گزارش

  • ۰

مدل پیشنهادی بانک‌داری در ایران با بهره گیری از فناوری مالی (فین تک) – سپیدتک

مقدمه

مستند حاضر با هدف مقایسه مدل‌های تجاری و فنی فناورهای‌های نوین مالی و بنگاه‌داری بانکی در ایران تهیه شده است. در این سند،‌ ابتدا مدل تجاری استارت‌آپ‌های نوظهور فین‌تکی ترسیم و تحلیل شده است. سپس مدل بانک‌داری سنتی در ایران و رویکردهای نوین و فناورانه بانک‌داری در دهه اخیر در ایران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. سپس از مقایسه دو مدل فین‌تک و بانک‌داری سنتی، مدلی کاربردی و قابل ارایه در بانک‌داری کشور بدست آمده که با رعایت الزامات پیاده‌سازی، بنگاه‌داری بانکی را در کشور رونق داده و از ورشکستگی بانک‌داری ایرانی تا حدودی جلوگیری می‌کند.

از ارایه مدل‌های فنی (ریاضی) برای تطبیق فین‌تک با فضای کسب و کار بانک‌داری ایرانی پرهیز شده تا بتوان قابلیت های هزینه-فایده سیستم پیشنهادی را بدون مداخله پارامترهای فنی بررسی کرد. ترکیبی از ریسک‌های غیرسیستمایتک و سیستماتیک در این مستند مدنظر قرار گرفته وهدف اصلی این پژوهش،‌ بررسی چگونگی تطبیق مدل بنگاه‌داری بانکی سنتی با فین‌تک‌های نوظهور در بازار ایران است.

مزایای بانک‌داری فین‌تکی

این منافع عبارتند از:

۱- حذف هزینه های عملیاتی ارایه خدمات بانک داری

۲- افزایش قابل توجه در ارایه خدمات مالی به مشتریان

۳- ایجاد اکوسیستم متنوع و پایدار مالی

۴- سرعت و سهولت دسترسی مشتریان به خدمات

۵- اختصاصی شدن خدمات به تعداد مشتریان

۶- کاهش هزینه های بنگاه داری سنتی، حذف دارایی های غیرنقدی و افزایش جریان نقد بنگاه های بانکی در دوران رکود

مدل بانک‌داری در ایران

منافعی که بانک‌ها در حال حاضر در ارایه خدمات به مشتریان دارند محدود شده و در ایران این منافع به سیستم‌های پرداخت محدود شده است. مدل بانک‌داری سنتی در ایران مبتنی بر اعطای وام به مشتری و تعرفه کارمزدهای بانکی پایه‌ریزی شده که با بسترهای USSD و اپ‌های پرداخت دیجیتال، در بخش پرداخت فین‌تکی تا حدودی متحول شده است. اکنون مسأله این است که مدل تجاری فین تکی بانک های ایرانی چگونه با ساختارهای استاندارد و نوین فین تک سازگار خواهد شد. بدین منظور ابتدا مدل تجاری فین تک ها را بررسی می کنیم:

 

مدل تجاری فین‌تک

فناوری مالی

فناوری مالی

مدل تجاری فین‌تک در چند زیرسیستم به بانک‌داری مرتبط بوده و قابلیت تطبیق دارد. زیرسیستم‌های فین‌تک که در بانک‌داری قابل استفاده هستند عبارتند از:

  • پرداخت
  • وام‌دهی P2P
  • سرمایه‌گذاری جمعی Crowdfunding

همچنین از جمله راه‌حل‌های بانک‌داری سنتی در تطبیق با مدل‌های نوین فین‌تک،‌ می‌توان به راه‌حل‌هایend to end:E2E  اشاره کرد. وام‌دهی از زیرسیستم‌های فین‌تک محسوب می‌شود و ارایه خدمات نقطه به نقطه بدون واسطه، از جمله مزایای مدل تجاری فین‌تک‌هاست. خدمات E2E عبارتند از:

  • دیجیتال آن‌بُردینگ
  • تصمیم‌سازی خودکار
  • فعال سازی وام‌دهی
  • سرمایه‌گذاری و خدمات‌دهی آن

