میتوان در واقع همان ارزش ده رقمی در نظر گرفت که علاوه بر این حساب سرانگشتی و کاملا مشخص میتوان فهمید که الزاما تفکر زیرکانه و پیچیده ای وجود دارد که موفقیت یک برند را تعیین می کند.
۱۸ سال بعد ارزش سازمانی شرکت به ۷۵٫۵۴ بیلیون دلار رسید, این رشد عجیب و غریب نه تنها نتیجه پیشترفتها و سرمایه گذاریهای هوشمندانه بوده بلکه به دلیل اعتبار قوی برند بوده که در واقع همان ارزش مالی کالا یا خدمات است که بر اساس انعکاس نظر مشتریان بدست آمده است. بهترین راهکارها برای اعتبار بخشیدن به یک برند کدامند؟

برند سازی

برند سازی

کیفیت یکی از مهمترین عوامل

اراِیه کالا و خدمات با کیفیت از اولین و مهمترین راهکارهاست .بدون این عامل هر چیز دیگری که باشد محکوم به فناست . چرا که مشتریان با انبوهی از انتخابها روبرو هستند و حتی به پیشنهادات متوسط فکر هم نمیکنند .اگر شما به وعده خود عمل نکنید نمی توانید خرید مجدد را از آنها انتظار داشته باشید و اعتماد آنها را جلب کنید و حرفهای شما دیگر خریداری نخواهد داشت ودیگر نمیتوانید اعتبار از دست رفته خود را بازیابید . به جای اینکه که وقت خود را صرف ارایه محصولات متنوعی بکنید که در آنها مهارت چندانی ندارید به عرضه یک یا دو محصولی بپردازید که کاملا در آن مهارت دارید .
به جای اینکه پیشترفت کنید و بین رقبا باقی بمانید مانند یک مهره سوخته از بازی اخراج خواهید شد و این دقیقا همان اتفاقی است که در سال ۱۹۸۵ برای شرکت کوکاکولا به علت داشتن نگرش ضعیف رخ داد . آنها به منظور شکست دادن رقیب خود پپسی که به غول آتلانتا معروف است اقدام به تولید نوشیدنی با طعم مشابه پپسی کردند, کاملا بدیهی است که این تلاش به نتیجه ای نرسید وپس از دو هفته این شرکت به تهیه نوشیدنی با طعم سابق و متمایز خود ادامه داد.

پایبندی به ارزشهای اصلی

جلب اعتماد مشتری مطمئن ترین راه برای ارتقاء برند شما میباشد . بدون شک شرکت اپل با داشتن انبوهی از طرفداران سرسخت و وفادارش و برخورداری از حمایت انها در جامعه در صدر پرطرفدارترین برندها میباشد که با به بازار آمدن هر محصول جدید آن ضربه مهلکی به دیگر رقبا وارد می سازد . در اینجا به بررسی دو نمونه از ترفندهایی که باعث ارتقاء برند شما میشود میپردازیم:
• از روش ایجاد رابطه عاطفی بین مشتریان و برند خود استفاده کنید . تحقیقات به عمل آمده نشان میدهد که برقراری رابطه عاطفی خیلی مهمتر از جلب رضایت آنهاست, بدین معنی که اگر مشتریان شما وفادار بوده ورابطه عاطفی عمیقی با برند شما برقرارکرده باشد احتمال اینکه نقص یا کمبود برند شما را نادیده بگیرد خیلی بیشتر است . بدین منظور شما میبایست بصورت فعال با مشتریان خود در تعامل و همفکری باشید به آنها گوش کنید و برند خود را بر اساس نظریات و پیشنهادات آنها ارتقا دهید .
• از شیوه … استفاده کنید . اکثر مردم دوست دارند که خاص باشند بنابراین محصولاتی را تولید کنید که به آنها این حس را القا کند که عضو یک برند انحصاری هستند و این یکی از موثرترین روش هایی است که می توانید اعتماد آنها را برای همیشه جلب کنید.این ترفند روان شناختی بر ضمیر ناخودآگاه آنها از طریق اینکه به آنها این اجازه را می دهد که به ایده آل های خود نزدیکتر شوند , تاثیر می گذارد.هر بخشی از عملکرد شما می بایست در راستای هدف خاصی باشد , به عنوان مثال , اگر هدف شما برای جلب نظر مشتران جوان باشد باید در راستای علایق آنها گام بردارید و تبلیغات شما از نظر بصری و گفتاری برای آنها جذاب بوده و قابل درک باشد و بتوانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند.به منظور دست یابی به این تخصص و مهارت شما می بایست مشتریان خود را به خوبی بررسی و آنالیز کرده و آنها را بشناسید . رسانه های جمعی این شانس را به شما می دهد که تا حد امکان اطلاعات بدست آورید و روی هدف خود متمرکز شوید و پیام تیلیغاتی شما کاملا برنامه ریزی شده باشد وبا علایق و دغدغه های فکری آنها منطبق باشد.با داشتن تسلط کافی بر این راهکارها و ترفند ها شما می توانید اعتبار برند خود را به حداکثر میزان خود برسانید و تجارت خود را توسعه دهید و میزان فروش خود را تا مدت زمان طولانی تقویت کنید .


پاسخ