 

فناوری مالی

فناوری مالی

 

مدل تجاری پرداخت- پیشنهادی به بانک‌های ایرانی

با سه المان زیر بانک ها قادرند مدل تجاری فین تک را در پلت فرم های موجود خود اضافه کرده یا با تغییراتی، خدمات نوین را به مردم و مشتریان ارایه دهند:

بانک های ایرانی در سه بخش باید اصلاحات انجام دهند:

۱- ارزش‌گذاری:‌بر اساس الگوها و مدل‌های ارزش‌گذاری، محاسبه نمایند ارزش مالی و اقتصادی فین‌تک نسبت به مدل بانک‌داری سنتی فعلی،‌ چقدر است و با محاسبه مقادیر کمی و بر اساس حقوق صاحبان سهام،‌ محاسبه نمایند که این رویکرد چه دست‌آوردهای مال-اقتصادی مشخصی برای بانک در بازه زمانی یک تا سه سال به ارمغان می‌آورد.

۲- شرکت های استارت آپی:

 در مدل تجاری فعلی بانک ها عموماً‌ متداول است که شرکت هایی از نوع خدمات مالی سنتی،‌ لیزینگ، املاک و … تشکیل می شود. در دهه اخیر در ایران شرکت های تجارت الکترونیک به بنگاه های بانکی افزوده شدند که در ابتدا خدمات انفورماتیکی به شبکه بانکی داده  سپس به خرید تجهیزات سخت افزاری پرداختند. پس از یک دوره،‌ به روش های نوین پرداخت گرایش یافته و اغلب شرکت‌های پرداختی هستند که مبتنی بر سخت‌افزارهای دهه گذشته در جهان، به خدمات پرداخت نیمه‌اتوماتیک به مشتریان B2B پرداخته‌اند. در ادامه این روند لازم است بانک‌ها،‌ دانش فناوری مالی را به شرکت‌های پرداخت بیفزایند و از سخت‌افزار به نرم‌افزار تغییر رفتار دهند. ایجاد زیرساخت های USSD‌در اواخر دهه هشتاد شمسی،‌ گونه ای از این تغییر رفتار است که البته ناقص انجام شد و در اوایل دهه نود به سمت نرم افزارهای هوشمند (Apps) سوق یافت.

پیشنهاد ما به بانک‌ها استفاده ۱۰۰درصدی از سخت‌افزارهای هوشمند Smart Devices به همراه اپلیکیشن است و مدل تجاری بانک از ارایه خدمات B2B به B2C تغییر یابد. همکاری‌های مشترک تجاری نظیر: JV, Partnership, Affiliation, VC, CVC, … می‌تواند مدل فین‌تکی بانک‌ها را شتاب دهد:

فناوری مالی

فناوری مالی

۳- فرآیندهای عملیاتی:

ساختارهای فنی بانکی، به صورت بومی و محلی نوشته شده و بدلیل پروتکل‌های امنیتی اختصاصی قابلیت اتصال به شبکه‌های باز و آزاد را به این سادگی ندارد. بررسی ۱۲ شرکت PSP در ایران نشان می‌دهد فقط در یکی از زیرسیستم‌های فین‌تک که پرداخت است؛ فعالان بخش خصوصی در اواخر دهه هشتاد سریع‌تر از بانک‌ها مجوز PSP و USSD دریافت کرده و توانستند با ایجاد زیرساخت‌های لازم، خدمات مالی مستقل از شبکه بانکی به مشتریان ارایه نمایند. این تحلیل نشان می دهد ساختارهای فنی بانک‌ها در ایران نیازمند اصلاحات زیر است که از آن می توان به عنوان الگوی توسعه فنی نیز استفاده کرد:

۳-۱ ساختار ابری خدمات مالی

فناوری مالی

فناوری مالی

منبع: دکتر واحدی، ۲۶ مرداد ۹۷


  • ۰
بازاریابی دیجیتال

۵ هدف برتر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ – سپیدتک

۵ هدف برتر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

مقدمه

کسب و کارها از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند و طبق آخرین یافته های تحقیقاتی مؤسسه کلاچ، ۸۳ درصد از آنها فکر می کنند پلت فرم بازاریابی دیجیتال انتخابی‌شان،‌ مژثر و مناسب است. اما تحقیقات نشان داده درگاه های مورد استفاده کسب و کارها برای پیاده سازی کمپین های بازاریابی به منظور افزایش فروش مستقیم و درآمد است. پیش بینی ها حاکی از آن است تا سال ۲۰۲۱ حدود ۲٫۱۴ میلیارد نفر خرید آنلاین انجام خواهند داد و بر این اساس پلتفرم دیجیتالی بازرگانان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

برای کسب و کار های کوچک، انتخاب کانال درست با اهداف بازاریابی مشخص،‌ کلید تحقق ROI مدنظر هنگام اجرای کمپین هاست.

به اندازه کسب و کار خود پیش از هدف گذاری دیجیتالی توجه کنید

تحقیق صورت گرفته از ۵۰۰ نفر از مدیران بازاریابی شرکت هایی در امربکا که بیش از یک صد نفر کارمند دارند، نشان می دهد ۲۱ درصد از شرکت های با ۱۰۱ تا ۵۰۰ کارمند به رشد آگاهی و شناخت مردم از برندشان در بازاریابی دیجیتال توجه می کنند و حدود تنها ۷ درصد از این شرکت ها به مقاومت و رقابت با رقبای تجاری در اهداف این روش از بازاریابی پرداخته اند.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

همچنین ۲۱ درصد از شرکت هایی که تعداد کارکنانشان بیش از ۵۰۰۰ نفر هستند و شرکت های معظمی محسوب می شوند، رقابت با رقبای تجاری خود را در اهداف این روش از بازاریابی گنجانده اند.

اهداف برگزیده بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

بر اساس تحقیق مذکور،‌ ۵ هدف برگزیده این نوع از بازاریابی در سال ۲۰۱۸ بدین شرح بوده است:

۲۸ درصد از شرکت ها افزایش فروش و درآمد را مهم ترین هدف بازاریابی دیجیتال خود اعلام کرده اند. ۱۹درصد به آگاهی و معرفی برند خود توجه داشته و ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان به تحقیق، بازاریابی دیجیتال را برای تغییر سرنخ ها و بازارهای هدف خود انتخاب کرده اند. ۱۳ درصد برای مقابله با رقبای تجاری سراغ این روش از بازاریابی رفته و ۱۱ درصد نیز افزایش ترافیک وب سایت را مدنظر داشته اند.

کانال های بازاریابی دیجیتال

پژوهش نشان می دهد ۸۱ درصد از شرکت کنندگان براین باورند که شبکه های اجتماعی موثرترین کانال در این نوع از بازاریابی است و وب سایت با ۷۸ درصد در رتبه دوم است. ایمیل مارکتینگ نیز با ۶۹درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در تحقیق،‌ از تبلیغات بنری و نمایشگرهای محیطی به عنوان کانال بازاریابی دیجیتال نام برده اند. تبلیغات بنری، اپلیکیشن های موبایل و بازاریابی محتوا به ترتیب با ۵۵، ۵۳ و ۵۳ درصد انتخاب های بعدی کانال های این روش از بازاریابی برای مدیران بازاریابی شرکت های برتر امریکایی بوده است.

منبع: small business trends


  • ۰
توسعه کسب و کار های کوچک

گزارش تحلیلی:‌ نجات کسب و کار های خرده فروشی ایرانی در دوران رکود – سپیدتک

برچسب ها :

دسته بندی : گزارش

گزارش تحلیلی:‌ نجات کسب و کار های خرده فروشی ایرانی در دوران رکود

مقدمه:

در شرایط کنونی بازار ایران که عدم ثبات و قطعیت به بیشترین سطح خود در سال های اخیر رسیده، چگونه می توان کسب و کار های خرد را نجات داد و از رکود یا ورشکستگی خارج کرد؟ در تحلیل تهیه شده،‌ قصد داریم با بررسی چند عامل به صاحبان کسب و کارهای خرد پیشنهادهایی ارایه کنیم:

  • اطلاعات واقعی بازار را بدست آورید:

بازارهای مختلف در شرایط کنونی رفتارهای مختلفی نشان می‌دهند اما عموم مردم تصور دیگری دارند. قانونی را در مالی-رفتاری با شما در میان می گذارم که ممکن است شنیده باشید: درآمد ۱۰۰۰تومان ما را آن قدر خوشحال نمی کند که گم کردن ۱۰۰تومان ناراحت می کند. این قانون بیان می کند در شرایط رکود بازار،‌ تورم و تحریم همواره نظر مردم منفی و اوضاع نامطلوب است. اما واقعیت در همه بازارها و کسب و کارها این‌گونه نیست. پس توصیه ما این است با دقت وضعیت واقعی بازار مستقیم و وابسته کسب و کار خود را به دور از هیاهو و بر اساس اطلاعات درست مالی و اقتصادی بررسی کنید. این نقطه همان جایی است که عموم کسبه تصور می کنند که قانون دو ضرب در دو می‌شود چهار، خیلی واضح و مشهود است در صورتی‌که در کمال تعجب با بررسی شاخص‌های معمولی و نه چندان پیچیده مالی-اقتصادی،‌ وضعیت دیگری مشاهد می شود. ضمن اینکه دانش مالی و اقتصادی معمولا کافی نیست و شناخت دقیقی به شما نمی دهد.

  • برخی از بازارها پررونق هستند:

واقعیت بازارهای خرده فروشی فعلی ایران نشان می دهد صنایع وابسته به مسکن،‌ صنایع غذایی و تا حدودی پوشاک از رونق برخوردارند. هرچند این رونق مولد تورم بیشتر خواهد بود اما به هرحال کسب و کارهای وابسته وضعیت مناسبی دارند.

  • طمع نکنید:

طمع صاحبان کسب و کارهای خرده فروشی برای گران فروختن کالا و خدماتی که برایشان ارزان تر از امروز بازار درآمده، منجر به رکود بیشتر می شود. وقتی برای مشتری واضح است که شما کالایی را ارزان تر خریده اید اما اصرار دارید بر موج گرانی امروز،‌ سوار شوید از شما خرید نمی کند؛ این یعنی رکود.

  • به شبکه های فروش غیرحضوری متصل شوید:

 دوران کسب و کار های سنتی (تولید، توزیع، …) به سرآمده است. بهتر است مقاومت نکنید و در اولین فرصت، از یک متخصص دنیای دیجیتال مشورت بگیرید. فروش شما به هزار و یک دلیل با روش های سنتی، پررونق نخواهد شد چون مردم دیگر وقت و حوصله گذشته را ندارند.

  • به کالا یا خدمت خود چیزی اضافه کنید:

‌ امروزه مردم صرفاً با بازی قیمت،‌ راضی نمی شوند شما باید فکر جدیدی داشته باشید. محصول یا خدمت خود را نوسازی کنید یعنی:‌ ۱- به شیوه ای سریع تر، آسان تر یا ارزان تری به مشتری تحویل نمایید ۲- محدودیت تنوع نداشته باشید ۳- کالا و خدمات مکمل عرضه کنید ۴- چیزی رایگان، به سبد محصول یا خدمات خود بیفزایید.

  • به بازارهای بی ربط سر بزنید:‌

 برخی از صاحبان کسب و کار در دوران رکود یا تورم،‌ به بازارهای کاملاً نامرتبط سر می زنند. قدم زدن یا در معرض بازارهای دیگر قرارگرفتن، دو مزیت دارد:‌ الف- ذهنتان فرصت بازیابی و استراحت یافته و از چه کنم چه کنم فاصله می گیرد. ب- نکات ریز و جذابی در بازارهای دیگر یافت می شود که مطمئناً‌ از آنها بی خبرید. الهام گرفتن از آن نکات می تواند مفید باشد.

  • کامل انجام دهید:

 همه خدمت و کالای خود را به طور تمام و کمال، با رضایت، پشتیبانی واقعی، خوش رویی و صداقت به مشتری ارایه کنید. یادتان باشد در دوران رکود مردم کمبود بیشتری از حس رضایت دارند پس اگر موفق شوید برای ارایه خدمت یا کالای خود به مشتری،‌ یک چرخه کامل و بی نقص را پیاده کنید می توانید به وفاداری وی امیدوار بمانید.

منبع: سپیدتِک


  • ۰
‌کسب و کار

توصیه دانشگاه هاروارد: چگونه برای کسب و کار خود یک نام تجاری مناسب انتخاب کنیم؟ (بخش اول) – سپیدتک

دسته بندی : گزارش

چگونه برای کسب و کار خود یک نام تجاری مناسب انتخاب کنیم؟ (بخش اول)

انتخاب نام تجاری یکی از چالشی ترین بخش های تجارت و کسب و کار شما را تشکیل می دهد. چندان فرقی نمی کند که نامی برای برند یا محصولات تان را جست و جو می کنید. مهم این است که چگونه انتخاب کنید. در تحقیق زیر که بر اساس نظرسنجی اخیری که دانشگاه هاروارد انجام داده است، از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۶ کاربران امریکایی ۶٫۷ میلیون نام تجاری را ثبت کرده اند.

چالش برگزیدن نام های تجاری همچنان ادامه دارد. امروز با محدودشدن اسامی باقی مانده از میان انبوهی از کلمات، واژگان،‌ تصاویر، ‌نمادها و عبارات هیجان انگیز،‌ انتخاب یا خلق واژه یا اصطلاحی که بتواند ضمن بیان محصول،‌ خدمت یا برند شما خلاقانه و غیرتکراری نیز باشد کاری است بسیار دشوار.

دانشگاه هاروارد پس از این پژوهش،‌ توصیه های چهارگانه ای را آماده کرده که مطلب حاضر را با یکدیگر مرور می کنیم:

  1. منحصر بفرد باشید

انتخاب معنای منحصر بفرد یک کسب و کار نشان دهنده ی یکتایی آن است. با وجود ۱۷۱.۴۷۶ کلمه و عبارت محدود در زبان انگلیسی و ثبت ۶.۷ میلیون نام تجاری در سه دهه گذشته در امریکا،‌ می توان به روشنی درک کرد که شما با خلاقیت باید از محدودیت اشاره شده عبور کنید. توصیه دانشگاه هاروارد به شما این است که بجای جست و جوی یک یا چند کلمه تا درکنار هم معنا و تصویری از برند، محصول یا ارزش هایتان را به مخاطب انتقال دهد؛ چرا عنصری اصلی از کسب و کار خود را شناسایی نمی کنید؟! اغلب چنین جست و جویی از مدل تجاری یا گذشته محصول یا خصلت های برند شما، ‌ارزش ها و تجارب مشتریان بدست می آید.  توصیه می کنیم مشتریان ما با یک ایده یا تصویر شروع و سپس نسخه های مختلفی از ایده یا تصویر مذکور را خلق کنند تا نمونه های متفاوت و جدیدی از نام تجاری برند بدست آید.

یک تمرین عملی برای رسیدن به نام های تجاری خلاقانه به شما پیشنهاد می کنیم:‌

۱- با ترکیبی از عبارات

۲- بازی با کلمات

۳- اصطلاحات زبان های خارجی

توفان فکری خلاقانه ای ایجاد خواهید کرد که محصول آن، چند ایده جذاب و دشوار خواهد بود که منبع تغذیه ایده های آتی است.

  1. نواحی چالشی را بشناسید

بسیاری از نام های تجاری در حال حاضر اشغال شده اند. لذا انتخاب نام جدید با خطرات و چالش های زیر روبروست:

۲-۱ انتخاب اسامی تک کلمه ای

۲-۲ استفاده از کلمات قدرت نمایی:‌ قدرت،‌ متحد، یگانه، نماد

۲-۳ کلمات نمادین: پل، بهار، راکت، …

همچنین ترکیبی از کلمات یا عبارات بی معنی با نام های اصلی کسب و کار شما، مجاز نمی باشد. کلماتی که احتمالاً شما برای ترکیب سراغشان می روید عبارتند از:

۲-۴ تغییر شکل (تبدیل ها): مانند zappos یا zomba

۲-۵ این و آن: Dolce & gabbana، M&M

۲-۶ ترکیب های معنایی:SnapChat، WordPress، …

۲-۷ عبارات: Mechanical Turk، …

منبع :‌ Entrepreneur


  • ۰
محتوا

استفاده از محتوای تعاملی برای تنظیم در بازاریابی و فروش – سپیدتک

دسته بندی : گزارش

خریداران به طور فزاینده خواستار دنیایی هستند که در آن بازاریابی و فروش بدون اشکال است. هیچ سرویس دستی وجود ندارد، این یک موتور است که سوخت سفر مشتری شما را تامین می کند.

با گنجاندن تمام دارایی های ما اساسا یک پویایی ایجاد کردیم که باعث می شود خریداران از وب سایت و محتوای ما دور شوند. خریداران امروز ترجیح می دهند قبل از ارائه یک آدرس ایمیل که به طور عمده آن را به تماس فروش و یا ایمیل که به شرح زیر را تضمین می کند، انجام کار خود را به اندازه کافی انجام دهد.

اولویت افزایش مخاطبان برای تعامل با اصطلاحات شخصی خود و به شیوه ای شخصی باعث شده است که بازاریابی به دنبال تجربیات سازگار باشد؛ در حالی که فروش ساعت ها  انرژی را به کار می گیرد و پیام های ایمیل منحصر به فردی را برای رقابت انتخاب می کند. پیدا کردن تعادل مناسب کیفیت در مقایسه با کمبود پیگیری فروش آسان نیست و به افزایش خودکار و تلاش های نا امید کننده در طنز منجر به سادگی هر گونه پاسخ شده است.

واضح است که ما  در مورد بازاریابی یا فروش در حال انجام کار نیستیم . پس ما چه کار کنیم؟

در SnapApp ما ممکن است کمی برانگیخته شود، اما ما معتقدیم که محتوای تعاملی بیش از یک قطعه جدید براق جدید است که به سادگی داغ تر از یک مقاله سفید است.

تجارب تعاملی همچنین می تواند با جمع آوری اطلاعات مهم واجد شرایط در مورد چشم انداز شما توسط برخی معجزات جزئی که در یک جلسه کشف پس از یک تماس سرد رخ می دهد، می تواند هماهنگ سازی فروش و بازاریابی معنی دار را انجام دهد.

با قرار دادن کنترل در دست خریداران خود، شما می توانید مشوق ها را بهبود بخشیده و چالش هایی را که واقعا به چشم انداز شما نزدیک است، کشف کنید، و کمک به بازگشت به آنچه که واقعا می خواهید… ارزش

بیایید بررسی کنیم که چگونه محتوای تعاملی می تواند بازاریابی و توزیع فروش شما را به نتایج واقعی تبدیل کند.

با مبانی شروع کنیم

در حال حاضر، احتمالا در مورد محتوای تعاملی شنیده اید، اما واقعا برای چه و چرا آن را انجام می دهید؟ اجازه دهید با یک زمین سریع شروع کنم (من می دانم، من متاسفم، اما من در فروش هستم و همه می دانستند این در حال آمدن است.)

محتوای تعاملی یک راه بهتر برای آموزش، سرگرمی و مخاطبین شما است. این چیزی است که نیاز به مشارکت فعال شرکت کنندگان بیش از صرف خواندن و تماشا دارد. در عوض برای این مشارکت، شرکت کنندگان نتایج واقعی و دقیق مربوط به آنها را دریافت می کنند.

چگونه محتوای تعاملی را به فروش می رساند؟

ما در ماه آگوست با Heinz Marketing همکاری کردیم تا تفاوت های خرید نسبی را بررسی کنیم. بزرگترین مصرف کننده ما Tخریداران واضح هستند که از بازاریابی استاندارد و فروش کتاب فروشی خسته شده اند.

و این بدین معنی است که “بهترین شیوه ها” ما بهترین شیوه هایی نیست که سفرهای خریدار به طرز شگرفی انجام می دهند.

در دنیای امروز که در آن بازاریابی باید بیشتر از سفر خریدار مانند شما را در بالا ببیند، همان سطح صلاحیت چشم اندازها باید در وسط قیف انجام شود، اما چشم انداز شما مایل نیست که آن را با فروش خود انجام دهید.

استفاده از مطالب تعاملی در سراسر سفر خریدار شما به این معنی است که شما به طور مداوم سوالات و اطلاعات بیشتر در مورد چشم انداز خود را می آموزید، به این معنی که زمانی که در نهایت برای آنها مکالمه ی فروش ارائه می شود، تیم شما آماده است.

تعاملی می تواند به ارائه ارزش و زمینه برای پیشبرد اهداف کمک کند. به جای یک پیام بازاریابی عمومی، “با تشکر از دانلود،  هم چنین از بررسی وبلاگ ما مطمئن باشید” و یا حتی بدتر، پیگیری فروش “من می خواستم به شما با توجه به ارسال فرم خود را در سایت ما لمس کنید. آیا می توانید جزئیاتی از آنچه که دنبال می کنید به من بدهید تا بتوانم شما را به جای درست راهنمایی کنم؟ ” تعاملی به شما کمک می کند تا یک گفتگوی دیجیتال بدون ترس از چشم انداز خود داشته باشید.

ارسال پیام های بازاریابی عمومی پس از دانلود محتوا، آن را با CTA جایگزین کنید که یک ارزیابی تعاملی را در اختیار شما قرار می دهد که از آنها می خواهد که آنها چگونه می خواهند به جلو بروید.

فرم ارسال فرم حق فروش را تحمیل می کند؟ هیچ مشکلی نیست، پاسخ ها و بینش های تعاملی ضبط شده می توانند زمینه ای را که امروزه ما در تلاش برای شخصی سازی پیام هایمان وجود دارد، فراهم کند.

با استفاده از این رویکرد، بلافاصله به شما نمایش داده می شود.گوش دادن، درک نیازهای خود، و مهمتر از همه، شما باید چشم انداز، مانند یک انسان نه یک نام در لیست را، در نظر بگیرید.

این حتی کمک خواهد کرد که اولویت بندی، بهتر هدایت شود و بازاریابی را درک کند که در نتیجه راندمان پایین آمده است. من به عنوان یک فرد می توانم به این واقعیت اعتقاد داشته باشم که در یک زمان، با یک نگاه سریع، تعیین می کنم که آیا یک سرب باید اولویت بندی شود یا جایگزین آن شود. فروشندگان بیش از حد مشغول هستند و با درآمد به عنوان هدف نهایی شما، بهتر اعتقاد تیم فروش خود را در سرمایه گذاری زمان در مناطق اثبات شده بیش از دیگران است.

این نتیجه منجر به سقوط از طریق ترک یا بالقوه حتی رفتن به طور کامل دست نخورده، می شود. در عوض با تعاملی، شما می توانید درک کنید که کدام رهبر باید اولویت بندی شود چرا که شامل تمایلات مهم و صحیح فروش است.

شما احتمالا فکر می کنید، “برای تلفن های موبایل عالی، گرگ، اما من کجا شروع کنم؟”

بیایید چند نمونه از این که چگونه می توانید تیم فروش خود را با اطلاعات مورد نیاز خود برای موفقیت در کنار فعالیت های بازاریابی که قبلا انجام داده اید، شروع کنید.

محتوای تعاملی برای رویدادها

بازاریابان و فروشندگان به طور یکسان رویدادهایی را دوست دارند. آنها برای تشخیص نام تجاری عالی هستند و فرصتی منحصر به فرد برای آن زمان با چشم انداز همه مهم را ارائه می دهند. جای تعجب نیست که در بیشتر عملیات بازاریابی بسیار ارزشمند هستند. این بهترین فرصت برای ارائه ارزش است و چندین بار بیشترین ROI را به دست می آورد.

مبارزه با وقایع؟ همانند سایر طرح های تقاضای خود برای تقاضای دیگر … دشوار است بدانید که چه چیزی منجر به بالاترین کیفیت می شود. شما می توانید صدها منجر را اسکن کنید، اما معمولا تعداد کمی از چشم اندازهای بسیار متخصص وجود دارد. آیا شما آنها را به عنوان MQL ارسال می کنید؟ اگر واقعا فقط میخواهید جورابهای جالب شما را در غرفه خود داشته باشید چه؟ این لیست به تیم فروش شما منتهی خواهد شد و موجب می شود ساعت ها از تماس ها / ایمیل ها به چشم انداز هایی که حتی ممکن است شما را با راه حل خود در نظر نگیرند، در حین رقابت با هر فروشنده دیگری که حضور داشته باشد.

در عوض تصور کنید که یک تجربه تعاملی را استفاده کنید. پرسیدن؛ با ارزیابی تعاملی “چگونه می خواهید ما را با شما پیگیری کنیم”.

ما از ارزیابی بالا برای انجام این کار استفاده کردیم و پیگیری رویداد اسکریپت را تلنگر کردیم. با استفاده از محتوای تعاملی در حوادث ما، ما به افرادی که فقط از سلیقه ما در SWAG را قدردانی می کنند، هدر نمی دهند و هم چنین کسی را که ممکن است برای شخصیت خرید ایده ای ما مناسب نیست، اما گرایش دارد.

شما ROI خود را به حداکثر می رسانید و به شما کمک می کند سریعتر رویدادهای رویداد را تکرار کنید. اما ارزش پیگیری تعاملی تنها با فروش WHO نباید به پایان برسد. این امر باعث می شود که فروش محصولات شخصی و قدرتمند نیز به فروش برسد.

همه ما رویداد عمومی را ارسال یا دریافت کردیم و پیگیری کردیم مثل این:

ایمیل اصلی – شخصی سازی کم

سلام [چشم انداز]

این خیلی خوب بود که شما را در [رویداد] ملاقات می کنید. من شنیده بودم که یک بحث بزرگ در اطراف [value prop 1] داشتیم، بنابراین اجازه دهید من بدانم اگر شما علاقه مند به برنامه ۳۰ دقیقه تماس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارهای یکدیگر و چگونه به ما می تواند کمک کند!

و هر دو چشم انداز و فروش مردم به طور یکسان می دانند که آن را به طور متناقض در بهترین کار می کند.

با این حال، با مکالمات تعاملی غنی هستند و بر روی چشم انداز خود، نه بر روی شما تمرکز می کنند.

  ایمیل پیشرفته تعاملی – شخصی سازی بالا

سلام [چشم انداز]

این خیلی خوب بود که شما را در [رویداد] ملاقات می کنید. برای تکمیل ارزیابی پس از رویداد ما متشکریم در حال انتظار برای برنامه ریزی یک تماس برای برجسته کردن اهداف خود از [اهدای پاسخ ۱A] و [اهداف پاسخ ۱B] در این سه ماهه. من متوجه شدم که شما هم اکنون از [Product / Solution Answer] استفاده می کنید تا امروز از این تلاش ها حمایت کنید. ما با [مشتری مثال A] و [مثال مشتری B] کار کردیم که با چالش های مشابه روبرو شدیم و [Product / Solution Answer] را جایگزین کردیم. چه وقت می توانیم ۳۰ دقیقه برای بحث بیشتر بگذاریم؟ [X / X @ X: XX] چگونه کار می کند؟

افکار نهایی

محتوای تعاملی می تواند چسب باشد که فروش مدرن و سازمان بازاریابی شما نیاز به درآمد کسب می کند و در محیط های در حال تغییر خرید موفق باشد. با نگاه کردن به چشم انداز شما مانند مردم و از آنها می پرسید که آنها، بازاریابان و فروشندگان گفتگو های بهتر، چرخه فروش کوتاه تر و درآمد بیشتری دارند.

منبع: بیزینس تو کامیونیتی